Temperament je v detajlih

Test: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Q Tronic

Za apeninsko avtomobilsko znamo Alfa Romeo je vedno veljalo, da zna narediti temperamentne avtomobile, s športnim pridihom in značilnim italijanskim oblikovalskim slogom. Alfa 156 je bila uspešnica, ki je v zadnjih letih začela izgubljati sapo, zato so morali v Milanu razmisliti o naslednici. Ker gre čas naprej, so šli naprej tudi s številkami in že dve leti je na cesti Alfa 159, limuzina, s katero so skušali popraviti nekaj spodrsljajev bližnje preteklosti.

Pozorno oko že na prvi pogled opazi, da je alfa 159 večja od svoje predhodnice, ki so ji vsi peli slavo, a so bile prodajne številke dovolj obetavne samo v času njenega mladostnega razcveta. Zunanjost novinke je še naprej športno agresivna, a hkrati dopušča tudi nekaj več elegance. Poteze niso več tako drzne, a je kljub temu limuzina še vedno povsem razpoznavna, spredaj po paru trojnih žarometov, in vpadljivi maski hladilnika, kar vse skupaj spominja na kupejevsko Brero in na kabrioletski Spider, zadaj po visokem zadku in ozkih razpotegnjenih lučeh.

Pomanjkanje notranjega prostora in premalo skrbi za potniško udobje sta bili glavni točki kritik, ki jim alfa 156 zaradi skoraj brezkompromisne vdanosti športnosti, ni bila zmožna ustrezno odgovoriti. Alfa 159 zaradi raztegnjenih zunanjih mer v potniški kabini, zato ponuja nekaj več prostora, vendar večina dodatka pripada le vozniku in sopotniku na sprednjem sedežu, medtem ko se zadaj še vedno sedi sorazmerno utesnjeno, oziroma manj udobno, kot je nekakšno povprečje v tem velikostnem razredu. Merilniki in stikala na armaturni plošči so usmerjeni k voznikovim očem, materiali so kakovostni, kot se za znamko, ki se spogleduje s prestižem, tudi spodobi in barvne kombinacije plastike in sedežnih oblog spominjajo na slavne čase italijanskih avtomobilov. In seveda ni nič nenavadno, da je med opremo klimatska naprava z ločenim delovanjem za vsako stran posebej, za veselje med vožnjo pa poskrbi še kakovosten radijski sistem z ukazovalnimi tipkami na volanskem obroču, seveda potem, ko voznik razvozla vse nastavitve. Pogonski sklop je iz koncernske družine in sam po sebi tudi 1,9-litrski turbodizelski štirivaljnik ni nič novega. Motor je dovolj energičen, da ne zataji Alfine športne duše, ni pa kakšen posbene »cuore Sportivo«, še zlasti ne v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom Q Tronic, ki pa po drugi strani omogoča vozno ugodje.

Volanski mehanizem je prijetno neposreden in dinamični vožnji skozi ovinke je podvozje naklonjeno, saj se kolesa alfe 159 zvesto držijo asfalta, manj ugodno se avtomobil obnaša med vožnjo po cestnih grbinah, ki jih požira s preveliko mero grobosti. Med športnostjo in udobjem je bilo pač vedno treba sklepati kompromise. Morda je marsikomu žal, da znamka Alfa Romeo in njeni avtomobili še vedno bolj ali manj sodijo v butično prodajo in tega tudi alfa 159 ne spreminja. Če ne drugače, vsaj s ceno ne.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,660, š. 1,828, v. 1417 m, medosje 2,700 m

Prostornina prtljažnika: 405 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1615/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1910 ccm

Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 320 pri 2000

Najvišja hitrost: 207 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 9,9/ 5,5/ 7,1 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 187 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 28.900 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / sobota, 5. december 2015 / 16:18

Pariz, Obama in Ši

Na tem svetu je marsik(d)aj hudo, a kljub temu lepo. Lahko bi nam bilo še lepše, to je res. A res je tudi, da se nam lahko kmalu zgodi, da nas ne bo več, svet pa bo še. Naša vrsta, zlasti...

Objavljeno na isti dan


Moravče / sobota, 27. oktober 2007 / 07:00

Moravčani odločali na referendumu

Moravče - Moravški volivci so minulo nedeljo poleg predsedniških volitev odločali tudi na referendumu. Vprašanje, na katerega so odgovarjali, se je glasilo: Ali se strinjate, da...

Medvode / sobota, 27. oktober 2007 / 07:00

Cene v vrtcu še nespremenjene

Medvode - Na dnevnem redu zadnje seje občinskega sveta občine Medvode je bil tudi Predlog sklepa o novih, višjih cenah programov Vrtca Medvode, ki so jih predlagali v vodstvu vrtca...

Zanimivosti / sobota, 27. oktober 2007 / 07:00

Center Supernova tudi v Domžalah

Domžale - Na Ljubljanski cesti v Domžalah so v četrtek odprli vrata novega nakupovalnega parka Supernova. V njem bo obiskovalcem na 1600 kvadratnih metrih na voljo pestra ponudba...

Zanimivosti / sobota, 27. oktober 2007 / 07:00

Najlepši spomin na barona

Hedvika Dovžan iz Doline, ki je stara 95 let, živi pri hčerki v Kranju. Rada se spominja dela pri baronu Karlu Bornu.

Kranj / sobota, 27. oktober 2007 / 07:00

Zaradi Belce tudi na cesto

Struga potoka Belca v Predosljah je večkrat prazna, zaradi tega je ogrožena požarna varnost okoliških hiš.