Temperament je v detajlih
Test: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Q Tronic
Za apeninsko avtomobilsko znamo Alfa Romeo je vedno veljalo, da zna narediti temperamentne avtomobile, s športnim pridihom in značilnim italijanskim oblikovalskim slogom. Alfa 156 je bila uspešnica, ki je v zadnjih letih začela izgubljati sapo, zato so morali v Milanu razmisliti o naslednici. Ker gre čas naprej, so šli naprej tudi s številkami in že dve leti je na cesti Alfa 159, limuzina, s katero so skušali popraviti nekaj spodrsljajev bližnje preteklosti.
Pozorno oko že na prvi pogled opazi, da je alfa 159 večja od svoje predhodnice, ki so ji vsi peli slavo, a so bile prodajne številke dovolj obetavne samo v času njenega mladostnega razcveta. Zunanjost novinke je še naprej športno agresivna, a hkrati dopušča tudi nekaj več elegance. Poteze niso več tako drzne, a je kljub temu limuzina še vedno povsem razpoznavna, spredaj po paru trojnih žarometov, in vpadljivi maski hladilnika, kar vse skupaj spominja na kupejevsko Brero in na kabrioletski Spider, zadaj po visokem zadku in ozkih razpotegnjenih lučeh.
Pomanjkanje notranjega prostora in premalo skrbi za potniško udobje sta bili glavni točki kritik, ki jim alfa 156 zaradi skoraj brezkompromisne vdanosti športnosti, ni bila zmožna ustrezno odgovoriti. Alfa 159 zaradi raztegnjenih zunanjih mer v potniški kabini, zato ponuja nekaj več prostora, vendar večina dodatka pripada le vozniku in sopotniku na sprednjem sedežu, medtem ko se zadaj še vedno sedi sorazmerno utesnjeno, oziroma manj udobno, kot je nekakšno povprečje v tem velikostnem razredu. Merilniki in stikala na armaturni plošči so usmerjeni k voznikovim očem, materiali so kakovostni, kot se za znamko, ki se spogleduje s prestižem, tudi spodobi in barvne kombinacije plastike in sedežnih oblog spominjajo na slavne čase italijanskih avtomobilov. In seveda ni nič nenavadno, da je med opremo klimatska naprava z ločenim delovanjem za vsako stran posebej, za veselje med vožnjo pa poskrbi še kakovosten radijski sistem z ukazovalnimi tipkami na volanskem obroču, seveda potem, ko voznik razvozla vse nastavitve. Pogonski sklop je iz koncernske družine in sam po sebi tudi 1,9-litrski turbodizelski štirivaljnik ni nič novega. Motor je dovolj energičen, da ne zataji Alfine športne duše, ni pa kakšen posbene »cuore Sportivo«, še zlasti ne v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom Q Tronic, ki pa po drugi strani omogoča vozno ugodje.
Volanski mehanizem je prijetno neposreden in dinamični vožnji skozi ovinke je podvozje naklonjeno, saj se kolesa alfe 159 zvesto držijo asfalta, manj ugodno se avtomobil obnaša med vožnjo po cestnih grbinah, ki jih požira s preveliko mero grobosti. Med športnostjo in udobjem je bilo pač vedno treba sklepati kompromise. Morda je marsikomu žal, da znamka Alfa Romeo in njeni avtomobili še vedno bolj ali manj sodijo v butično prodajo in tega tudi alfa 159 ne spreminja. Če ne drugače, vsaj s ceno ne.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,660, š. 1,828, v. 1417 m, medosje 2,700 m
Prostornina prtljažnika: 405 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1615/- kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1910 ccm
Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 320 pri 2000
Najvišja hitrost: 207 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,6 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,9/ 5,5/ 7,1 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 187 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 28.900 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana