Napovedali ustavno presojo
Odgovor na članek "Napovedali ustavno presojo", ki je bil objavljen 23. oktobra 2007Gorenjskemu glasu se je zdelo (okoljevarstveno) pomembno, da na prvi strani poroča, da bo Društvo gibanja proti širitvi in hrupu letališča Lesce vložilo na ustavno sodišče zahtevo za presojo prostorskih dokumentov, ki predvidevajo novogradnje na letališču.
Društvo si že leta prizadeva opozoriti na problematiko letališča in pri tem spregleda, da se je kar nekaj pritožnikov v Lesce priselilo v letih, ko je letališče delovalo že najmanj petdeset let, da je leta 1956 obstajala tedenska redna linija Lesce–Dubrovnik, da je med hišami pritožnikov in letališčem magistralna cesta (kmalu avtocesta), ki predstavlja (v prihodnje bo malo bolje) konstantnejši vir hrupa kot letališče.
Gorenjski glas pa ni poročal o javni obravnavi predloga prostorskega reda občine Radovljica, ki je bila 5. septembra 2007. Občina tako hiti s postopkom, ki poteka po starem zakonu, da krajevnim skupnostim ni omogočila razprave o dokumentu. Po starem zakonu je namreč možno (po zgledu spreminjanja planov) opraviti nabor želja, predlogov in pobud, jih zapakirati v dokument z imenom prostorski red. Z urbanizmom to nima nobene zveze, saj urbanizem ni reševanje paketa pobud, pač pa prostorsko načrtovanje. Razlog za pripravo takega dokumenta ne more biti lastništvo parcel.
Odločno protestiram, da se ob cesti Lesce–Bled, na območju od hipodroma do odcepa proti Šobcu (območje se baje imenuje Mivka), zemljiščem spremeni namembnost v stavbna zemljišča, ker:
- je to ustvarjanje nove razpršene gradnje,
- je predlog v nasprotju s urbanističnimi listinami (Atenska, agenda MP, Leipziška konvencija, ki je bila podpisana v okviru priprave za predsedovanje uniji), ki utemeljujejo pogoje za širjenje naselij. Ta sprememba je poseg v naravno ločnico med dvema naseljema, ki sta ločena z dolino reke in terasami nekdanjih meandrov,
- je evidentno, da stavbna zemljišča niso namenjena reševanju in razvoju osnovne namembnosti to je rekreacijskih površin s konjerejo in vzporednimi dejavnostmi (rekreativno jahanje, hipoterapija, preskakovanje ovir …),
- V grafiki določeno območje za turizem, za katerega je predviden LN, sta najmanj dve naravni vrednoti (rastišči navadne rezike pod hipodromom) ter ekološko pomembno območje z imenom Sava Bohinjka in Sava Dolinka – širše območje sotočja,
- je predlog posledično v nasprotju s študijo, ki jo je pripravil Zavod za varstvo narave Kranj (Metod Rogelj), v kateri so evidentirana mokrišča. Glede na dejstvo, da sta bili dve mokrišči v preteklosti že izgubljeni, je nedopustno, da bi kakorkoli vplivali na preostala mokrišča,
- ker menim, da Zavod za varstvo narave pri izdaji smernic ni bil seznanjen, da gre za nov projekt hotelskega naselja ob cesti Lesce–Bled, ki naj bi (po izjavi predstavnice občine) osmislil turistično cesto Lesce–Bled,
- je to poseg v zaščiteno območje reke Save, saj zaščita zajema ne le reko, ampak vso obrežno območje, vključno z omenjenimi mokrišči.
Sklepamo lahko, da je v gradivu takšnih mivk, glinc in peskovnikov še več, poleg bistroumnih nesmislov, da naselje Hraše potrebuje obvoznico. Mislim, da primerno vsaki ideji kapitala takoj servilno pripraviti terena. Mislim celo, da ni etično in bojim se, da bo na koncu od vsega ostala le: kapitalna napaka.
Damjan Jensterle, arhitekt



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
