Zakon naj dopolnijo
Ustavno sodišče je odločilo, da je pet členov zakona o financiranju občin v neskladju z ustavo.
Ljubljana - V postopku za oceno ustavnosti zakona o financiranju občin, ki so ga pred ustavnim sodiščem začele občine Ljubljana, Trzin, Log-Dragomer in Šempeter-Vrtojba, je to odločilo, da so štirje členi zakona v neskladju z ustavo. Na odločbo sta se odzvali Združenje občin Slovenije in vladna služba za lokalno samoupravo. Združenje ugotavlja, da odločba sama pritrjuje modelu solidarnosti, na podlagi katerega je vzpostavljena bolj enakomerna razporeditev finančnih virov med občinami. To pa je bila tudi bistvena sprememba, ki jo je prinesel novi zakon o financiranju občin, saj je prejšnji sistem ustvarjal velika nesorazmerja med posameznimi občinami. V Združenju občin menijo, da je osnovni koncept zakona o financiranju občin uspešno prestal oceno ustavnosti in da bo zakonodajalec na tej osnovi zakon le še dopolnil. Po njihovi oceni letos uveljavljeni sistem financiranja občin tem daje primerno podlago za nadaljnje financiranje osnovnih nalog.
Tudi v vladni službi za lokalno samoupravo in regionalno politiko odločbo ustavnega sodišča razumejo kot pozitiven prispevek v nadaljnjem vzpostavljanju sistema financiranja občin. Ustavno sodišče je ugotovilo, da sistem financiranja, ki ga uvaja zakon, ne zagotavlja zadostne neposredne povezave med lastnim finančnim virom in občino. Jasno je tudi povedalo, da je prejšnji zakon ustvarjal velika nesorazmerja med posameznimi občinami in da je naloga zakonodajalca, da jih preseže in da prek sistema financiranja zagotovi enake pravice pri uresničevanju lokalne samouprave na celotnem območju države. Od zakonodajalca zahteva, naj vzpostavi model, ki naj zagotovi tako davčno strukturo, ki bi omogočila občinam brez finančne izravnave v celoti pokrivati njihove potrebe. Odločba ustavnega sodišča nalaga, da v letu dni tako preoblikuje določbe zakona, da bo neposredna povezava med virom in občino bolj objektivizirana v samem zakonu (v vladni službi ugotavljajo, da so nekaj podobnega storili že v predlogu zakona o financiranju pokrajin), da morajo natančneje opredeliti postopek sodelovanja predstavnikov občin pri sprejemanju uredbe o določitvi stroškov, ki gredo v glavarino, in da natančno opredelijo naloge občin, ki so predmet državnega financiranja.