Vse več kitajskih ponaredkov
Kitajski avtomobilski proizvajalci spretno kopirajo že znane modele.
Čeprav so morali kitajski avtomobilski proizvajalci priznati, da na evropske trge ne bodo prodrli tako zlahka, kot so mislili, se niso vdali. Evropske nameravajo osvojiti z novimi in izboljšanimi avtomobili, med katerimi je tudi kar nekaj »ponaredkov«, ki bodo vsaj še nekaj časa krepko cenejši od azijske in evropske konkurence.
Mnogi menijo, da je večina kitajskih avtomobilov spretno prekopiranih po evropskih in japonskih modelih. Da je v tem precej resnice, najbolje dokazuje kitajska kopija Smarta Fortwo, ki ga je na avtomobilski salon v Frankfurtu nameravalo pripeljati China Automobile Deutschland iz Münchna. Kitajski malček se namreč na prvi pogled skoraj ne razlikuje od nemškega originala, bržkone pa ne dosega njegove stopnje varnosti. Poleg tega so Kitajci vanj namesto malega dizelskega ali bencinskega stroja vsadili električni motor. Toda pri nemškem koncernu Daimler so neizprosni in so zaradi oblikovalske kraje proti kitajskemu proizvajalcu CMEC napovedali tožbo, pri evropskem uvozniku pa si kitajskega »smarta« kljub napovedi niso drznili pripeljati pod reflektorje avtomobilskega salona v Frankfurtu. Zato pa sta bila tam še dva primerka spretnega prerisovanja že videnih avtomobilov. China Automobile je predstavil športni terenec Ufo, ki ga izdeluje ena od tovarn kitajske skupine Jonway, bolj znane po motociklih. Ufo je zelo natančna kopija prejšnje generacije Toyote RAV4, osnovna verzija s tremi vrati in 1,6-litrskim motorjem stane 15.990 evrov. Drugi »ponaredek« prihaja iz tovarne Shuanghuan, imenuje se Ceo, na prvi pogled pa spominja na BMW-jev model luksuznega terenca X5. Za prodajo avtomobila, ki z 2,4-litrskim Mitsubishijevim motorjem stane 25.990 evrov, ni posebnih ovir, čeprav tako pri Toyoti, kot tudi pri BMW razmišljajo o tožbi zaradi kraje intelektualne lastnine Kljub temu se zdi, da bodo po kitajskih plagiatih posegali drugi kupci in ne tisti, ki dajo kaj na poreklo in kakovost.
Pred kratkim je izbruhnila še ena afera s cenenimi kopijami originala. Kitajska tovarna Great Wall je namreč prikazala majhen, sodobno oblikovan avtomobil z imenom Peri, ki je na las podoben Fiatovi uspešnici Pandi. In medtem, ko pri Fiatu skušajo s sodnimi postopki ustaviti prodajo tudi na Kitajskem, pri Great Wallu trdijo, da je Peri plod njihovega lastnega razvoja in imajo zato tudi oblikovne in patentne pravice. Kitajskega malčka bodo začeli izdelovati zadnje dni oktobra, sodni epilog zgodbe pa bo znan do konca leta.