Podoba češke sodobnosti

Test: Škoda Fabia 1,4 16V Ambiente

Tistih, ki gledajo na češko Škodo zviška in sem in tja zinejo kakšno žaljivo pripombo na račun njihovih avtomobilov, je vse manj, vse več pa je spoštljivosti na račun tovarne z več kot stoletjem tradicije, zamegljenim realsocialističnim obdobjem in uspešnim poldrugim desetletjem pod taktirko koncerna Volkswagen. Seveda Škodi ugled ni zrasel kar čez noč, ampak postopoma, z novimi modeli, ki so zlezli pod kožo številnim kupcem. Tako je bilo tudi s Fabio, ki je letos spomladi dobila nasledstvo in vsaj za zdaj ostaja Škodin najmanjši model. Novinka se od predhodnice kar opazno razlikuje in oblikovno so jo naslonili na kontroverznega roomsterja. Zato zunanjost ni posebej izvirna, dolga, skoraj ravna streha pa malce diši celo po plagiatorstvu. Pravzaprav se zdi nova Fabia nekako zadržana, morda celo rahlo konzervativna in to lahko posledično pomeni, da jo bodo za svojo vzeli nekoliko starejši, česar pa pri Škodi zelo verjetno nočejo. Kakorkoli že, Fabia sedanjega časa je v vse smeri večja in tudi prostornejša. Dodatne višinske centimetre je treba razumeti kot pridobivanje prostora v potniški kabini, saj je armaturna plošča potisnjena daleč naprej, nekaj dodatnega prostora pa je pridobljenega tudi z visokim zadkom, z oblikovno ne preveč posrečenimi lučmi. Včasih je pač treba malce zamižati in se tolažiti, da se izza volana niti ne vidi, kakšen je avto z zunanje strani. Fabia v potniški kabini ponuja toliko prostora kot le redki tekmeci v tem razredu, predvsem spredaj se poraja občutek, da je avtomobil večji, kot je v resnici, in tudi na zadnji klopi brez večjih težav sedijo potniki z nekoliko daljšimi nogami. če je ob vse to prištet še prostoren prtljažnik, bi ta avtomobil lahko kandidiral za prostorsko zmago v svojem razredu. Navdušenje nekoliko razblinijo malce prestroge poteze armaturne plošče, ki je že skoraj preveč podobna tistim iz Volkswagnovih modelov, seveda pa je ob tem treba pohvaliti urejenost in racionalnost, saj ima voznik vse natanko tam, kjer pričakuje.

Povsem drugo poglavje je spet motorna »oborožitev«. Bencinski 1,4-litrski štirivaljnik je iz sredine motorne paleta, a se zdi, da Fabii nekako ni dorasel. Vrti se sicer rad, ne mara pa priganjanja v višje vrtljaje, ki se jim hitro začne upirati z rezkim hrupom. Zadostno mero prožnosti ponudi le v srednjem območju vrtljajev, pri nizkih vrtljajih je rahlo zaspan, nad sredino dovoljenih vrtljajev pa ga volja do dela precej mine. Toda, z rahlo ležernostjo bi utegnil ustrezati tistim voznikom, ki jim ni do adrenalinske vožnje in so povsem zadovoljni s povprečno visokimi potovalnimi hitrostmi. Ob vsem tem je treba povedati še to, da ta motor ni kakšen vzoren varčnež, saj pri močnejšem obremenjevanju stopalke za plin, poraba hitro narašča. Več voznega užitka si je mogoče obetati od podvozja, ki je tudi tokrat dobro uglašeno med udobjem in zanesljivo lego na cesti, pač v slogu priprave na močnejše pogonske stroje. Nova Fabia je torej nekako razdvojen avtomobil: nevpadljivo zunanjost dopolnjujeta prostorna in udobna notranjost in zanesljiva tehnična osnova. Nekoč silno privlačne cene Škodinih modelov pa so že zdavnaj preteklost.

Tehnični podatki

Mere: d. 3,992, š. 1,498, v. 1642 m, medosje 2,462 m

Prostornina prtljažnika: 300/1163 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1060/1575 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM pri 5000

Največji navor pri v/min: 132 pri 3800

Najvišja hitrost: 174 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,3 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,5/8,6/5,3 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 155 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 11.364 EUR (2.723.238 SIT)

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / ponedeljek, 1. julij 2024 / 08:22

Gorenjska letos brez novomašnika

Za letošnji praznik apostolov Petra in Pavla bodo slovenski škofje v duhovnike posvetili štiri novomašnike, med katerimi ni nikogar iz Gorenjske.

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / sreda, 24. september 2014 / 11:40

Spektakularni pristanki

Polet v svet matric: promocija novega albuma Landings kranjske zasedbe The Tide je potekala v spektakularnem aviacijskem duhu – skladbe so med drugim v živo odmevale tako na brniškem letališču kot v a...

Gospodarstvo / sreda, 24. september 2014 / 11:40

Tegobe v tovarni na prostem

Če koga letos zanima vreme, so to zanesljivo kmetje, ki so »v tovarni na prostem« zelo odvisni od padavin, temperatur in sončnega obsevanja.

Kronika / sreda, 24. september 2014 / 11:39

Zapeljal v rdečo

Kranj – Devetnajstletni voznik je pred dnevi v križišču v Kranju prevozil rdečo luč na semaforju in povzročil nesrečo, v kateri je poleg svojega avtomobila poškodoval še vozili dveh drugih udeležen...

Kronika / sreda, 24. september 2014 / 11:39

Vinjen bežal pred policisti

Gorje – Policisti so v nedeljo okoli pol druge ure zjutraj v Gorjah vendarle ustavili 32-letnega Jeseničana, ki je pred tem nekaj časa z avtomobilom bežal pred njimi. Razlog za beg so kmalu ugotovi...

Šport / sreda, 24. september 2014 / 11:36

Štajerca sta ugnala brata Špik

Bled – Kljub precej slabi vremenski napovedi je veslače na nedeljskem državnem prvenstvu pozdravilo sonce, lepo vreme pa je vztrajalo vse do finalnih obračunov. Zanje so se potegovali veslači in ve...