Podoba češke sodobnosti

Test: Škoda Fabia 1,4 16V Ambiente

Tistih, ki gledajo na češko Škodo zviška in sem in tja zinejo kakšno žaljivo pripombo na račun njihovih avtomobilov, je vse manj, vse več pa je spoštljivosti na račun tovarne z več kot stoletjem tradicije, zamegljenim realsocialističnim obdobjem in uspešnim poldrugim desetletjem pod taktirko koncerna Volkswagen. Seveda Škodi ugled ni zrasel kar čez noč, ampak postopoma, z novimi modeli, ki so zlezli pod kožo številnim kupcem. Tako je bilo tudi s Fabio, ki je letos spomladi dobila nasledstvo in vsaj za zdaj ostaja Škodin najmanjši model. Novinka se od predhodnice kar opazno razlikuje in oblikovno so jo naslonili na kontroverznega roomsterja. Zato zunanjost ni posebej izvirna, dolga, skoraj ravna streha pa malce diši celo po plagiatorstvu. Pravzaprav se zdi nova Fabia nekako zadržana, morda celo rahlo konzervativna in to lahko posledično pomeni, da jo bodo za svojo vzeli nekoliko starejši, česar pa pri Škodi zelo verjetno nočejo. Kakorkoli že, Fabia sedanjega časa je v vse smeri večja in tudi prostornejša. Dodatne višinske centimetre je treba razumeti kot pridobivanje prostora v potniški kabini, saj je armaturna plošča potisnjena daleč naprej, nekaj dodatnega prostora pa je pridobljenega tudi z visokim zadkom, z oblikovno ne preveč posrečenimi lučmi. Včasih je pač treba malce zamižati in se tolažiti, da se izza volana niti ne vidi, kakšen je avto z zunanje strani. Fabia v potniški kabini ponuja toliko prostora kot le redki tekmeci v tem razredu, predvsem spredaj se poraja občutek, da je avtomobil večji, kot je v resnici, in tudi na zadnji klopi brez večjih težav sedijo potniki z nekoliko daljšimi nogami. če je ob vse to prištet še prostoren prtljažnik, bi ta avtomobil lahko kandidiral za prostorsko zmago v svojem razredu. Navdušenje nekoliko razblinijo malce prestroge poteze armaturne plošče, ki je že skoraj preveč podobna tistim iz Volkswagnovih modelov, seveda pa je ob tem treba pohvaliti urejenost in racionalnost, saj ima voznik vse natanko tam, kjer pričakuje.

Povsem drugo poglavje je spet motorna »oborožitev«. Bencinski 1,4-litrski štirivaljnik je iz sredine motorne paleta, a se zdi, da Fabii nekako ni dorasel. Vrti se sicer rad, ne mara pa priganjanja v višje vrtljaje, ki se jim hitro začne upirati z rezkim hrupom. Zadostno mero prožnosti ponudi le v srednjem območju vrtljajev, pri nizkih vrtljajih je rahlo zaspan, nad sredino dovoljenih vrtljajev pa ga volja do dela precej mine. Toda, z rahlo ležernostjo bi utegnil ustrezati tistim voznikom, ki jim ni do adrenalinske vožnje in so povsem zadovoljni s povprečno visokimi potovalnimi hitrostmi. Ob vsem tem je treba povedati še to, da ta motor ni kakšen vzoren varčnež, saj pri močnejšem obremenjevanju stopalke za plin, poraba hitro narašča. Več voznega užitka si je mogoče obetati od podvozja, ki je tudi tokrat dobro uglašeno med udobjem in zanesljivo lego na cesti, pač v slogu priprave na močnejše pogonske stroje. Nova Fabia je torej nekako razdvojen avtomobil: nevpadljivo zunanjost dopolnjujeta prostorna in udobna notranjost in zanesljiva tehnična osnova. Nekoč silno privlačne cene Škodinih modelov pa so že zdavnaj preteklost.

Tehnični podatki

Mere: d. 3,992, š. 1,498, v. 1642 m, medosje 2,462 m

Prostornina prtljažnika: 300/1163 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1060/1575 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM pri 5000

Največji navor pri v/min: 132 pri 3800

Najvišja hitrost: 174 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,3 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,5/8,6/5,3 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 155 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 11.364 EUR (2.723.238 SIT)

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Avtomobilizem / torek, 3. julij 2012 / 07:00

Na kratko

Renault: Številni evropski proizvajalci avtomobilov zaradi slabše prodaje in slabših obetov do konca leta napovedujejo zmanjšanje proizvodnje in odpuščanje. Renault bo tako v pri...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 5. april 2012 / 07:00

S pomočjo donatorjev pripravili pakete

Radovljica - Krajevna organizacija Rdečega križa Radovljica je za praznične dni nabavila in pripravila pakete, ki vsebujejo mleko, fižol in ribe v konzervah, detergent za pomivan...

GG Plus / četrtek, 5. april 2012 / 07:00

Pujsa namesto pluga

V okviru projekta Sorško polje - približajmo se naravi v Prašah oživlja vzorčni učni ekološki vrt. Za presenečenje sta poskrbela krškopoljska prašiča.

GG Plus / četrtek, 5. april 2012 / 07:00

Uredimo zeliščni vrt

Navdahnjeni z bujnimi in domiselnimi samostanskimi, srednjeveškimi in renesančnimi zeliščnimi vrtovi, zadovoljni pa že z vrtičkom ali gredico na lastnem kosu zemlje, se na začetku pomladi lotevamo pro...

Nasveti / četrtek, 5. april 2012 / 07:00

Lepo cvetje polepša praznike

Velikonočno vzdušje v prvi vrsti vdahnejo pirhi, po možnosti barvani z naravno barvo, pri okrasitvi doma pa ne bomo zgrešili s prvim vrtnim cvetjem, mladim zelenjem in kakopak prvimi spomladanskimi cv...

Šport / četrtek, 5. april 2012 / 07:00

Golf je postal dostopnejši

Golf dvojka, dizel, prvi lastnik, prava barva ... Gorenjci smo bili nori na Golfe, to si moramo priznati. Nikoli pa nismo bili nori na golf kot šport ali športno rekreacijo.