Vsi drugačni, vsi enakopravni
Test: Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna
Meje med posameznimi razredi se še naprej hitro brišejo in vse več je tistih, ki bi radi imeli vse lastnosti v samo enem avtomobilu. Prav zato so pri japonskem Nissanu v sodelovanju s svojimi evropskimi oblikovalci, spravili skupaj Qashqai, avtomobil, ki dovolj jasno izstopa iz sivega povprečja. Qashqai se namreč hkrati uvršča kar v tri skupine: najprej med kombilimuzine spodnjega srednjega razreda, nato se spogleduje s športnimi terenci in slednjič ima v sebi tudi nekaj enoprostorske filozofije. In kar takoj je treba priznati, da se je kombinacija posrečila, kajti zunanjost z rahlo topim nosom, mišičasto širokimi blatniki in kompaktnim zadnjim delom, vžge na prvi pogled. Le težko se najdejo oči, ki jim ta Nissanov križanec ne bi bil vsaj malo všeč.
Qashqai torej ni čisto pravi predstavnik avtomobilov spodnjega srednjega razreda, saj je karoserija predaleč od tal, prav tako ne sodi med našminkane terence in še najbolj je podoben srednje velikemu enoprostorcu. Najbližji tekmeci se lahko upravičeno čutijo ogrožene, čeprav si bo moral Qashqai šele ustvariti svoje mesto pod avtomobilskim soncem.
Za vstop v potniško kabino ni treba veliko truda, kajti sedeži so dovolj visoko, da ni treba upogibati hrbta in to je razveseljivo za tiste, ki imajo težave s križem. Notranjost je nekoliko temačna, čeprav so steklene površine velike, udobno se sedi predvsem spredaj, zadaj nekoliko slabše kot obeta zunanjost, prtljažnik je v sivem povprečju, dodatno si je mogoče pomagati s podiranjem zadnje klopi in potem gre vanj precej več prtljage. Armaturna plošča je estetsko in ergonomsko prijazna, nekaj privajanja zahtevajo le rahlo razmetana stikala, pohvalo pa si zaslužijo stikala za upravljanje radijskega sprejemnika in tempomata na volanu. Pravzaprav notranjosti ni kaj očitati, nekoliko so se stilisti ušteli le z barvnimi kombinacijami plastike armaturne plošče in oblog vrat, ki nekako nočejo iti skupaj.
Qashqai se lahko spopade tudi s slabimi cestami in lažjimi brezpotji, če motor poganja vsa štiri kolesa. Toda skupaj s štirikolesnim pogonom je treba izbrati tudi enega od močnejših motorjev. 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik vedno žene le prednji kolesni par, kar je za njegovo zmogljivost tudi dovolj. Čeprav so zmogljivosti na papirju videti precej skromne, je Qashqai s tem motorjem dovolj prepričljiv, seveda pa je treba upoštevati, da avtomobil ni ravno najlažji in da zaradi višine aerodinamika ni najugodnejša. Povprečno zahtevni vozniki so seveda lahko zadovoljni tudi s tem pogonskim strojem, ki pravzaprav nima druge pomanjkljivosti kot zadihanosti med vožnjo v daljše vzpone. Poraba goriva je še v mejah pričakovanj, vendar nekoliko nad tovarniškimi obljubami. Qashqai je za vožnjo prijeten avtomobil, vodljivost, lego v ovinkih in zanesljivo ustavljanje so mu očitno privzgojili v zadostni meri, zato zna in zmore navdušiti. Tudi po cenovni plati se lahko precej enakovredno kosa s tekmeci.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,315, š. 1,780, v. 1615 m, medosje 2,630 m
Prostornina prtljažnika: 410/860 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1407/1930 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1461 ccm
Največja moč pri v/min: 78 kW/106 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 240 pri 2000
Najvišja hitrost: 174 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,2/5,0/5,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 145 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 21.830 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana