Vsi drugačni, vsi enakopravni

Test: Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna

Meje med posameznimi razredi se še naprej hitro brišejo in vse več je tistih, ki bi radi imeli vse lastnosti v samo enem avtomobilu. Prav zato so pri japonskem Nissanu v sodelovanju s svojimi evropskimi oblikovalci, spravili skupaj Qashqai, avtomobil, ki dovolj jasno izstopa iz sivega povprečja. Qashqai se namreč hkrati uvršča kar v tri skupine: najprej med kombilimuzine spodnjega srednjega razreda, nato se spogleduje s športnimi terenci in slednjič ima v sebi tudi nekaj enoprostorske filozofije. In kar takoj je treba priznati, da se je kombinacija posrečila, kajti zunanjost z rahlo topim nosom, mišičasto širokimi blatniki in kompaktnim zadnjim delom, vžge na prvi pogled. Le težko se najdejo oči, ki jim ta Nissanov križanec ne bi bil vsaj malo všeč.

Qashqai torej ni čisto pravi predstavnik avtomobilov spodnjega srednjega razreda, saj je karoserija predaleč od tal, prav tako ne sodi med našminkane terence in še najbolj je podoben srednje velikemu enoprostorcu. Najbližji tekmeci se lahko upravičeno čutijo ogrožene, čeprav si bo moral Qashqai šele ustvariti svoje mesto pod avtomobilskim soncem.

Za vstop v potniško kabino ni treba veliko truda, kajti sedeži so dovolj visoko, da ni treba upogibati hrbta in to je razveseljivo za tiste, ki imajo težave s križem. Notranjost je nekoliko temačna, čeprav so steklene površine velike, udobno se sedi predvsem spredaj, zadaj nekoliko slabše kot obeta zunanjost, prtljažnik je v sivem povprečju, dodatno si je mogoče pomagati s podiranjem zadnje klopi in potem gre vanj precej več prtljage. Armaturna plošča je estetsko in ergonomsko prijazna, nekaj privajanja zahtevajo le rahlo razmetana stikala, pohvalo pa si zaslužijo stikala za upravljanje radijskega sprejemnika in tempomata na volanu. Pravzaprav notranjosti ni kaj očitati, nekoliko so se stilisti ušteli le z barvnimi kombinacijami plastike armaturne plošče in oblog vrat, ki nekako nočejo iti skupaj.

Qashqai se lahko spopade tudi s slabimi cestami in lažjimi brezpotji, če motor poganja vsa štiri kolesa. Toda skupaj s štirikolesnim pogonom je treba izbrati tudi enega od močnejših motorjev. 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik vedno žene le prednji kolesni par, kar je za njegovo zmogljivost tudi dovolj. Čeprav so zmogljivosti na papirju videti precej skromne, je Qashqai s tem motorjem dovolj prepričljiv, seveda pa je treba upoštevati, da avtomobil ni ravno najlažji in da zaradi višine aerodinamika ni najugodnejša. Povprečno zahtevni vozniki so seveda lahko zadovoljni tudi s tem pogonskim strojem, ki pravzaprav nima druge pomanjkljivosti kot zadihanosti med vožnjo v daljše vzpone. Poraba goriva je še v mejah pričakovanj, vendar nekoliko nad tovarniškimi obljubami. Qashqai je za vožnjo prijeten avtomobil, vodljivost, lego v ovinkih in zanesljivo ustavljanje so mu očitno privzgojili v zadostni meri, zato zna in zmore navdušiti. Tudi po cenovni plati se lahko precej enakovredno kosa s tekmeci.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,315, š. 1,780, v. 1615 m, medosje 2,630 m

Prostornina prtljažnika: 410/860 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1407/1930 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 78 kW/106 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 240 pri 2000

Najvišja hitrost: 174 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,2/5,0/5,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 145 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 21.830 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Žirovnica / sobota, 5. december 2015 / 20:18

Nova neprofitna stanovanja

Na Selu je Občina Žirovnica zgradila nov, sodoben večstanovanjski objekt s petimi neprofitnimi stanovanji.

Objavljeno na isti dan


Škofja Loka / nedelja, 8. februar 2009 / 07:00

Knjižnica je hudo na tesnem

Gradnja nove knjižnice v Škofji Loki se odmika že od devetdesetih let prejšnjega stoletja. Kdaj jo bodo občani naposled dočakali, v pismu občini in medijem sprašuje upokojena knjižničarka Ana Florjanč...

Kronika / nedelja, 8. februar 2009 / 07:00

Odkrili povzročitelja nesreče

Škofjeloški policisti so že izvedeli, kdo je včeraj zjutraj na Kidričevi cesti v Škofji Loki trčil v 78-letnega pešca, so sporočili s Policijske uprave Kranj.

Radovljica / nedelja, 8. februar 2009 / 07:00

Radovljica pozimi brez hotela

Grajski dvor, edini radovljiški hotel, je že tretjo zimo zapored zaprt.

Kranj / nedelja, 8. februar 2009 / 07:00

Predsednik države v Kranju in Vrbi

Predsednik države dr. Danilo Türk je položil venec na Prešernov grob, se sprehodil skozi praznični Kranj in popoldne spregovoril pred pesnikovo rojstno hišo v Vrbi na osrednji prireditvi ob slovenskem...

Prosti čas / nedelja, 8. februar 2009 / 07:00

Mario se vrača

Na praznično februarsko nedeljo se na male zaslone, po dolgem pričakovanju, vrača priljubljeni voditelj Mario z oddajo Spet doma. Oddaja bo na sporedu v svojem znanem terminu, torej ob nedeljah ob 19....