Avtocesta blizu, železnica še daleč
Odsek avtoceste od Podtabora do Peračice bodo dokončali oktobra letos, del do Vrbe novembra prihodnje leto. Novo dvotirno železniško progo med Ljubljani in Jesenicami naj bi predvidoma zgradili do konca leta 2017, do Kranja bo potekala po novi trasi, v koridorju avtoceste.
Kranj – Minister za promet Radovan Žerjav se je med obiskom vlade na Gorenjskem v torek v Kranju z županom mestne občine Damijanom Pernetom, poslanci, mestnimi svetniki in drugimi predstavniki spodnje Gorenjske pogovarjal o prometnih vprašanjih, v sredo je bil podoben sestanek še na Jesenicah. Minister je navzočim povedal, da gradnja gorenjskega dela avtoceste po zagotovilih družbe za avtoceste poteka po načrtu. Prvi, 2,4-kilometra dolgi odsek ceste od Podtabora do Peračice naj bi predvidoma predali prometu naslednji mesec, drugi, 10-kilometrski odsek od Peračice do Vrbe, ki ga sofinancira tudi Evropska unija, pa novembra prihodnje leto. Gorenjski krak avtoceste bo s tem zaključen, saj naj bi po osnutku letnega načrta gradnje in obnavljanja avtocest za leto 2008 predvidoma septembra prihodnje leto odprli za promet tudi 5,5 kilometra avtoceste Šentvid–Koseze.
Povezava železnice in letališča
Na železniški povezavi med Ljubljano in Jesenicami, ki predstavlja del glavne smeri desetega vseevropskega transportnega koridorja od avstrijskega Salzburga do grškega Soluna, načrtujejo gradnjo nove dvotirne proge, po kateri bodo vlaki lahko vozili tudi s hitrostjo 160 kilometrov na uro. Proga bo dolga približno 62 kilometrov, od Ljubljane do Kranja bo potekala po novi trasi v koridorju avtoceste in bo imela tudi povezavo z Letališčem Jožeta Pučnika Ljubljana.
Projekte za progo naj bi pripravili do leta 2012 in jo predvidoma zgradili do konca leta 2017, vrednost naložbe ocenjujejo na 670 milijonov evrov. Sedanjo železniško progo naj bi ohranili za potrebe lokalnega in primestnega prometa.
Posodobitev kontrole zračnega letenja
Na letališču Jožeta Pučnika bodo po besedah ministra Radovana Žerjava še letos začeli posodabljati sisteme kontrole zračnega prometa, s čimer bodo »ubili tri muhe na en mah«. Zgradili bodo center za vodenje in kontrolo zračnega prometa z vso potrebno infrastrukturo, posodobili naprave in sisteme navigacijskih služb zračnega prometa ter zgradili in posodobili nadzorne sisteme. Vrednost projekta, ki ga bodo dokončali do leta 2013, ocenjujejo na 52 milijonov evrov. Kar zadeva hrup, ki ga zaradi letalskega prometa občutijo okoliški prebivalci, bodo preučili možnost, da bi čimveč letal vzletalo in pristajalo z mengeške strani.
Osemdeset novogradenj in obnov
Na državnem cestnem omrežju je letos na Gorenjskem v pripravi ali v izvajanju osemdeset projektov – novogradenj, posodobitev in obnov, za katere je v državnem proračunu zagotovljenih več kot 23 milijonov evrov. Na sestanku z ministrom v Kranju so največ govorili o kranjskih prometnih težavah. Kot je povedal župan Damijan Perne, so se dogovorili, da bodo problem avtobusne in železniške postaje reševali skupaj in celovito v okviru programske naloge za potniški center na lokaciji sedanje železniške postaje ali tudi na kakšni drugi lokaciji, ki pa jo bodo lahko določili šele po prostorski umestitvi nove dvotirne železniške proge Ljubljana–Jesenice. Kar zadeva gradnjo severne obvoznice, se je mestna občina zavezala, da bo pripravila načrt umestitve v prostor. Pri vzhodni cestni vpadnici je naloga občine začetek prenove s krožiščem na Primskovem, o nadaljnjem poteku in aktivnostih pa se bodo še dogovorili. Obnova Kidričeve ceste, ki je v zelo slabem stanju, naj bi se po zagotovilih ministrstva začela leta 2009 in nadaljevala v letu 2010, na odseku ceste pri Merkurju in na dotrajanem mostu čez Savo pa že letos.