Učimo se vse življenje
Bogata in raznolika ponudba gorenjskih šol, zasebnih ustanov, ljudskih univerz ... za izobraževanje odraslih.
Vseživljenjsko učenje je opredeljeno kot ena od temeljnih gonilnih sil evropske prihodnosti (lizbonski dokument 2000), zato je tudi Slovenija v številnih strateških dokumentih vseživljenjsko učenje postavila v ospredje. Na konceptu vseživljenjskega učenja temelji tudi Resolucija o Nacionalnem programu izobraževanja odraslih do leta 2010, za uresničevanje tega programa pa so pomembni številni ukrepi, med drugim tudi stalno informiranje in promocija ponudbe izobraževanja odraslih in vseživljenjskega učenja. »Andragoški center Slovenije (ACS) že vrsto let spremlja izobraževalno ponudbo na področju izobraževanja in vseživljenjskega učenja odraslih. Podatke o izvajalcih izobraževanja in njihovi programski ponudbi vsako leto objavljamo na spletni strani ACS (http://www.acs.si/pregled) v Pregledu ponudbe izobraževanja in učenja odraslih v Sloveniji. Letošnja izdaja Pregleda je že petnajsta, od kar ga pripravljamo na ACS, in lahko rečemo, da je v tem času postal dobrodošel pripomoček pri iskanju informacij za vse, ki se želijo izobraževati, se usposobiti za delo, se priučiti novih veščin, spretnosti in znanj, ali si z neformalnim izobraževanjem in učenjem popestriti svoj prosti čas,« je povedala Erika Brenk iz Andragoškega centra Slovenije.
Programska ponudba se v Pregledu povečuje že od leta 1996 dalje. V tem obdobju se je število programov povečalo kar za 3773 programov. »Velik izbor raznovrstnih izvajalcev programov ima tudi Gorenjska regija. Po zadnjih podatkih odrasli lahko izbirajo med zasebnimi organizacijami (16), srednjimi šolami (7), ljudskimi univerzami (5), enotami za odrasle pri srednjih šolah (3), zavodi (2), izobražujejo pa se lahko tudi na fakulteti in višji strokovni šoli, samostojnem izobraževalnem centru v podjetju, knjižnici, muzeju, posebnem izobraževalnem centru in javnem zavodu,« je povedala Brenkova.
Vrste izobraževalnih programov
»Večji del izobraževalne ponudbe za odrasle je namenjen splošnemu neformalnemu izobraževanju, kar 70,5 odstotka, manjši del pa pridobitvi formalne izobrazbe (16,7 odstotka) ter usposabljanju in izpopolnjevanju za pridobitev poklicnega in strokovnega znanja, ter spretnosti in veščin na delovnem mestu (12,9 odstotka). »Pri tem je treba opozoriti, da je ločevanje splošnega neformalnega izobraževanja ter usposabljanja in izpopolnjevanja za potrebe dela pogosto zelo težko, če ne celo nemogoče, saj je neformalno izobraževanje zelo razvejano in posega na različna področja človekovega delovanja in se tesno prepleta z nadaljnjim poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem, na primer jezikovno, računalniško izobraževanje ...,« je povedala Brenkova.
»Rezultati analize so pokazali, da v izobraževalni ponudbi prevladujejo vsebine, po katerih je veliko povpraševanja, na primer vsebine s področja jezikovnega in računalniškega izobraževanja, komuniciranja, obdelave in predelave kovin ter poslovno-finančne dejavnosti, knjigovodstva in računovodstva,« je še povedala Brenkova.