Letos prihaja Kralj Lear
Včeraj se je v Prešernovem gledališču začel vpis v abonmaje za novo sezono. Šest premier z vrhuncem, Shakespearovo tragedijo Kralj Lear.
V zadnjih štirih letih so v kranjskem Prešernovem gledališču pripravili po pet produkcij na leto, v prihajajoči sezoni jih načrtujejo šest, od tega tri krstne uprizoritve, sodelovanje z režiserjem iz Litve in koprodukcijo s koprskim gledališčem. »V pretekli sezoni smo odigrali dvesto ponovitev, vseh dogodkov v gledališču pa je bilo več kot 450. Zadnjih nekaj sezon so bile naše predstave in igralci nagrajeni z nekaj odmevnimi nagradami doma in v tujini,« je na predstavitvi nove sezone uvodoma povedal ravnatelj gledališča Borut Veselko, ki je še posebej ponosen na to, da sta bili na letošnje Borštnikovo srečanje uvrščeni kar dve njihovi predstavi, Strniševe Žabe in Podeželje britanskega dramatika Martina Crimpa, kar le še dodatno dokazuje, da v kranjskem gledališču zares delajo kvalitetno. »Država slovenskim gledališčem počasi pripira pipice, čeprav vsi vemo, da nekje obstaja meja, pod katero bo nemogoče preživeti. Tako moramo predvsem stalno zmanjševati stroške, hkrati pa nimamo pravega sogovornika, niti na ministrstvu niti na občini,« je nad brezbrižnim odnosom do njihovega dela razočaran Veselko: »Tisti, ki gledališču razporejajo denar, bi naše delo in uspeh morali opaziti. Mogoče si želimo, da bi nas kdo vsaj malo pobožal in dejal, kako ste pridni …«
»Kakorkoli si že zatiskamo oči, si moramo kljub temu priznati, da razmere gledališče silijo v zmeraj bolj »ziheraške« konvencionalne okvire,« o splošnem trendu pritiska k čim večji komercialnosti razmišlja vodja umetniškega oddelka gledališča Marinka Poštrak, ki temu primerno šest novih uprizoritev povezuje skozi motiv izgubljenih iluzij. Kljub temu izbor besedil in režiserjev v kranjskem teatru obeta zanimivo in pestro sezono. Konec meseca bodo postregli s krstno uprizoritvijo drame Akvarij, Evalda Flisarja, ki jo kot pred leti dramo Nora nora, režira Dušan Mlakar, v njej pa gostuje igralec Vlado Novak. Oktobra bo sledila krstna uprizoritev Partljičeve komedije Partnerski odnosi, v režiji Vinka Möderndorferja, krst pa bo novembra doživel tudi tekst sodobnega hrvaškega dramatika, družinska kriminalka Življenje v senci bananovca. Predstavo bo režiral Litvanec Cezaris Graužinis. Pri tej predstavi PG sodeluje z društvom B – 51, predstava pa bo premierno uprizorjena na festivalu Ex ponto.
Najzahtevnejši in najobsežnejši projekt sezone bo zagotovo Shakespearov Kralj Lear, ki ga bodo Kranjčani realizirali skupaj s koprskim gledališčem. »Tragedijo bo režiral mladi režiser Tomi Janežič, kar zagotavlja svež in, predvidevam, precej drugačen pristop k tekstu, ki se ga bodo igralci lotili že v teh dneh,« je povedala Poštrakova. Po januarskem Shakespearu se bodo prešernovci v marcu predstavili še z eno odrsko klasiko, Strindbergovo Gospodično Julijo, ki jo bo režirala v Kranju že uspešna Mateja Koležnik. Letos bo spet na sporedu predstava za otroke, režiserka Špela Stres se je spopadla z Muco Copatarico Ele Peroci. Predstava bo nastala v sodelovanju z Mladinsko knjigo, ki bo obeležila 50-letnico prvega izida slikanice.
V gledališču upajo, da bodo letos število abonentov z lanskih 1450 še povečali, zato so pripravili tudi zelo pestro ponudbo od rednega do super resnega in super veselega ter mega abonmaja za tiste, ki jim dobrih predstav nikoli ni dovolj. V okviru mreže slovenskih gledališč bodo tako v Kranju gostovale tudi nekatere najboljše predstave iz drugih slovenskih gledališč.