Karte se znova mešajo
Hyundai se vmešava v tekmo spodnjega srednjega razreda z novim i30.
Južnokorejski Hyundai je svojim azijskim in tudi evropskim tekmecem že nekajkrat odčital lekcijo s prodornimi in tudi evropsko všečnimi modeli. Letošnjo jesen posega v eno najbolj občutljivih skupin, saj se podaja v konkurenčno tekmo v spodnjem srednjem razredu z novim avtomobilom, ki nosi oznako i30. Poševnooki strategi so se dolgo in temeljito pripravljali na zamenjavo ostarelega modela Elantra, po predstavitvi na spomladanskem avtomobilskem salonu v Ženevi pa je novinec že zapeljal na večino evropskih trgov in ob začetku poletja tudi na slovenske ceste. Z razvojem in oblikovanjem so se ukvarjali Hyundaijevi strokovnjaki v nemškem Rüsselsheimu, kar seveda ni presenečenje, saj i30 cilja predvsem na evropske kupce. To dokazuje že s svojo zunanjostjo, ki je ukrojena v skladu z modnimi zapovedmi, hkrati naj bi bila vabljiva tudi petvratna kombilimuzinska zasnova.
Novincu je namenjenih pet novih motorjev, presenetljivo je, da je večina turbodizelskih. Tako je mogoče izbirati med dvema različicama 1,6-litrskega štirivaljnika (83 kW/113 KM in 88 kW/120 KM) ter 2,0-litrskim turbodizelskim strojem (103 kW/140 KM). Osnovni motor je 1,4-litrski bencinski štirivaljnik (80 kW/108 KM), ki se mu pridružuje še 1,6-litrski (90 kW/120 KM). Med štirimi nivoji opreme ima že osnovni zavorni sistem ABS, šest zračnih vreč, aktivne vzglavnike, klimatsko napravo s hlajenim predalom, radio s CD in MP3 predvajalnikom ter nastavitvenimi gumbi na volanskem obroču. Cene za novi i30 se gibljejo med 12.900 in 21.490 evri. Predvidoma ob koncu leta se bo petvratni kombilimuzini pridružil še prostoren kombi.