Besedo ima umetnost
Test: Citroën C4 Picasso 1.8 16V Confort
Pablo Picasso je bil vrhunski umetnik in njegov bogat slikarski opus ni temeljil na količini, ampak na izvirnosti in pronicljivosti. Izvirni in domiselni skušajo biti tudi pri francoskem Citroënu, kjer so si pravico do slikarjevega podpisa pridobili tudi za novo generacijo srednje velikih enoprostorcev. In čeprav se zdi, da se česa zelo izvirnega ali nadpovprečno uporabnega ni več mogoče izmisliti, so francoski kreatorji za C4 Picasso še našli nekaj izzivalnih točk.
C4 picasso s petimi sedeži je manjši od obeh »bratov« s slikarjevim podpisom, ki ga še vedno nosi tudi Xsara Picasso. Pri obeh najbolj pade v oko veliko vetrobransko steklo podaljšano daleč v streho, ki ima sicer dvomljivo uporabno vrednost, a se zato lahko pri Citroënu pohvalijo, da imajo avtomobil z največ steklenimi površinami v razredni konkurenci. Petsedežni srednje veliki enoprostorec se bolj kot kombijevsko zasnovana sedemsedežna različica približuje jajčasti silhueti Xsare Picasso, s katero so Francozi pred leti naredili malo revolucijo. Zunanjost je vpadljiva in C4 grand picasso ima na cestah veliko občudovalcev. Spredaj poleg vetrobranskega stekla padejo v oči harmonično oblikovani žarometi s prepoznavno masko hladilnika, zadaj razpotegnjene luči in na bokih proti zadku zložno padajoča linija stranskih vrat.
Voznika pričaka delovno mesto, ki je na prvi pogled bolj podobno komandnemu pultu v vesoljski ladji, sicer pa je volan s fiksno sredico skupaj z gmoto precej razmetanih stikal, prenesen naravnost iz »navadnega« C4. Vsi instrumenti so digitalizirani, mogoče jim je spreminjati ne samo stopnjo osvetlitve, ampak tudi barvno podlago, ampak vse to zahteva kar nekaj časa za branje navodil za uporabo. Ko so prve zadrege mimo, je delo za volanom precej lažje, tisti, ki prisegajo na instrumentno klasiko pa se bodo s to armaturno ploščo le težko sprijaznili. Veliko lažje gre s sedeži v drugi vrsti, ki jih je mogoče izjemno enostavno zložiti in si prilagajati velikost prtljažnika, v katerem sta med drugim tudi nepogrešljivi zložljivi nakupovalni voziček in baterijska svetilka
Bencinski motorji so pri enoprostorskih avtomobilih nekoliko v senci dizelskih, a kljub temu se del kupcev vseeno nagiba v to smer, nenazadnje tudi zaradi razlike v nakupni ceni. 1,8-litrski bencinski štirivaljnik v C4 Picassu sicer ni kakšen poseben biser, zahteva precej priganjanja in je temu primerno tudi žejen, a za ne preveč zahtevne voznike, ki znajo uživati v zmerni vožnji, bo povsem dovolj. Menjalnik je tokrat šeststopenjski in je solidno uglašen z motorjem, morda bi mu dobro dela tudi šesta prestava. Z malce bolj natančnim doziranjem volanske asistence bi bil ta avtomobil nekoliko bolj vozno dinamičen, a pri tem ne gre spregledati, da so mu naložili predvsem družinsko poslanstvo in udobnemu potovanju.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,470, š. 1,830, v. 1,680 m, medosje 2,728 m
Prostornina prtljažnika: 500/605/1734
Teža (prazno v./ dovoljena): 1470/2000 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski, 16 V
Gibna prostornina: 1749 ccm
Največja moč pri v/min: 92 kW/127 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 170 pri 3750
Najvišja hitrost: 185
Pospešek 0-100 km/h: 11,7 s
Poraba goriva po EU norm.: 11,3/ 6,1/ 8,0 l/100 km
Maloprodajna cena: 22.240 EUR (5.329.594 SIT)
Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper