Velika investicija v skladišče
V železnikarskem Alplesu letos beležijo rast proizvodnje in prodaje. "Podajamo se v gradnjo doma za starejše občane," pa nas je v pogovoru presenetil direktor Franc Zupanc.
Pred kratkim ste podjetju pripojili hčerinsko družbo Lesni program. Zakaj?
»To je bila logična posledica, saj je bil Alples edini družbenik družbe Lesni program, ki od leta 1999 ni poslovala in zaposlovala. Gre zgolj za formalnost.«
So težki časi za Alples že preteklost?
»Okoli leta 2000 smo bili že močni in konsolidirani, z jasno vizijo in strategijo. To je za nami. Naša vizija je, da smo najmočnejši proizvajalec pohištva (brez kuhinj in kopalnic) v srednjem cenovnem razredu v Sloveniji in na Hrvaškem. V naši ponudbi pa je zapisano, da iz stanovanja ustvarjamo dom. V 95 odstotkih proizvajamo lastno blagovno znamko, izvažamo pa v 22 držav, največ na Hrvaško in v ZDA.«
Kako je družba poslovala lani in v prvih letošnjih mesecih?
»Lani smo ustvarili manj dobička kot leto prej, predvsem zaradi sprememb davčne zakonodaje in negativnih tečajnih razlik z dolarjem, vendar smo pri dodani vrednosti še vedno v slovenskem vrhu lesne industrije, saj je na zaposlenega znašala 27.000 evrov. Smo uspešna družba, moti pa, da z Evropsko unijo nismo veliko pridobili, celo večjo konkurenco smo dobili in carine za države nekdanje Jugoslavije.«
In letos?
»Smo pet odstotkov nad načrti in proizvodnjo kot v istem obdobju lani, kar odraža milo zimo in splošno gospodarsko rast v Sloveniji. Če vemo, da je drugo polletje boljše od prvega, smo lahko še bolj optimistični.«
Ali so nizkocenovni ponudniki pohištva za vas velika konkurenca?
»Nizkocenovno pohištvo se iz Slovenije že umika. V naši raziskavi smo ugotovili, da kupci na pohištvo kot dobrino začno gledati ob bruto domačem proizvodu v vrednosti nad 9.000 evrov, pri nas pa je BDP že čez 15.000. V Sloveniji je povpraševanje po kvalitetnejšem pohištvu.«
Pravite, da ste v Sloveniji najmočnejši. Kakšen tržni delež imate in kašnega bi radi imeli?
»V Sloveniji smo zadovoljni s 26-odstotnim tržnim deležem in bomo to tudi vzdrževali. Ujeti želimo tudi dobro gospodarsko rast na Hrvaškem, kjer smo zelo priznani, večjega prodora pa si želimo na druge trge nekdanje Jugoslavije.«
Slišimo, da bo družba letos investirala v skladišče. Zakaj ga potrebujete?
»Pridobivamo zadnja soglasja za vlogo gradbenega dovoljenja za moderno regalno skladišče na prostoru nekdanje žage. V njem bo 6.000 paletnih mest na 5.000 kvadratnih metrih površin. Potrebujemo ga zaradi končnih zalog za neznanega kupca, ko morama za vsakega posebej združevati naše izdelke. To bo moderno, 20 metrov visoko skladišče, kjer bo logistika opremljena potekala z dvigali. Računamo, da nas bo investicija stala 4,5 milijona evrov.«
Kdaj boste začeli z deli?
»Upam, da že konec julija in bo objekt do konca leta pod streho. Montažo bomo izvedli v zimskem času.«
Kako boste izkoristili sedanji prostor za skladiščenje?
»Sproščene kapacitete bomo uporabili za proizvodnjo, kar nam bo omogočilo skoncentriranje montaže in logistike za vso družbo.«
Načrtujete še kake druge investicije?
»Alples je glavni pobudnik za izgradnjo doma za starejše občane v Selški dolini. Pripravljeni smo investirati v nov dom, trenutno pa že deluje skupina za izgradnjo, v katerem delujemo mi in Občina Železniki, upamo pa, da se nam bodo pridružili tudi drugi.«
Zakaj investicija v drugo dejavnost?
»Naša strategija pravi, da bomo delovali v dobro našega okolja. Sponzoriramo pihalno godbo in rokometno društvo, saj naši sodelavci izhajajo iz Železnikov in okolice. Zato vlagamo tudi v Toplarno, kjer lahko pokurimo naše odpadke, hkrati pa ogrevamo Železnike z možnostjo širitve toplovoda vse do Selc. Uporabljamo ekološko najbolj sprejemljiv energent, lesnega potenciala imamo pri nas v izobilju.«