Zdravstveni nasveti

Zniževanje teže pri starostnikih lahko prvi znak demence

Po doslej znanih raziskavah je zniževanje teže pri ljudeh starejših od 65 let nekaj povsem normalnega. Zadnje raziskave pa kažejo, da je to lahko tudi prvi znak Alzheimerjeve bolezni ali drugih oblik demence starostnikov. Ameriški nevrolog prof. dr. Muris z washingtonske univerze St. Louis je v raziskavi, v kateri je sodelovalo 449 žensk in moških starih od 65 do 95 let, ugotovil, da ljudje brez bolezenskih znakov demence v povprečju zgubljajo 0,27 kg svoje teže letno. Ljudje, pri katerih so bili kasneje potrjeni znaki demence, pa so izgubljali 0,54 kg svoje teže letno. Poleg tega se je pokazalo, da so ljudje s potrjeno demenco izgubljali 3,6 kilograma svoje teže letno. Dr. Muris na osnovi opravljene raziskave trdi, da je zmanjševanje teže pri starostnikih minimalen in ne ključni simptom demence.

Ne mešajte čaja z mlekom

Nemški raziskovalci trdijo, da zlivanje mleka v čaj bistveno zniža pozitivne učinke čaja. V mleku je prisoten protein casein, ki znižuje učinke catechina v čaju, ki je zelo koristen pri preventivnem zdravljenju srčnih bolnikov. Raziskovalci so posebno pozornost posvetili Britancem, ki običajno pijejo čaj z mlekom, t.i. beli čaj, raziskava je pokazala, ugotovitve veljajo tako za vlivanje hladnega kot vročega mleka v čaj.

Živčnost in stres lahko pospešijo osteoporozo

Kadar ste živčni ali doživljate stres, vaš organizem izloča hormone, ki imajo bazičen značaj. Ti tako imenovani kisli hormoni lahko povzročijo oziroma pospešijo osteoporozo. Stres slabo vpliva tudi na prebavo, prav izguba kalcija pa v glavnem povzroča izgubo kostne mase. Zniževanje ženskih hormonov v meni, premajhna fizična aktivnost, previsoka telesna teža in neprimerno prehranjevanje so dejavniki, ki pospešujejo proces izgube kostne mase. Prevelika bazičnost (kislost) telesnih tekočin, posredno vodi do motenj pri absorpciji potrebnih mineralov, vitaminov in še posebej kalcija. Prehrana, ki vključuje dosti sadja in zelenjave, nevtralizira to kislost hormonov, hkrati poveča absorpcijo kalcija ter ostalih soli in vitaminov.

Debelost poveča nevarnost avtomobilskih nesreč

Na internetni strani BBC lahko najdete ugotovitve dolgoletnih raziskav, ki kažejo, da je možnost smrti pri ljudeh s preveliko težo v avtomobilskih nesrečah večja, lahko pa je koristna pri zadrževanju udarcev. Vključeni so bili podatki 22 tisoč prometnih nesreč in njihovih posledic. Zaradi vedno večjega števila ljudi s prekomerno raziskovalci predlagajo prilagoditev avtomobilov.

Nevarne težke kovine

V gospodinjstvu uporabljamo tudi posodo iz gline, cinka ali kristala z oblogami, ki vsebujejo težke kovine. Svinec vsebujejo tudi nekateri dragi kamni, ki sestavljajo nakit, zlasti cenen kitajski nakit. Težke kovine zaidejo v našo hrano z rastlinami, ki so jih škropili proti insekticidom. Zanki zastrupitve s težkimi kovinami je izpadanje las, motnje koncentracije, zmanjševanje senzibilnosti prstov na rokah in različne psihične motnje.

Sonce prinaša veselje

Pozimi, ko so dnevi kratki, pomanjkanje sončne svetlobe povzroča brezvoljnost, depresijo in druge nevšečnosti. S sončno svetlobo so poleg vitamina D povezani tudi nekateri hormoni, kot je serotonin, ki povzroča občutek veselja in zadovoljstva. Eden izmed glavnih surovin za hormon serotonina je aminokislina tryptophan, če je telo proizvaja, jo je potrebno pridobiti s hrano. Tryptophan se nahaja v mlečnih izdelkih, mesu, krompirju in stročnicah, tudi kakavu. Po 65. letu starosti je potreba po tryptophanu dvakrat večja. Zdravniki zato predlagajo, da bi kot naravno sredstvo proti depresiji in slabemu razpoloženju pred spanjem popili nekaj mleka ali kozarec kakava. Kozarček mleka seveda ne bo nadomestil učinka sončne svetlobe, zato je potrebno tudi gibanje na prostem ter zadostno uživanje sadja, zelenjave in pitje zelenega čaja.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / sobota, 11. avgust 2012 / 07:00

Kronika tedna

Tožilstvo predlaga podaljšanje pripora Okrožno državno tožilstvo v Celju je potrdilo, da je predlagalo podaljšanje pripora zoper lastnika Info TV Vladimirja Voduška in...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / sreda, 27. december 2006 / 06:00

Za novo leto avto

Jekleni konjiček po izboru žensk, atomična Špela ima nov avto, estradniki se pojavljajo na koledarjih, Oton Župančič bi bil ponosen, Omar Naber je postal platinast, milijonta potnica pa je letela v Mo...

Prosti čas / sreda, 27. december 2006 / 06:00

Novincev ne bo manjkalo

Spomladi se obeta veliko novih, zanimivih štirikolesnih novosti v vseh razredih. Novomeški Revoz prvič med "pravimi" proizvajalci.

Prosti čas / sreda, 27. december 2006 / 06:00

Vrednost elegance

Test: Audi A3 1.9 TDI Ambiente

Prosti čas / sreda, 27. december 2006 / 06:00

Prostočasnik: Voščilnice v prazničnem albumu

Pred časom je začela izhajati revija za ustvarjalno preživljanje prostega časa Prostočasnik. Izdaja Zima 2006 prinaša veliko idej, ki popestrijo letni čas in praznične dneve – podrobno s...

Prosti čas / sreda, 27. december 2006 / 06:00

Pehta ozdravila Božička

Božiček gozdnim živalim obljubi darila, če se bodo poboljšale. Vse se na moč trudijo, a na koncu presenečeno ugotovijo, da je dobri mož zbolel. Kaj storiti?