Začetek samozavesti

Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline

Nič še ne kaže, da bi se priljubljenost kompaktnih enoprostorskih avtomobilov kaj zmanjševala in avtomobilski proizvajalci imajo očitno še dovolj različnih idej, kako na čim manjšem prostoru udejanjiti filozofijo udobnega in prilagodljivega vozila za različne potrebe. Nemški Volkswagen, ki je pred štirimi leti kot eden zadnjih vstopil v ta avtomobilski razred, očitno dovolj prepričljivo nagovarja kupce, s prenovljenim Touranom pa želijo ohraniti priborjeno. S svojimi togimi in skoraj pretirano oglatimi linijami Touran ni bil poseben lepotni osvajalec, s prenovo pa je dobil svežo in s hišnimi oblikovnimi smernicami usklajeno podobo sprednjega dela in nove, izrazitejše luči na zadku. Ob tem ne gre pozabiti, da je Touran po merah med največjimi v tem razredu in to se odraža predvsem v potniški kabini, v kateri se lahko skupaj z voznikom pelje pet, ob doplačilu pa z dvema dodatnima sedežema, tudi sedem potnikov. Za sedemsedežno izvedbo se je potrebno odločiti takoj, kasnejše možnosti vgradnje dodatnih dveh sedežev, ki se lahko pogrezneta v prtljažno dno, ni.

Tudi pri Touranu velja načelo, da manj sedežev pomeni več udobja. Sedežna prilagodljivost je v tem avtomobilskem razredu povsem običajna in zato je mogoče izvleči vse sedeže v drugi vrsti, sredinskega prevrniti v priročno mizico ali s prečnim premikom obeh stranskih pripraviti več prostora za štiri potnike. Za celovitost dobrega vtisa poskrbijo še številni odlagalni predali in poličke. Voznikovo delovno mesto je skladno z enoprostorsko zasnovo postavljeno nekoliko višje, medtem ko je globinsko in višinsko nastavljivi volanski obroč nekoliko položnejši. Prednja sedeža sta čvrsta in dobro oprijemljiva, naslonski del je nekoliko zožen, vse skupaj pa naklonjeno neutrudljivi vožnji. Z urejenostjo armaturne plošče, ki so jo oblikovalci pustili skoraj popolnoma nespremenjeno, Touran dokazuje svojo vzorno germansko vzgojo, ki je nadgrajena še s temeljito izdelavo in skrbno izbranimi materiali.

Novost pod motornim pokrovom je 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s 125 kilovati (170 KM), ki iz družinsko naravnanega avtomobila naredi priložnostnega športnika. Navora je več kot dovolj in tudi samodejni menjalnik DSG, ki zna pretikati natančno, pravočasno, predvsem pa brez nepotrebnih sunkov, ga dobro izkorišča. Hitrejšemu pretikanju v prid sta stikali na volanskem obroču in ni izključeno, da kakšnemu vozniku nekoliko zavre kri. Kljub skoraj športnim zmogljivostim poraba goriva ostaja v okviru racionalnosti, seveda pa je zelo odvisna od obremenjevanja stopalke za plin. Zanimivo, da si je pri Touranu kljub njegovi nedvomni družinski naravnanosti, mogoče omisliti športno podvozje, ki pomeni manj nagibanja v ovinkih in tudi bolj trdo odzivanje na cestne grbine; te se precej čvrsto prenašajo v potniško kabino tudi pri običajni nastavitvi in zdi se, da bi bil Touran rad nekakšen družinski enoprostorski športnik. Prvi cilj lanske jesenske prenove je bilo seveda lažje in odločnejše kljubovanje bližnjim tekmecem. Ob tem pa ne gre prezreti, da izvedba z močnejšim dizlom in najbogatejšim paketom opreme že sega tudi med številko večje enoprostorce.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,410 m, š. 1,790 m, v. 1,640 m, medosje 2,680 m

Prostornina prtljažnika: 695/1989 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1560/2240 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1968 ccm

Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM pri 4200

Največji navor pri v/min: 350 pri 1750

Najvišja hitrost: 212 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,1 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,7/ 5,8/ 6,9 l/100 km

Maloprodajna cena: 30.954 EUR (7.417.960 SIT)

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / sobota, 30. junij 2007 / 07:00

Pokrajina mora sama skrbeti zase

Nadaljujemo s stališči gorenjskih poslancev o pokrajinski zakonodaji. Na naša vprašanja je odgovoril poslanec SDS Bojan Homan.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / ponedeljek, 17. oktober 2011 / 07:00

Pol stoletja z Lojzetom Slakom

"Bili smo nekaj posebnega. Lojzetova harmonika ni pokrila naših glasov, mi pa ne harmonike. Vsak je ostal slišen, pristen," pravi o skoraj polstoletnem sodelovanju s Slakom pevec Fantov s Praprotna An...

Prosti čas / ponedeljek, 17. oktober 2011 / 07:00

Tudi Gorenjke iščejo ljubezen

Realistični šov Ljubezen na seniku, ki ga lahko gledamo ob četrtkih zvečer na TV3, je pokazal, da smo Slovenci željni romantike.

Prosti čas / ponedeljek, 17. oktober 2011 / 07:00

Spremljaj me - s pesmijo

Prejšnjo nedeljo je v Prešernovem gledališču v Kranju potekal dobrodelni koncert, s katerim je Slovensko društvo Hospic zaznamovalo svetovni dan te organizacije.

Prosti čas / ponedeljek, 17. oktober 2011 / 07:00

Ko gospa na rajžo gre

Tokrat so za spremembo za volan sedle žene, možje so ostali v svojih delavnicah, nekatere gorenjske gostilne pa so pred kratkim prejele pravico uporabljati blagovno znamko Gostilna Slovenije.

Splošno / ponedeljek, 17. oktober 2011 / 07:00

Anketa: Ni kaj dosti novega

Kaže, da je pojav novih (starih) obrazov za kandidaturo na letošnjih parlamentarnih volitvah spet zbudil zanimanje ljudi za politiko. Kaj pričakujejo, smo vprašali nekaj naključnih sogovornikov.