Začetek samozavesti

Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline

Nič še ne kaže, da bi se priljubljenost kompaktnih enoprostorskih avtomobilov kaj zmanjševala in avtomobilski proizvajalci imajo očitno še dovolj različnih idej, kako na čim manjšem prostoru udejanjiti filozofijo udobnega in prilagodljivega vozila za različne potrebe. Nemški Volkswagen, ki je pred štirimi leti kot eden zadnjih vstopil v ta avtomobilski razred, očitno dovolj prepričljivo nagovarja kupce, s prenovljenim Touranom pa želijo ohraniti priborjeno. S svojimi togimi in skoraj pretirano oglatimi linijami Touran ni bil poseben lepotni osvajalec, s prenovo pa je dobil svežo in s hišnimi oblikovnimi smernicami usklajeno podobo sprednjega dela in nove, izrazitejše luči na zadku. Ob tem ne gre pozabiti, da je Touran po merah med največjimi v tem razredu in to se odraža predvsem v potniški kabini, v kateri se lahko skupaj z voznikom pelje pet, ob doplačilu pa z dvema dodatnima sedežema, tudi sedem potnikov. Za sedemsedežno izvedbo se je potrebno odločiti takoj, kasnejše možnosti vgradnje dodatnih dveh sedežev, ki se lahko pogrezneta v prtljažno dno, ni.

Tudi pri Touranu velja načelo, da manj sedežev pomeni več udobja. Sedežna prilagodljivost je v tem avtomobilskem razredu povsem običajna in zato je mogoče izvleči vse sedeže v drugi vrsti, sredinskega prevrniti v priročno mizico ali s prečnim premikom obeh stranskih pripraviti več prostora za štiri potnike. Za celovitost dobrega vtisa poskrbijo še številni odlagalni predali in poličke. Voznikovo delovno mesto je skladno z enoprostorsko zasnovo postavljeno nekoliko višje, medtem ko je globinsko in višinsko nastavljivi volanski obroč nekoliko položnejši. Prednja sedeža sta čvrsta in dobro oprijemljiva, naslonski del je nekoliko zožen, vse skupaj pa naklonjeno neutrudljivi vožnji. Z urejenostjo armaturne plošče, ki so jo oblikovalci pustili skoraj popolnoma nespremenjeno, Touran dokazuje svojo vzorno germansko vzgojo, ki je nadgrajena še s temeljito izdelavo in skrbno izbranimi materiali.

Novost pod motornim pokrovom je 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s 125 kilovati (170 KM), ki iz družinsko naravnanega avtomobila naredi priložnostnega športnika. Navora je več kot dovolj in tudi samodejni menjalnik DSG, ki zna pretikati natančno, pravočasno, predvsem pa brez nepotrebnih sunkov, ga dobro izkorišča. Hitrejšemu pretikanju v prid sta stikali na volanskem obroču in ni izključeno, da kakšnemu vozniku nekoliko zavre kri. Kljub skoraj športnim zmogljivostim poraba goriva ostaja v okviru racionalnosti, seveda pa je zelo odvisna od obremenjevanja stopalke za plin. Zanimivo, da si je pri Touranu kljub njegovi nedvomni družinski naravnanosti, mogoče omisliti športno podvozje, ki pomeni manj nagibanja v ovinkih in tudi bolj trdo odzivanje na cestne grbine; te se precej čvrsto prenašajo v potniško kabino tudi pri običajni nastavitvi in zdi se, da bi bil Touran rad nekakšen družinski enoprostorski športnik. Prvi cilj lanske jesenske prenove je bilo seveda lažje in odločnejše kljubovanje bližnjim tekmecem. Ob tem pa ne gre prezreti, da izvedba z močnejšim dizlom in najbogatejšim paketom opreme že sega tudi med številko večje enoprostorce.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,410 m, š. 1,790 m, v. 1,640 m, medosje 2,680 m

Prostornina prtljažnika: 695/1989 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1560/2240 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1968 ccm

Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM pri 4200

Največji navor pri v/min: 350 pri 1750

Najvišja hitrost: 212 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,1 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,7/ 5,8/ 6,9 l/100 km

Maloprodajna cena: 30.954 EUR (7.417.960 SIT)

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / petek, 28. november 2008 / 07:00

Nova vlada že polno dela

Dan potem, ko so ministri dobili potrditev v državnem zboru, se je nova vlada že sestala na prvi seji, ta teden je zasedala že drugič.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / nedelja, 10. september 2017 / 19:59

Finančne podpore za male kmetije

Male kmetije, ki bodo izpolnjevale razpisne pogoje, bodo upravičene do pet tisoč evrov finančne podpore.

GG Plus / nedelja, 10. september 2017 / 19:59

Japonska umetnost v Kranju

V Galeriji Mestne hiše in Stebriščni dvorani so v torek odprli razstavo likovnih del skupine japonskih umetnikov Ryu, ki jo vodi profesor Toshihiro Hamano.

GG Plus / nedelja, 10. september 2017 / 19:57

Pod gladino

Po televiziji gledam Umore na podeželju. Zdaj pa sem prebral še ta izvrstni roman, tudi ta se dogaja na angleškem podeželju. Umori v izmišljeni pokrajini Midsomer, Pod gladino pa v izmišljenem mest...

Jesenice / nedelja, 10. september 2017 / 19:55

Sanirali bodo tudi viadukta

Na odseku gorenjske avtoceste med priključkoma Hrušica in Lipce so ta teden stekla pripravljalna dela za obnovo skoraj pet kilometrov vozišča v smeri proti Ljubljani.

GG Plus / nedelja, 10. september 2017 / 17:32

Papež, ki govori z nasmehi in pogledi

Na poti je naslov knjige o papežu Frančišku in njegovih sedemnajstih potovanjih, ki jo je napisal italijanski novinar Andrea Tornielli.