Začetek samozavesti

Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline

Nič še ne kaže, da bi se priljubljenost kompaktnih enoprostorskih avtomobilov kaj zmanjševala in avtomobilski proizvajalci imajo očitno še dovolj različnih idej, kako na čim manjšem prostoru udejanjiti filozofijo udobnega in prilagodljivega vozila za različne potrebe. Nemški Volkswagen, ki je pred štirimi leti kot eden zadnjih vstopil v ta avtomobilski razred, očitno dovolj prepričljivo nagovarja kupce, s prenovljenim Touranom pa želijo ohraniti priborjeno. S svojimi togimi in skoraj pretirano oglatimi linijami Touran ni bil poseben lepotni osvajalec, s prenovo pa je dobil svežo in s hišnimi oblikovnimi smernicami usklajeno podobo sprednjega dela in nove, izrazitejše luči na zadku. Ob tem ne gre pozabiti, da je Touran po merah med največjimi v tem razredu in to se odraža predvsem v potniški kabini, v kateri se lahko skupaj z voznikom pelje pet, ob doplačilu pa z dvema dodatnima sedežema, tudi sedem potnikov. Za sedemsedežno izvedbo se je potrebno odločiti takoj, kasnejše možnosti vgradnje dodatnih dveh sedežev, ki se lahko pogrezneta v prtljažno dno, ni.

Tudi pri Touranu velja načelo, da manj sedežev pomeni več udobja. Sedežna prilagodljivost je v tem avtomobilskem razredu povsem običajna in zato je mogoče izvleči vse sedeže v drugi vrsti, sredinskega prevrniti v priročno mizico ali s prečnim premikom obeh stranskih pripraviti več prostora za štiri potnike. Za celovitost dobrega vtisa poskrbijo še številni odlagalni predali in poličke. Voznikovo delovno mesto je skladno z enoprostorsko zasnovo postavljeno nekoliko višje, medtem ko je globinsko in višinsko nastavljivi volanski obroč nekoliko položnejši. Prednja sedeža sta čvrsta in dobro oprijemljiva, naslonski del je nekoliko zožen, vse skupaj pa naklonjeno neutrudljivi vožnji. Z urejenostjo armaturne plošče, ki so jo oblikovalci pustili skoraj popolnoma nespremenjeno, Touran dokazuje svojo vzorno germansko vzgojo, ki je nadgrajena še s temeljito izdelavo in skrbno izbranimi materiali.

Novost pod motornim pokrovom je 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s 125 kilovati (170 KM), ki iz družinsko naravnanega avtomobila naredi priložnostnega športnika. Navora je več kot dovolj in tudi samodejni menjalnik DSG, ki zna pretikati natančno, pravočasno, predvsem pa brez nepotrebnih sunkov, ga dobro izkorišča. Hitrejšemu pretikanju v prid sta stikali na volanskem obroču in ni izključeno, da kakšnemu vozniku nekoliko zavre kri. Kljub skoraj športnim zmogljivostim poraba goriva ostaja v okviru racionalnosti, seveda pa je zelo odvisna od obremenjevanja stopalke za plin. Zanimivo, da si je pri Touranu kljub njegovi nedvomni družinski naravnanosti, mogoče omisliti športno podvozje, ki pomeni manj nagibanja v ovinkih in tudi bolj trdo odzivanje na cestne grbine; te se precej čvrsto prenašajo v potniško kabino tudi pri običajni nastavitvi in zdi se, da bi bil Touran rad nekakšen družinski enoprostorski športnik. Prvi cilj lanske jesenske prenove je bilo seveda lažje in odločnejše kljubovanje bližnjim tekmecem. Ob tem pa ne gre prezreti, da izvedba z močnejšim dizlom in najbogatejšim paketom opreme že sega tudi med številko večje enoprostorce.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,410 m, š. 1,790 m, v. 1,640 m, medosje 2,680 m

Prostornina prtljažnika: 695/1989 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1560/2240 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1968 ccm

Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM pri 4200

Največji navor pri v/min: 350 pri 1750

Najvišja hitrost: 212 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,1 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,7/ 5,8/ 6,9 l/100 km

Maloprodajna cena: 30.954 EUR (7.417.960 SIT)

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / četrtek, 20. maj 2010 / 07:00

Kriminal

Avtomobili ob kolesa Kranj, Šenčur - Neznani storilec je v noči na petek izpred avtosalonov v Kranju in Šenčurju kradel platišča z osebnih avtomobilov...

Objavljeno na isti dan


Kronika / ponedeljek, 8. junij 2009 / 07:00

Kriminal

Kuhinja bo nova Valburga - V noči na torek so neznani storilci iz stanovanjske hiše v Valburgi odnesli gospodinjske aparate. Las...

Kronika / ponedeljek, 8. junij 2009 / 07:00

Posebni sodniki za gospodarski kriminal

Z najtežjimi zadevami gospodarskega kriminala naj bi se po novem ukvarjal poseben specializirani oddelek sodnikov.

Tržič / ponedeljek, 8. junij 2009 / 07:00

Odlok o zavodu odložili

Tržič - Občinski svet v Tržiču je dobil v obravnavo predlog Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda za turizem, kulturo in šport Tržič. Predviden je bil sprejem po skrajšanem postopk...

Preddvor / ponedeljek, 8. junij 2009 / 07:00

Posojilo za vodovod na Možjanci

Preddvor - Na zadnji seji občinskega sveta v Preddvoru je župan Miran Zadnikar svetnike seznanil z možnostjo, da občina kandidira na razpisu za posojilo pod ugodnimi pogoj...

Kamnik / ponedeljek, 8. junij 2009 / 07:00

Cone ne smejo pozidati v celoti

Občina Komenda je po trinajstih mesecih čakanja le dobila okoljevarstveno dovoljenje za širitev poslovne cone, a 7 hektarov od skupno 75 v tem delu ne smejo pozidati.