Jeseniške šivilje ne gredo na cesto
Nekdanja delovna enota Gorenjskih oblačil Kranj na Slovenskem Javorniku uspešno nadaljuje samostojno poslovno pot.
Ob likvidaciji Gorenjskih oblačil iz Kranja se je marsikdo na Jesenicah vprašal, kaj se bo zgodilo z njihovo poslovno enoto na Slovenskem Javorniku. Bodo tudi ta obrat zaprli in bodo šivilje ostale brez dela, so se spraševali nekateri. Zato smo obiskali podjetje na Slovenskem Javorniku in izvedeli, da podjetje že poldrugo leto ne sodi več pod okrilje Gorenjskih oblačil in da uspešno nadaljuje samostojno poslovno pot. Kot je povedala vodja poslovne enote Monika Ažman, od leta 2005 poslujejo kot podjetje Sandy Ljubljana, Poslovna enota Jesenice. Novembra 2005 je namreč obrat od Gorenjskih oblačil kupilo omenjeno ljubljansko podjetje in stopili so na uspešno samostojno pot. V podjetju so 103 zaposleni, od tega kar 101 ženska (zvečine gre za šivilje) ter le dva moška, ki opravljata delo mehanika. Povprečna starost zaposlenih je okrog štirideset let, prihajajo pa iz širše okolice Jesenic, iz Lesc, tudi iz Bohinja in od drugod. Zanimivo je, da delajo samo dopoldne, od šestih do dveh, včasih tudi kakšno soboto, po besedah Ažmanove pa redno prejemajo plače in dobijo regres in božičnico.
Delajo izključno dodelavne posle za štiri poslovne partnerje, in sicer Hugo Boss, Strenesse, Rena Lange in Studio Oktober. Po besedah Monike Ažman gre za visoko kakovostne izdelke, obleke najvišjega cenovnega razreda. »Edino takšni dodelavni posli se izplačajo, za poceni izdelke bi bila delovna sila predraga,« pravi sogovornica. Dela imajo dovolj, celo preveč, tako da ga morajo tudi odklanjati. Ker je za take vrste delo potrebnega veliko znanja, kar težko dobijo dobre in izkušene šivilje. Zato bi bili takoj pripravljeni zaposliti več dobrih šivilj, a tekstilne delovne sile v Sloveniji primanjkuje. V bodoče bo še slabše, saj šol, ki bi izobraževale za tekstilne poklice, skorajda ni več. Prav zato cena delovne sile pri pogajanjih s poslovnimi partnerji ni več odločilen dejavnik, pravi Ažmanova, bistvena je dobra kvaliteta in spoštovanje terminov.