Nič več v senci

Test: Hyundai Sonata 2.0 CRDi GLS TOP-K

Želja po sodobnih turbodizelskih motorjih je na evropskem avtomobilskem zemljevidu navzoča pri prepričljivi večini kupcev, zato so tudi pr Hyundaiju v svojo največjo limuzino lani vsadili takšen pogonski stroj. Zdaj že skoraj dve leti stara sonata se je rojevala v Hyundaijevih evropskih razvojnih oddelkih, kjer so predvideli, da se bo v njenem nosu vrtel tudi 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s 103 kilovati. Motor je hkrati uglajen in dovolj dinamičen, da se elegantna limuzina premika s pričakovano energičnostjo in da pri tem v potniški kabini ne povzroča pretiranega hrupa. Menjalnik je sicer samo petstopenjski, a dovolj dobro sledi motorju in prestavna ročica je dokaj natančna. Vse skupaj je dovolj za udobno vožnjo, sicer pa se kombinacija udobja in voznih lastnosti izkažeta predvsem na dolgih vožnjah, saj avtomobil ni utrujajoč. Drugačen pristop kot pri sonatah preteklih generacij, je pri zadnji viden že na zunanjosti, kajti sonata še nikoli ni imela tako strogih karoserijskih linij in tako odločnega obraza z velikima modernima žarometoma, z masko hladilnika, ki bi ji lahko nadeli malo več kroma in z gubo na motornem pokrovu. Zadek s širokimi lučmi morda ni povsem po evropskem okusu in všečnost na prvi pogled zagotovo ni sonatin adut. Zato pa svojo vlogo prepričljivo odigra prostorna notranjost, katere učinek še povečujejo svetle barve oblazinjenja sedežev. Ta občutek nekoliko razblini sicer oblikovno razgibana, a ne v vseh pogledih posrečena armaturna plošča, ki bi z nekaj finesami lahko kazala povsem drugačno podobo. Kritiko si zaslužijo previsoko nameščen radijski sprejemnik, štrleči stikali za nastavitev klimatske naprave in neugledne reže za dovod zraka. Ob tem gre pohvala preglednim merilnikom, dostopnim stikalom in možnostim nastavitve položaja voznikovega sedeža. Sonata je s svojo velikostjo in temu pripadajočem kancu prestiža, seveda naravnana predvsem na udobje; podvozje se dokaj mehko odziva na cestne grbine, vendar brez nadležnega pretiranega nagibanja in nihanja karoserije. Seštevek vsega pa je nevpadljiv, a z voznimi lastnostmi prepričljiv in soliden avtomobil.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1991 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM

Najvišja hitrost: 203 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,0/ 8,2/ 6,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 21.190 EUR (5.078.151 SIT)

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

 

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / ponedeljek, 30. oktober 2006 / 06:00

Visoka gledanost

Torkovo premierno oddajo Piramide na prvem programu Televizije Slovenija si je ogledalo skoraj 290 tisoč ljudi, glasovalo pa jih je 30 tisoč, kar pomeni, da je bila v tistem času na televiziji to najb...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / nedelja, 30. oktober 2011 / 07:00

Mešetar

Cene kmetijskih izdelkov in storitev Po podatkih državnega statističnega urada so bile cene izdelkov in storitev za tekočo porabo in za naložbe v kmetijstvu avgusta po...

Prosti čas / nedelja, 30. oktober 2011 / 07:00

Župan čestital jubilantom

Župan občine Naklo Marko Mravlja in tajnica Društva upokojencev Naklo Slavka Jelenc sta bila gostitelja srečanja z občani, ki so julija, avgusta, septembra in deloma oktobra praznovali osemdeseti...

Prosti čas / nedelja, 30. oktober 2011 / 07:00

Režiser Jan Cvitkovič v Jedru

V medvoškem Mladinskem centru Jedro je gostoval priznani slovenski filmski režiser Jan Cvitkovič.

Kultura / nedelja, 30. oktober 2011 / 07:00

Razstava Slavice Štirn

Tržič - Do drugega novembra je v Galeriji Atrija občine Tržič na ogled likovna razstava ob 70-letnici Slavice Štirn. Poeziji in slikarstvu se je posvetila po upokojitvi. Izdala j...

GG Plus / nedelja, 30. oktober 2011 / 07:00

Volitve 2011

Za marsikoga bo 4. december vesel dan, za drugega pa žalosten, odvisno od tega, kako zagrizen pripadnik posamezne opcije je. Za večino bo to le dan volitev, skratka nič takega, česar ne bi že doživeli...