Nič več v senci

Test: Hyundai Sonata 2.0 CRDi GLS TOP-K

Želja po sodobnih turbodizelskih motorjih je na evropskem avtomobilskem zemljevidu navzoča pri prepričljivi večini kupcev, zato so tudi pr Hyundaiju v svojo največjo limuzino lani vsadili takšen pogonski stroj. Zdaj že skoraj dve leti stara sonata se je rojevala v Hyundaijevih evropskih razvojnih oddelkih, kjer so predvideli, da se bo v njenem nosu vrtel tudi 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s 103 kilovati. Motor je hkrati uglajen in dovolj dinamičen, da se elegantna limuzina premika s pričakovano energičnostjo in da pri tem v potniški kabini ne povzroča pretiranega hrupa. Menjalnik je sicer samo petstopenjski, a dovolj dobro sledi motorju in prestavna ročica je dokaj natančna. Vse skupaj je dovolj za udobno vožnjo, sicer pa se kombinacija udobja in voznih lastnosti izkažeta predvsem na dolgih vožnjah, saj avtomobil ni utrujajoč. Drugačen pristop kot pri sonatah preteklih generacij, je pri zadnji viden že na zunanjosti, kajti sonata še nikoli ni imela tako strogih karoserijskih linij in tako odločnega obraza z velikima modernima žarometoma, z masko hladilnika, ki bi ji lahko nadeli malo več kroma in z gubo na motornem pokrovu. Zadek s širokimi lučmi morda ni povsem po evropskem okusu in všečnost na prvi pogled zagotovo ni sonatin adut. Zato pa svojo vlogo prepričljivo odigra prostorna notranjost, katere učinek še povečujejo svetle barve oblazinjenja sedežev. Ta občutek nekoliko razblini sicer oblikovno razgibana, a ne v vseh pogledih posrečena armaturna plošča, ki bi z nekaj finesami lahko kazala povsem drugačno podobo. Kritiko si zaslužijo previsoko nameščen radijski sprejemnik, štrleči stikali za nastavitev klimatske naprave in neugledne reže za dovod zraka. Ob tem gre pohvala preglednim merilnikom, dostopnim stikalom in možnostim nastavitve položaja voznikovega sedeža. Sonata je s svojo velikostjo in temu pripadajočem kancu prestiža, seveda naravnana predvsem na udobje; podvozje se dokaj mehko odziva na cestne grbine, vendar brez nadležnega pretiranega nagibanja in nihanja karoserije. Seštevek vsega pa je nevpadljiv, a z voznimi lastnostmi prepričljiv in soliden avtomobil.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1991 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM

Najvišja hitrost: 203 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,0/ 8,2/ 6,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 21.190 EUR (5.078.151 SIT)

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

 

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / četrtek, 5. avgust 2010 / 07:00

Srednji vek na Linhartovem trgu

Radovljica - V Radovljici je v nedeljo v sklopu uvodnih prireditev Festivala Radovljica potekalo srečanje mest na Venerini poti s srednjeveško tržnico. Na Linhartovem trgu je oži...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / petek, 27. februar 2009 / 07:00

Novosti pri letošnjih subvencijah

Kranj - Kmetijska svetovalna služba bo pripravila več predavanj, na katerih bo seznanila kmete z novostmi pri vlaganju zahtevkov za državna plačila v kmetijstvu, pri tem pa bo da...

Preddvor / petek, 27. februar 2009 / 07:00

Veleposlaniki danes v Preddvoru

Preddvor - Danes se veleposlaniki iz dvajsetih držav mudijo na obisku v Preddvoru. Gre za prvi obisk veleposlanikov v okviru projekta veleposlaniki na deželi, namen pa je, da se...

Kronika / petek, 27. februar 2009 / 07:00

Planinca odnesel snežni plaz

V sredo popoldne je med sestopom z Babe snežni plaz odnesel dva alpinista, ki sta bila pri tem hudo ranjena.

Kronika / petek, 27. februar 2009 / 07:00

Smrt voznice v Bohinju

V torek je v prometni nesreči umrla 40-letna voznica iz Bohinja. 39-letni Jeseničan, ki je v nedeljo padel z žičnice, je v kliničnem centru podlegel hudim ranam.

Gospodarstvo / petek, 27. februar 2009 / 07:00

Skrajni čas za vložitev napovedi

V ponedeljek, 2. marca, poteče rok, do katerega morajo davčni zavezanci vložiti napoved za odmero dohodnine od bančnih obresti ter od dobička iz kapitala in od odsvojitve izvedenih finančnih instrumen...