Nič več v senci

Test: Hyundai Sonata 2.0 CRDi GLS TOP-K

Želja po sodobnih turbodizelskih motorjih je na evropskem avtomobilskem zemljevidu navzoča pri prepričljivi večini kupcev, zato so tudi pr Hyundaiju v svojo največjo limuzino lani vsadili takšen pogonski stroj. Zdaj že skoraj dve leti stara sonata se je rojevala v Hyundaijevih evropskih razvojnih oddelkih, kjer so predvideli, da se bo v njenem nosu vrtel tudi 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s 103 kilovati. Motor je hkrati uglajen in dovolj dinamičen, da se elegantna limuzina premika s pričakovano energičnostjo in da pri tem v potniški kabini ne povzroča pretiranega hrupa. Menjalnik je sicer samo petstopenjski, a dovolj dobro sledi motorju in prestavna ročica je dokaj natančna. Vse skupaj je dovolj za udobno vožnjo, sicer pa se kombinacija udobja in voznih lastnosti izkažeta predvsem na dolgih vožnjah, saj avtomobil ni utrujajoč. Drugačen pristop kot pri sonatah preteklih generacij, je pri zadnji viden že na zunanjosti, kajti sonata še nikoli ni imela tako strogih karoserijskih linij in tako odločnega obraza z velikima modernima žarometoma, z masko hladilnika, ki bi ji lahko nadeli malo več kroma in z gubo na motornem pokrovu. Zadek s širokimi lučmi morda ni povsem po evropskem okusu in všečnost na prvi pogled zagotovo ni sonatin adut. Zato pa svojo vlogo prepričljivo odigra prostorna notranjost, katere učinek še povečujejo svetle barve oblazinjenja sedežev. Ta občutek nekoliko razblini sicer oblikovno razgibana, a ne v vseh pogledih posrečena armaturna plošča, ki bi z nekaj finesami lahko kazala povsem drugačno podobo. Kritiko si zaslužijo previsoko nameščen radijski sprejemnik, štrleči stikali za nastavitev klimatske naprave in neugledne reže za dovod zraka. Ob tem gre pohvala preglednim merilnikom, dostopnim stikalom in možnostim nastavitve položaja voznikovega sedeža. Sonata je s svojo velikostjo in temu pripadajočem kancu prestiža, seveda naravnana predvsem na udobje; podvozje se dokaj mehko odziva na cestne grbine, vendar brez nadležnega pretiranega nagibanja in nihanja karoserije. Seštevek vsega pa je nevpadljiv, a z voznimi lastnostmi prepričljiv in soliden avtomobil.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1991 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM

Najvišja hitrost: 203 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,0/ 8,2/ 6,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 21.190 EUR (5.078.151 SIT)

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

 

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / sreda, 13. januar 2021 / 09:21

Fak v Oberhofu najvišje na šestem mestu

Kranj – Biatlonci so tekme svetovnega pokala nadaljevali v nemškem Oberhofu, kjer ostajajo tudi še ta teden. Najboljšo slovensko uvrstitev je dosegel Jakov Fak. Na zasledovanju je bil šesti, potem...

Objavljeno na isti dan


Komenda / četrtek, 26. april 2007 / 07:00

Kmetje bodo zemljo lahko nasuli

Komenda - »Predlagam, da se odvečna prst na območju Poslovne cone Komenda uporabi za zemljišča, kjer bi jo lahko uporabili za izboljšanje kakovosti kmetijskih površin, p...

Naklo / četrtek, 26. april 2007 / 07:00

Bo center v Naklem

Naklo - Ministrstvo za okolje in prostor RS je 19. aprila prosilo vodstvo Občine Naklo, naj se čim prej izjasni glede možnosti izgradnje regijskega centra za ravnanje z...

Komenda / četrtek, 26. april 2007 / 07:00

Župan razočaran nad okoljevarstveniki

Komenda - V drugi fazi Poslovne cone Komenda je občini prek lastnega podjetja uspelo prodati že 19 hektarov zemljišč, a lokacijski načrt kljub optimističnim napovedim še...

Kranj / četrtek, 26. april 2007 / 07:00

Izšla monografija o kranjskem okrožju

Kranj - Včeraj so v Kranju najprej na konferenci za novinarje, nato pa na širšem srečanju predstavili monografijo Kranjsko okrožje v NOB 1941-1945, ki jo je napisal zgod...

Zanimivosti / četrtek, 26. april 2007 / 07:00

Odpirajo kolesarski park

Kranjska Gora - V Kranjski Gori bo jutri, v petek, pričel obratovati Fun Bike park Kranjska Gora. V letošnji sezoni so ga obogatili z dodatnimi objekti in progami, kar b...