Šola za roke, srce in glavo
Bodočim gorenjskim prvošolčkom se letos ponuja možnost šolanja v waldorfski šoli na Gorenjskem.
Starši z Gorenjskega so se pred enim letom povezali v ideji, želji in potrebi otrok, da zaživi waldorfska šola tudi na Gorenjskem. Nekateri gorenjski otroci so se do sedaj šolali v waldorfski šoli v Ljubljani. Starši si želijo, da bi bila ta oblika šolanja lažje dostopna gorenjskim otrokom, zato so vložili svoj trud, čas, denar, energijo ter voljo, da bi ustanovili takšno šolo na Gorenjskem. Ustanovili so društvo Misel, društvo ljubiteljev waldorfske pedagogike. Pristopili so še bodoči waldorfski učitelji z Gorenjskega, ki so že v specializaciji. Skupni cilj je, da se šola odpre septembra 2007. Waldorfska šola je šola, ki nudi otroku celovit razvoj. Izhaja iz upoštevanja in poznavanja otrokovega fizičnega psihičnega in duhovnega razvoja (je šola za roke, glavo in srce). Učna snov v tej šoli ni pomembnejša od človeka. Otroka vzgaja v sočutju do sočloveka, v spoštovanju do narave … Velik poudarek je namenjen umetnosti in uporabi naravnih materialov. Otroka podpira pri razvijanju talentov in potencialov. Poudarek pri podajanju in obsegu učne snovi ni na kvantiteti, ampak na kvaliteti. Učna snov se otroku približuje na zanimiv »živ« način, kar pomeni, da se ne uporablja učbenikov, ob katerih se otroci večkrat dolgočasijo, ampak otroci sodelujejo aktivno v pisanju svojih lastnih učbenikov. Tako si krepijo samozavest in samozaupanje. Waldorfska šola uči otroka samostojnosti in kreativnosti, ki sta zelo pomembni kvaliteti v življenju. Waldorfski učitelji imajo zato poleg končane fakultetne izobrazbe opravljeno še tri ali štiri letno specializacijo.
V Sloveniji učni načrt, ki se izvaja v waldorfskih šolah, ustreza državnim normativom. Waldorfske šole so v Sloveniji zasebne šole. Starši deloma financirajo delovanje waldorfskih šol. So potemtakem to šole za otroke bogatih staršev? Waldorfske šole lahko obiskujejo otroci iz vseh socialnih plasti, toda starši povsod po svetu deloma financirajo delovanje waldorfske šole. Iz sredstev, ki jih prispevajo starši, se krijejo nadstandardne storitve (v prvem razredu se že učijo dveh tujih jezikov, …) in material za delo pri pouku, poleg tega pa otroci dobijo v šoli tudi skoraj vse šolske potrebščine. Merila za višino prispevka določa finančna skupina, ki jo predstavljajo v glavnem starši. Tu se upošteva socialno načelo, kar preprečuje, da se kakšen otrok ne bi mogel vpisati v šolo zaradi prevelikih denarnih zahtev.
Nudi waldorfska šola otrokom dovolj znanja? Včasih se pojavi bojazen, da se bodo otroci iz waldorfskih šol težko prilagodili današnjemu življenju. Izkušnje in raziskovanje potrjujejo nasprotno. Na splošno ti otroci nimajo predsodkov in kažejo veliko zanimanja za svet in ljudi okoli sebe. Znajo zaznati probleme drugih in vidijo njihove potrebe, zato so bolj pripravljeni pomagati in prevzemati odgovornost. Rezultati, ki jih učenci waldorfske šole v Ljubljani dosegajo na nacionalnem preverjanju znanja, so nad slovenskim povprečjem. Raziskave tudi kažejo, da nekdanje učence waldorfskih šol srečamo v vseh poklicih, največ na izobraževalnem in socialnem področju, v zdravstvu, umetnosti, jezikoslovju, novinarstvu, gledališču, pravu ... Več informacij o waldorfski šoli ter waldorfskem vrtcu na Gorenjskem ter o možnosti izobraževanja za waldorfske učitelje in vzgojitelje je dostopnih na: http://www.waldorfska-sola.com/.