Povečane potrebe po avtoplinu
Petrol bo letos zagotovil utekočinjen naftni plin na tridesetih lokacijah ob avtocestah in v večjih krajih.
V zadnjem času je tudi v Sloveniji vse več povpraševanja po utekočinjenem naftnem plinu, ki je za pogon motornih vozil alternativa bencinu in plinskemu olju. Seveda vozniki o avtoplinu razmišljajo tudi zaradi nestabilnosti cen surove nafte, ki so odvisne od dogodkov na kriznih žariščih in tropskih neviht, nenazadnje pa so tu še obveznosti naše države glede zmanjševanja izpusta toplogrednih plinov.
Naraščajočemu povpraševanju je končno začela slediti tudi slovenska naftna družba Petrol, ki je lani na petih bencinskih servisih postavila prve črpalke za točenje avtoplina. Resnost namenov za nadaljnje širjenje ponudbe so pred kratkim dokazali tudi z obogatitvijo lastnega voznega parka, v katerem je tudi 16 vozil Fiat Doblo z 1,4-litrskim bencinskim motorjem in z naknadno vgrajeno napravo za pogon na plin. Vozila je zagotovil Fiatov slovenski uvoznik podjetje Avto Triglav, kjer so vgradili plinske naprave italijanskega proizvajalca Bedini. Pri vozilih Fiat Doblo je plin shranjen v atestirani jekleni posodi in pod tlakom 10 atm. Posoda se napolni do 80 odstotkov, ostala prostornina pa je namenjena temperaturnemu raztezanju tekočine. Polnjenje s plinom poteka preko zunanjega priključka, za varnost delovanja skrbita dva elektromagnetna ventila. Upravljanje naprave poteka preko tipke na armaturni plošči, zagon motorja pa se vselej opravi z bencinom. Avtoplin prispeva predvsem k zmanjšanju škodljivih izpustov, na primer dušikovega oksida za 34 odstotkov, ogljikovega dioksida za 15 in ogljikovega monoksida kar za 50 odstotkov, poleg tega je občutno (skoraj polovico) cenejši od bencina. Zaradi naraščajočega povpraševanja bo Petrol do konca leta ob slovenskih prometnicah zagotovil črpalke za avtoplin na tridesetih bencinskih servisih, polovica jih bo ob avtocestah.