Govorimo angleško
Drugi tuji jezik kot obvezen predmet v osnovni šoli, premalo pa športne vzgoje in tehnike.
Bled - Minister za šolstvo in šport Milan Zver je na 18. republiškem srečanju ravnateljev na temo Osnovna šola na Slovenskem, ki je potekalo prejšnjo sredo in četrtek, povedal: »Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju iz leta 1995 je bila dobra, ne vidim pa nobenih zadržkov za reformo in oblikovanje nove bele knjige.« Kako napovedane spremembe presojajo nekateri ravnatelji gorenjskih osnovnih šol? »Še več bo treba delati na kakovostnih odnosih med učenci, učitelji in starši. Le tako lahko otroke uspešno peljemo skozi osnovno šolo. Učitelji bi morali biti manj obremenjeni z birokracijo, da bodo lahko pogosteje v stiku z učenci,« pravi Pavel Srečnik, ravnatelj Osnovne šole (OŠ) Stražišče pri Kranju. OŠ Stražišče ima tudi tri podružnične šole. »Pričakujem, da podružničnih šol ne bodo ukinjali, saj so te šole, četudi imajo manjši vpis, pogosto duša kraja. Minister je dal zagotovilo, da bodo pri teh odločitvah preudarni,« še pove Srečnik.
Stane Grum, ravnatelj Osnovne šole Tržič, meni: »Drugi tuji jezik kot obvezen predmet v zadnji triadi devetletke potrebujemo, ni pa jasno, kako bomo to izvajali.« Grum se strinja z uvedbo fleksibilnega predmetnika v primeru, če bo šola imela možnost, da sama prerazporeja ure, razen matematike, slovenščine in angleščine. »Ne strinjam se s trditvijo, da so opomini kot vzgojni ukrep znak, da si moramo učitelji priznati, da naša pomoč učencu ni bila uspešna. Na naši šoli smo imeli primere, ko smo na vse možne načine učencu poskušali pomagati, vendar starši niso bili pripravljeni sodelovati.« Gruma ne skrbi, da bi zaprli podružnični šoli na Lomu in v Podljubelju. »Povečuje se jima vpis, poleg tega sta šoli srce kraja,« še pove.
Bogdan Sušnik, ravnatelj OŠ Davorina Jenka Cerklje, pravi: »Na naši šoli je angleščina obvezen predmet, v zadnji triadi učenci za izbirni ali interesni predmet lahko izberejo nemščino ali francoščino. Uvedba drugega tujega jezika kot obveznega predmeta v osnovi ni slaba, problem vidim drugje. Pred časom so ukinili predmet tehnika in tehnologija v devetem razredu. Zdaj poučujemo ta predmet v šestem, sedmem in osmem razredu. Potreba po tehničnih poklicih je tako velika, da bi bilo prav, da tehniko in tehnologijo znova uvedejo v deveti razred. Upam, da bomo dobili tudi uro športne vzgoje več v zadnji triadi.«
Vsi trije ravnatelji se strinjajo, da je vzgojni načrt potreben. »Šola si mora sama postaviti ogledalo in s tem pokazati kakovost navzven,« pravi Stane Grum.