Letos še izguba, cena mleka enaka
Ljubljanske mlekarne so lani ustvarile okrog deset milijonov evrov izgube, letos je načrtujejo pet milijonov, prihodnje leto pa naj bi že poslovale pozitivno.
Ljubljana – Novi nadzorni svet Ljubljanskih mlekarn je na ustanovni seji prejšnji teden potrdil letošnji poslovni načrt družbe in sprejel še nekatere druge pomembne odločitve. Kot je po seji povedal novi predsednik nadzornega sveta Zoran Boškovič, sicer predsednik uprave NFD Holding, poslovni načrt predvideva za letos enake nabavne cene mleka kot lani, enake prodajne pogoje, izgubo iz poslovanja v višini 5,3 milijona evrov, odkup 220 milijonov litrov mleka oz. osem odstotkov več kot lani, povečanje prodaje za skupno sedem odstotkov, vlaganja v trg v višini štiri milijone evrov in vlaganja v naložbe 2,8 milijona evrov. Nadzorni svet je imenoval tudi dve komisiji: prva bo v dokaj kratkem času dala pobudo za kapitalsko povezovanje Ljubljanskih mlekarn, mlekarne Celeia, Pomurskih mlekarn in mlekarne Planika, druga bo nadzornemu svetu predlagala prodajo poslovno nepotrebnega premoženja, med katerim je tudi del premoženja nekdanje Gorenjske mlekarne. »Vemo, da je povezovanje zelo problematično zaradi pestre lastniške sestave ostalih treh mlekarn, vendar se hkrati zavedamo, da slovenska mlekarska industrija v naslednjih treh do petih letih ob sedanjih pogojih poslovanja ne bo preživela,« pravi Zoran Boškovič.
»Načrt za leto 2007 je realen in se v nekaterih predpostavkah razlikuje od sanacijskega načrta. Razmere na trgu so se namreč po sprejetju sanacijskega načrta nekoliko spremenile, poleg tega smo ugotovili, da nekaterih nalog ne bo možno uresničiti brez drugih negativnih posledic za poslovanje,« je povedala nova predsednica uprave Cvetana Rijavec in kot primer navedla ceno mleka. Medtem ko je sanacijski načrt predvideval znižanje nabavne cene mleka, so se po pogajanjih z dobavitelji odločili, da bo ostala enaka lanski. Podobno je bilo pri prodaji, sanacijski načrt je predvideval izboljšanje pogojev, vendar so ostali enaki oz. so se pri večjih kupcih celo poslabšali v povprečju za 1,5 odstotka.
Na tujih trgih naj bi prodajo povečali za 37 odstotkov in na domačem za tri odstotke, kar je po besedah Rijavčeve ob pogajalsko močni slovenski trgovini zelo ambiciozen cilj. Letos naj bi tudi »prevetrili« prodajni program in blagovne znamke, dali večji poudarek porabi in prodaji svežega mleka, razvijali izdelke s področja zdrave prehrane, namenili štiri petine več denarja kot lani za vlaganja v trg oz. za ozaveščanje potrošnikov ter z odpuščanjem in z upokojevanjem zmanjšali število zaposlenih za 46.
Z mlekom naj bi se oskrbovali pretežno na domačem trgu, na podlagi sklenjenih pogodb naj bi ga letos doma kupili 200 milijonov litrov od skupno 220 milijonov, nekateri dobavitelji pa bi se še radi vrnili. V mlekarni v prvih treh mesecih leta »sledijo« poslovnemu načrtu, po besedah Rijavčeve so povečali prihodke od prodaje za 17 odstotkov, prodajo doma za tri odstotke in na tujem trgu za 117 odstotkov, izboljšala pa se je tudi ekonomika izvoza.