Mnenja županov
»Regionalni razvojni program Gorenjske vsebuje vrsto velikih projektov, ki zahtevajo tudi visoko raven upravljanja, stalno koordinacijo in sodelovanje razvojne agencije. Zato so postavljene finančne zahteve razumne in jih bo Občina Jesenice podprla,« pravi župan Tomaž Tom Mencinger. Sredstva so v občinskem proračunu že zagotovljena. »Od marketinga Gorenjske pričakujem predvsem učinkovito promocijo regije in s tem lažje izvajanje projektov in ključnih ciljev iz razvojnega programa,« meni Mencinger, ki pozdravlja angažiranje strokovnjaka za področje marketinga.
»Bilo bi v nasprotju z razvojno naravnanostjo občinskih politik in financiranja, ki ga predstavlja vsakoletni proračun, če bi odklonili finančno podporo pripravi programov,« pravi župan Mestne občine Kranj Damijan Perne. Po njegovem razvojne projekte potrebujejo vse občine, saj je z njimi možno kandidirati za evropska sredstva. »Agencija potrebuje zanesljive vire financiranja, ustrezne kadre, nenazadnje pa je potrebno nove projekte in skupno blagovno znamko promovirati,« dodaja Perne. Nekateri učinki na področju marketinga so vidni takoj, drugi na dolgi rok.
»Ne strinjam se s predlaganim modelom, ko gorenjske občine (p)ostajajo skoraj edini financer marketinga Gorenjske,« pravi škofjeloški župan Igor Draksler. Skozi občinski proračun bi podprl le projekte, ki so dovolj zanimivi in smotrni za pospešeni razvoj regije. »Če sem iskren od predlaganih marketinških aktivnosti Gorenjske ne pričakujem veliko. Obseg sredstev namenjenih za regionalni marketing se mi (zato) zdi zadosten,« meni Draksler, ki dvomi o smotrnosti vlaganja denarja za samopromocijo znotraj regije: »Najprej moramo urediti razmere doma, od Planice, nezmožnost dogovora glede skupnega regijskega odlagališča do kroničnih problemov na Fakulteti za organizacijske vede. Dokler ne odpravimo teh težav, nam ne bo pomagal noben marketing.«
»Sredstev za financiranje občine še nismo zagotovili. Župani imamo vrsto pripomb predvsem glede razdelitve plačil po občinah. Vsaka bi morala v razmerju zagotoviti le tolikšen odstotek denarja, kolikor bi ga dobili nazaj,« pravi Franc Čebulj, župan Cerkelj, ki se boji, da bodo male občine spet izgubljale na račun velikih. Čebulj marketinških akcij ne pozna, vendar meni, da je najboljša promocija uspešno izveden projekt: »Samohvala ni nič, sam bi izbral realizirane projekte, ki bi jih predstavljali tudi drugim. V naši občini predvsem vidim možnosti razvoja turizma in vlaganja v prenočitvene kapacitete. To bo naš marketing.« Župan tudi upa, da bo Regionalna razvojna agencija začela reševati tudi konkretne probleme, ki še vedno ostajajo na plečih županov.