Popolna stilska preobrazba
Test: Opel Corsa 1.3 CDTI Enjoy.
Otroci, ki prihajajo na svet v zadnjih letih, so zaradi boljših življenjskih razmer in splošno boljšega standarda že ob rojstvu v povprečju večji od generacije ali dveh pred njimi. Tako je tudi z majhnimi avtomobili: v spodnjem razredu večina štirikolesnikov zaradi spremenjenih navad in želja kupcev, leze proti štirim metrom skupne dolžine. Tudi nova Oplova corsa je zrasla v vse smeri, najbolj opazen je prav dolžinski prirastek, ki ga je za skoraj 18 centimetrov. Oblikovalci niso odkrivali tople vode, ampak so z nadaljevanjem očitno uspešnih smernic naredili na oko prijetnega in mladostnega malčka, ki v trivratni izvedbi cilja predvsem na mlajše in bolj dinamične uporabnike, v petvratni pa na mlajše in manj zahtevne družine in vse do tistih, ki so že na pragu življenjske jeseni.
Skladno z rastjo zunanjih mer se je povečal prostorski izkoristek notranjosti, zato zdaj za corsinim volanom lahko brez težav sedijo tudi dolgini in na zadnji klopi je še vedno dovolj prostora, da si potnikom ni treba gristi kolen. Za potniškim delom je še prostoren prtljažnik, ki ima domiselno deljivo polico, ki prostor razdeli na »pritličje« in »klet«, vendar je treba že vnaprej vedeti, kdaj bo takšna delitev v uporabi, saj je polico, ki je ni mogoče zložiti, težko pospraviti. Za volanom je corsa vsaj navidezno podobna večjim Oplovim avtomobilom, še najbolj astri, vendar je z okroglimi stikali za nastavitev prezračevanja in ogrevanja ter s poenostavljenim sistemom za upravljanje radia, klimatske naprave in potovalnega računalnika, ohranila tudi nekaj samostojnosti. Volanski obroč odlično sede v roke, preglednost merilnikov je zadovoljiva, nekaj več privajanja zahteva le nastavitev vozniškega sedeža, saj se zdi enkrat previsoko, drugič preveč nagnjen nazaj in slednjič tako, da so razmerja do volana in stopalk približno pravilna.
Dileme, ali pod motorni pokrov avtomobila te velikosti sodi dizelski motor, ali je bolje izbrati bencinskega, ni več, ali je vsaj ne bi smelo biti. Sodobni 1,3-litrski štirivaljni turbodizel, ki je še iz časov dobrega razumevanja med General Motorsom in Fiatom, v corsi suvereno opravlja svoje delo, na trenutke se zdi preglasen, ekonomičnost je v okviru pričakovanj, s petstopenjskim ročnim menjalnikom sta dobro uglašena. Nekaj manj natančnosti je zaznati pri podvozju: volanski servomehanizem je skoraj preveč mehkoben pri hitrejši vožnji, zato nekoliko trpi vodljivost, lahkotnost vrtenja obroča je seveda dobrodošla na parkirišču, lega na cesti je brez večjih pripomb, zavore so učinkovite in celostna podoba corse ustreza sodobnosti pojmovanja avtomobilov tega razreda.
Osvojeni naslov slovenski avto leta 2007 lahko med drugim sporoča tudi to, da je nova corsa v primerjavi s predhodnim modelom veliko naprednejša in da ustreza petim najpomembnejšim kriterijem, ki v seštevku povedo, ali je avtomobil resnično vreden pozornosti.
Tehnični podatki:
Mere: d. 3,999 š. 1,737, v. 1,488 m, medosje 2,511 m
Prostornina prtljažnika: 285/1100 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1145/1565 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski, 16V
Gibna prostornina: 1248 ccm Največja moč pri v/min: 55 kW/75 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 170 pri 1750 Najvišja hitrost: 163 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 14,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,8/ 3,9/ 4,6 l/100 km
Maloprodajna cena: 12.190 EUR (2.921.212 SIT)
Uvoznik: GM SEE, podružnica Ljubljana