Drugačna drugačnost
Test: Ford S-max 2.0 TDCi Titanium in Ford Galaxy 2.0 TDCi Ghia
V poplavi enoprostorskih avtomobilov v vseh velikostnih razredih si je skoraj težko izmisliti še kaj izvirnega. A kot kaže, dobrih idej oblikovalcem in inženirjem v avtomobilskih tovarnah ne manjka in še vedno se trudijo najti kaj drugačnega, še bolj uporabnega in unikatnega. Še povsem sveža Fordova enoprostorca s-max in galaxy poosebljata dva na videz podobna in hkrati tudi opazno različna enoprostorska koncepta. Vprašanje, zakaj ima Ford dva oblikovno podobna in prostorsko radodarna avtomobila, je seveda na mestu, vendar je povsem prepričljiv tudi odgovor, da je s-max namenjen voznikom, ki ne iščejo samo limuzinskega kombija, ampak še kaj več.
Tisti »več« se skriva v podrobnostih, začenši z agresivno zunanjostjo s položnim nosom, velikim vetrobranskim steklom, mišičastimi bočnimi linijami in oblim zadkom. Športnost poudarjajo tudi 17-palčna aluminijasta platišča. Že hiter pogled razkrije, da je s-max velik avtomobil, kar se potrdi v potniški kabini, za katero se zdi, da so jo notranji arhitekti izkoristili do zadnjega centimetra. Notranjost je pretežno namenjena vožnji petih potnikov, čeprav si je med doplačilno opremo mogoče izbrati tudi dodatna sedeža v tretji vrsti, vendar s sedmimi potniki na krovu, ostaja manj prostora za prtljago. Kadar je sedežev in potnikov samo pet, težav s prtljago ni, poleg tega je raven udobja v drugi sedežni vrsti precej večja, saj si jih je mogoče vsestransko prilagoditi. Nekoliko neroden je le srednji sedež, ki zahteva nekaj privajanja pri postavljanju priročne mize.
V galaxyjevi notranjosti je vedno sedem sedežev in zaradi bolj oglato prirezanega zadnjega dela se lažje primerja z drugimi večjimi limuzinskimi kombiji. Stopnja udobja se tako, kot je običajno, zmanjšuje od sprednjega do zadnjega konca, torej najbolje sedita voznik in sopotnik na desnem sedežu, najmanj prostora pa je za dva v tretji vrsti. Voznikovo delovno področje v obeh modelih delno spominja na že znane Fordove modele, saj so nizko nameščeni merilniki in večji del sredinske konzole zasnovani na novo. Stikala, ročice in vse ostalo je na logičnih in dostopnih mestih, celotna armaturna plošča je urejena germansko redoljubno, motno črnino popestrijo vložki z imitacijo brušenega aluminija. Za lažje delo si je priporočljivo dokupiti električno parkirno zavoro, ki zna občasno tudi malce ponagajati, povsem odveč pa se zdi veliko panoramsko strešno okno, skozi katerega, kljub mrežasti zaščiti, v jasnih dneh prodre preveč sončnih žarkov. Prav nobenega dvoma ni, da s-maxu in galaxyju bolje kot bencinski, pristaja dizelski motor, še zlasti, če je to 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, oborožen z vso sodobno vbrizgovalno tehnologijo in s povsem zadostno zalogo moči in navora. Ugodno razporejen navor skrbi, da vozniku ni treba pogosto segati po prestavni ročici natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika, kadar se mu zahoče bolj dinamične vožnje, pa je motor pripravljen brezpogojno ubogati ukaze s stopalko za plin. Podvozje zlasti pri S-maxu prenese več, kot je v navadi pri tovrstnih avtomobilih, in končni rezultat je jasen: z s-maxom in galaxyjem je v razred večjih enoprostorcev zapihal svež veter, ki bi lahko zamajal tudi doslej prevladujoče tekmece.
Tehnični podatki:
Mere: d. 4,788 (4820)*, š. 1,884, v. 1668 (1784) m, medosje 2,850 m
Prostornina prtljažnika: 285/1051/1171 (308/1130/2325) l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1605/2340 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski, 16V
Gibna prostornina: 1997 ccm
Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 320-340 Nm pri 2000
Najvišja hitrost: 196 (193) km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 8,1/ 5,4/ 6,4 (8,2/ 5,5/ 6,5) l/100 km
Maloprodajna cena: 27.451/6.578.499 (30.205/7.238.385) EUR/SIT
Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana
*Podatki v oklepaju veljajo za ford galaxy 2.0 TDCi ghia