Drugačna drugačnost

Test: Ford S-max 2.0 TDCi Titanium in Ford Galaxy 2.0 TDCi Ghia

V poplavi enoprostorskih avtomobilov v vseh velikostnih razredih si je skoraj težko izmisliti še kaj izvirnega. A kot kaže, dobrih idej oblikovalcem in inženirjem v avtomobilskih tovarnah ne manjka in še vedno se trudijo najti kaj drugačnega, še bolj uporabnega in unikatnega. Še povsem sveža Fordova enoprostorca s-max in galaxy poosebljata dva na videz podobna in hkrati tudi opazno različna enoprostorska koncepta. Vprašanje, zakaj ima Ford dva oblikovno podobna in prostorsko radodarna avtomobila, je seveda na mestu, vendar je povsem prepričljiv tudi odgovor, da je s-max namenjen voznikom, ki ne iščejo samo limuzinskega kombija, ampak še kaj več.

Tisti »več« se skriva v podrobnostih, začenši z agresivno zunanjostjo s položnim nosom, velikim vetrobranskim steklom, mišičastimi bočnimi linijami in oblim zadkom. Športnost poudarjajo tudi 17-palčna aluminijasta platišča. Že hiter pogled razkrije, da je s-max velik avtomobil, kar se potrdi v potniški kabini, za katero se zdi, da so jo notranji arhitekti izkoristili do zadnjega centimetra. Notranjost je pretežno namenjena vožnji petih potnikov, čeprav si je med doplačilno opremo mogoče izbrati tudi dodatna sedeža v tretji vrsti, vendar s sedmimi potniki na krovu, ostaja manj prostora za prtljago. Kadar je sedežev in potnikov samo pet, težav s prtljago ni, poleg tega je raven udobja v drugi sedežni vrsti precej večja, saj si jih je mogoče vsestransko prilagoditi. Nekoliko neroden je le srednji sedež, ki zahteva nekaj privajanja pri postavljanju priročne mize.

V galaxyjevi notranjosti je vedno sedem sedežev in zaradi bolj oglato prirezanega zadnjega dela se lažje primerja z drugimi večjimi limuzinskimi kombiji. Stopnja udobja se tako, kot je običajno, zmanjšuje od sprednjega do zadnjega konca, torej najbolje sedita voznik in sopotnik na desnem sedežu, najmanj prostora pa je za dva v tretji vrsti. Voznikovo delovno področje v obeh modelih delno spominja na že znane Fordove modele, saj so nizko nameščeni merilniki in večji del sredinske konzole zasnovani na novo. Stikala, ročice in vse ostalo je na logičnih in dostopnih mestih, celotna armaturna plošča je urejena germansko redoljubno, motno črnino popestrijo vložki z imitacijo brušenega aluminija. Za lažje delo si je priporočljivo dokupiti električno parkirno zavoro, ki zna občasno tudi malce ponagajati, povsem odveč pa se zdi veliko panoramsko strešno okno, skozi katerega, kljub mrežasti zaščiti, v jasnih dneh prodre preveč sončnih žarkov. Prav nobenega dvoma ni, da s-maxu in galaxyju bolje kot bencinski, pristaja dizelski motor, še zlasti, če je to 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, oborožen z vso sodobno vbrizgovalno tehnologijo in s povsem zadostno zalogo moči in navora. Ugodno razporejen navor skrbi, da vozniku ni treba pogosto segati po prestavni ročici natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika, kadar se mu zahoče bolj dinamične vožnje, pa je motor pripravljen brezpogojno ubogati ukaze s stopalko za plin. Podvozje zlasti pri S-maxu prenese več, kot je v navadi pri tovrstnih avtomobilih, in končni rezultat je jasen: z s-maxom in galaxyjem je v razred večjih enoprostorcev zapihal svež veter, ki bi lahko zamajal tudi doslej prevladujoče tekmece.

Tehnični podatki:

Mere: d. 4,788 (4820)*, š. 1,884, v. 1668 (1784) m, medosje 2,850 m

Prostornina prtljažnika: 285/1051/1171 (308/1130/2325) l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1605/2340 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski, 16V

Gibna prostornina: 1997 ccm

Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 320-340 Nm pri 2000

Najvišja hitrost: 196 (193) km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,1/ 5,4/ 6,4 (8,2/ 5,5/ 6,5) l/100 km

Maloprodajna cena: 27.451/6.578.499 (30.205/7.238.385) EUR/SIT

Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana

 

*Podatki v oklepaju veljajo za ford galaxy 2.0 TDCi ghia

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Jesenice / sobota, 3. julij 2021 / 10:31

Kolesa za osnovnošolce

Jesenice – Učenci OŠ Prežihovega Voranca, OŠ Toneta Čufarja in OŠ Koroška Bela bodo odslej lahko kolesarsko znanje nabirali na šestih novih kolesih, ki jih je – za vsako šolo po dve – v okviru Svet...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / petek, 3. junij 2011 / 07:00

Veseli Gorenjci in Tramontana

Na 11. Večeru slovenskih viž v narečju, ki bo 10. junija ob 19.30 v Škofji Loki, bosta nastopila tudi ansambla Veseli Gorenjci z Zgornje Bele pri Preddvoru in Tramontana s slovenske obale.

Prosti čas / petek, 3. junij 2011 / 07:00

Kavboji in Indijanci

Dijaški živžav je enodnevni družabni dogodek, ki ga MKC Pri Rdeči Ostrigi organizira v sodelovanju z dijaki škofjeloških srednjih šol. Dogodek je popestritev plesa majskih četvork na Mestnem trgu...

Prosti čas / petek, 3. junij 2011 / 07:00

Moker, a odličen praznik v Preddvoru

Sedaj že kar tradicionalna prireditev v Preddvoru Praznik glasbe in veselja je tudi letos trajala od minulega petka do nedelje, sicer na drugi lokaciji, z nekaj dežja, kar pa ni uničilo razpolože...

Gospodarstvo / petek, 3. junij 2011 / 07:00

Koristno srečanje na polju

Križe - Kmetijska svetovalna služba je v četrtek na kmetiji Petra Jarca na Kriškem polju pripravila vrtnarsko poljedelski krožek, na katerega je povabila kmete, ki so vključeni v...

Prosti čas / petek, 3. junij 2011 / 07:00

S palico do sonca, potem pa veselica

Twirling in Mažoretni klub Komenda jutri ob 17. uri vabita na predstavo S palico do sonca v Športno dvorano Komenda. Potem pa vabijo na veselico za dvorano z ansamblom Ton...