Glavarjeva bolnišnica ne kaže več podobe, kot bi so jo zaslužila.

Glavarjeva zapuščina propada

Glavarjeva bolnišnica v središču Komende je nujno potrebna obnove.

Komenda – Stavbo, v kateri so danes prostori Društva upokojencev Komenda, krajevne organizacije Rdečega križa, medgeneracijskega društva, lokalnega arhiva Upravne enote Kamnik, Združenja borcev in udeležencev NOB, poleg tega pa tudi frizerski salon, zbirka kartografa Ivana Selana, dve zasebni stanovanji in sejna soba, v kateri delujejo tudi svetniki, je dodobra načel zob časa. Zgradba je bila nazadnje obnovljena pred 26 leti, v vsem tem času pa se v prostore, katerih lastnica je občina, praktično ni vlagalo. Zato je svetniška skupina SLS na čelu z dr. Marto Ciraj na zadnji seji občinskega sveta podala že tretjo pobudo za obnovo v zadnjih dveh letih. »Tokrat predlog razširjamo na celovito obnovo, ne le fasade, kot smo zapisali v prvi pobudi leta 2004, predlagamo pa, da se potrebna sredstva zagotovijo že v naslednjem proračunu. Glavarjeva bolnica je eden izmed najbolj prepoznavnih objektov v središču Komende, njena obnova pa je nujno potrebna iz več razlogov: prvič, ker razpada, drugič, ker je v njej veliko prostorov, ki bi jih bilo mogoče z obnovo veliko bolj racionalno izkoristiti, in tretjič, ker je Občina Komenda to dolžna storiti zaradi spomina na velikega Komendčana, njenega ustanovitelja Petra Pavla Glavarja,« je v pobudi zapisala Cirajeva. Peter Pavel Glavar je namreč v svoji oporoki, ki jo je napisal le tri dni pred smrtjo 21. januarja 1748, zapisal, da za svojega univerzalnega dediča imenuje revne bolnike iz župnije Komenda in revne podložnike Lanšpreža, zato je svoje premoženje zapustil za gradnjo bolnišnice oz. špitala, ki je deloval do druge svetovne vojne.

V stavbi zaradi dotrajane strehe zamaka, zamenjave so nujno potrebna okna, lepši videz pa si zasluži tudi fasada, ki že dodobra razpada. Na nujnost obnove je na zadnji seji opozoril tudi svetnik Janez Kimovec, župan Tomaž Drolec pa odgovarja: »Nismo zadeli na tomboli! Treba si je postaviti prioritete, in če smo se odločili, da najprej prenovimo kulturni dom, bo obnova Glavarjeve bolnišnice morala počakati še nekaj let, čeprav soglašam, da začnemo vsaj izdelavo projektov,« je dejal, hkrati pa – vidno presenečen, da je na strehi luknja, za katero na občini niso vedeli, obljubil, da bodo to nemudoma popravili, da se čez zimo ne bo naredilo še več škode.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / ponedeljek, 24. december 2007 / 07:00

Cesta do Brda v manj kot sedemdesetih dneh

Brdo - Na prenovljeno cesto Kokrica-Brdo-Predoslje so se simbolno prvi zapeljali gasilci iz Prostovoljnega gasilskega društva Predoslje na starem gasilskem vozilu. Odprli so jo v...

Objavljeno na isti dan


Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Peugeot RC Z bo resničen

Peugeot je najavil serijsko proizvodnjo konceptnega avtomobila RC Z, ki bo del strategije za načrtovano okrepitev prodajne ponudbe.

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Fiat najmanj obremenjuje okolje

Znamka Fiat je med desetimi največjimi evropskimi proizvajalci avtomobilov pri svojih modelih, prodanih v letu 2007, zabeležila najnižjo povprečno emisijo ogljikovega dioksida in sicer 137,3 grama na...

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Prvi bokserski dizel na svetu

Japonski Subaru, ki že dolga leta vztraja pri simetričnem štirikolesnem pogonu in bencinskih bokserskih motorjih, je prvič v svoji zgodovini predstavil dizelski motor.

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Audi Q5 pripravljen na naskok

Nemški Audi bo ob koncu poletja oziroma v začetku jeseni poslal na ceste svoj drugi model v razredu športnih terencev.

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Dolgoletna zgodba o uspehu

Šestdeset uspešnih let Porschejevih športnih štirikolesnikov, ki so z velikimi črkami zaznamovali avtomobilsko zgodovino.