Šolarji o sožitju z drugačnimi
Učenci iz Cerkelj in z Orehka so na otroškem parlamentu spregovorili o svojih izkušnjah z vrstniki, ki imajo posebne potrebe.
Cerklje - Od leta 2000 naprej imajo otroci s posebnimi potrebami pravico biti vključeni v običajne šole, kjer jim lahko ponudijo vse, kar potrebujejo. Kako prisotnost otrok z na primer vedenjskimi ali učnimi motnjami vpliva na druge učence, kako jim pomagati in kako reševati konflikte, ki pri tem nastajajo, so v ponedeljek spregovorili na otroškem parlamentu v Osnovni šoli Davorina Jenka v Cerkljah. O inkluziji, vključevanju otrok s posebnimi potrebami v redne oblike izobraževanja, so se cerkljanski učenci in učitelji pogovarjali s sovrstniki iz Osnovne šole Orehek in njihovimi učitelji, medse pa so povabili tudi dr. Marijo Kavkler in mag. Mileno Košak Babuder s Pedagoške fakultete v Ljubljani.
Otroci so o tej temi odkrito spregovorili. Učenci OŠ Orehek imajo namreč z inkluzijo že bogate izkušnje, saj je bila njihova šola ena prvih pri nas, ki je v izobraževanje vključila tudi otroke s posebnimi potrebami. Ugotovili so, da se z njimi da živeti v sožitju, zagotovo pa pri tem nastajajo težave. Prav zato je treba takim otrokom pomagati po svojih močeh, če pa pride do konfliktov, je najbolje, da se o njih čim prej odkrito pogovorijo. »Dobro bi bilo, če bi se v vsakem razredu pogovorili o dobrih in slabih lastnostih vsakega učenca, saj bi se potem lažje razumeli. A teh možnosti je malo, morda v okviru razredne ure,« je predlagal eden od učencev in ugotavljal, da učenci, ki zbadajo sošolce s posebnimi potrebami, ponavadi na ta način le skrivajo svoje slabosti.
Govorili pa niso le o težavnih straneh inkluzije, temveč tudi o pozitivnih izkušnjah. »Naučiš se primerno reagirati ob prisotnosti otrok s posebnimi potrebami, poleg tega pa začneš bolj ceniti samega sebe,« je dejala učenka z Orehka. Podobno sta menila tudi njihova ravnatelja. »Vsak ima svoje težave in zavedamo se, da se je otrokom težko vključevati in jim je tudi težko sprejemati. Najboljša rešitev so zato pogosti pogovori, medsebojno spoznavanje in sprotno reševanje problemov. Za otroke je zagotovo velika življenjska izkušnja, če se naučijo reševati konflikte in graditi dobre odnose,« je dejala ravnateljica OŠ Orehek Ivka Sodnik. Prikimal ji je tudi ravnatelj OŠ Davorina Jenka Bogdan Sušnik in dodal, da se morajo tudi šolski delavci naučiti, kako učencem pomagati.



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
