Še vedno so vnetljivi
Koncert Siddharte danes zvečer v kranjski dvorani Planina
Včasih ni minil dan, ko niso nosili okov. Danes so v petrolejskih časih še vedno vnetljivi, bolj sproščeni in kar je najpomembnejše, neobčutljivi na medijski tok. S Primožem in Boštjanom iz Siddharte smo klepetali o glasbi “podolgem in počez”. Mit o nezgovornih molčečih možeh se je razblinil v trenutku, ko smo začeli s pogovorom na šest oči.
Pred kratkim ste prišli s Kopenhagna. Že druga nominacija za EMA. Kakšni so občutki?
Boštjan: “Super. Že sama nominacija nam dosti pomeni, priložnost, da si stvari lahko ogledamo v živo, je pa sploh posebna izkušnja. Narediti kakšen intervju, se sprehoditi po rdeči preprogi je za nas velika čast. Večkrat se pojaviš, več možnosti imaš, da te kdo opazi.”
Moj favorit z nove plate Petrolea je “Il a modras”. Zdi se mi, da je to eden tistih komadov, zaradi katerega se v puberteti odločiš za bend. Če je naslov komada anagram modra sila, me zanima, kako modra poteza bi se vam zdela iz tega narediti spot?
Boštjan: “Če bi bilo po naše, bi iz vsakega komada naredili spot. Če pa to pretvorimo v realno sliko, si v tako majhnem prostoru, kot smo, tega finančno ne moremo privoščiti. Resnega razmišljanja o naslednjem spotu še ni bilo, ampak glede na to, da že dolgo nismo naredili nobene balade (Platina nazadnje), puščamo odprto tudi to možnost. Za tretji in četrti spot se vedno odločamo po nekem diagramu, ki ga dobimo od odzivov publike na koncertih.”
Za “Domine” so mediji že ob izidu pisali same pozitivne stvari, omenjali so tudi, da ima komad najboljši “riff” plate. Vam medijsko mnenje kdaj pomaga pri izbiri določenega spota?
Primož: “Že ob snemanju plošče se vedno pokažeta vsaj dva komada, ki sta že vnaprej določena za videospot. Domine so bile tako na “lagarju” že od začetka, ko še ni bilo zunanjih vplivov, saj nam je bil emocionalno zelo všeč že na vajah. Zagotovo je to še dodatna potrditev, da delaš dobro, če tudi mediji to odobravajo.”
Ob izidu Petrolee sem dobil občutek, da se stvari lotevate z večjo sproščenostjo kot kdajkoli prej. Zdi se mi, da je vedno manj besed in manj pripravljenih govorov. Kako komentirata to?
Boštjan: “Tretja plošča je bila s strani medijev za nas še velik pritisk, ki so nam ob odlično sprejeti prvi plošči Id govorili, da nam druga plošča ne bo uspela. Ko nam je uspel Nord, so zopet zatrjevali, da se bo pa v tretje gotovo ustavilo. In ko nam je uspel Rh- smo že dejansko vedeli, da delamo dobro. Tako se ob nastajanju Petrolee nismo ozirali na kakršnekoli namige in mislim, da je vse skupaj odraz sproščenosti, ki smo jo čutili ob snemanju plošče.”
Na turneji vas spremljajo Tide, Leaf-fat in Naio Saion. Je šlo pri izbiri bendov za skupno turnejo z vami bolj za to, da so to trenutno najbolj zanimivi rock bendi v Sloveniji ali ste tudi sami fani teh bendov?
Primož: “Bende smo izbrali po lastnih preferencah. Podpiramo bende, ki dobro delajo in imajo neko vizijo in so istočasno koncertno dovolj aktivni in izkušeni. Težko rečem, da smo bili že od začetka neki “die hard“ fani teh skupin, ampak jih spoznavamo sproti. Spremljamo pa glasbeno dogajanje, tako da vemo, kaj delajo kot skupine.”
Primerjajmo Slovenijo s tujino. Kaj se vam zdi boljše: biti glavni na vasi ali zadnji v mestu?
Boštjan: “Zunaj je podobna zgodba, le da je vse skupaj bolj sistematizirano in organizirano glede na daljšo glasbeno zgodovino. Še vedno pa je potrebna kvalitetna glasba. Treba je biti prisoten na odrih ter na trgu. Če prepričaš ljudi, prepričaš tudi medije. V tujini je večja podpora sponzorjev ter založb. Za bend, kot smo mi, je tako turneja v tujini velik strošek.“
Primož: “Glavni v mestu.”