Akcijski naboj
Actyon, SSangYongov terenski posebnež z Daljnega vzhoda
Azijski specialist za terenske avtomobile SSangYong je svojo modelno paleto okrepil z novim štirikolesnikom, ki so mu nadeli ime actyon. Premierno so ga predstavili na avtomobilskem salonu v Parizu, zdaj pa že vozi po cestah, tudi slovenskih. Actyon naj bi z mladostno zunanjostjo navdušil predvsem mlajšo generacijo kupcev, izstopa pa tako spredaj, kjer precej spominja na ponesrečeni model rodius kot na zadnjem delu s položnim zaključkom prtljažnih vrat, s čimer bolj spominja na športne kupeje kot na klenega terenca. Z dolžino 4,45 metra se daljnovzhodni novinec uvršča v dobro zasedeno množico manjših športnih terencev, znotraj je čutiti rahlo pomanjkanje prostora, armaturna plošča z velikimi in dobro preglednimi merilniki ter s sredinskim delom, ki je obrnjen proti vozniku, pa nakazuje športnost. Pogonu sta namenjena dva motorja, prednost je namenjena 2,0-litrskemu turbodizelskemu štirivaljniku, čigar večji del je sposojen pri koncernu DaimlerChrysler. Ta stroj actyona poganja s 104 kilovati (141 KM) in s solidno zalogo navora (310 Nm pri 1800 vrtljajih), kot alternativa pa je na voljo 2,2-litrski bencinski štirivaljnik, ki ima prav tako nemško genetiko in razvije 110 kilovatov (150 KM) ter 214 Nm navora pri 4600 vrtljajih. Zdi se skoraj nerazumljivo, da je terenec v osnovi različici na voljo le z dvokolesnim (zadnjim) pogonom, za štirikolesnega je treba doplačati, oziroma je na voljo pri višjem nivoju opreme. Pogon na vsa štiri kolesa se vključuje z gumbom na prestavni ročici in je opremljen tudi z reduktorjem in sistemom HDC za nadzor spuščanja s samodejnim zaviranjem. Najcenejši actyon z bencinskim motorjem, dvokolesnim pogonom in solidno opremo stane 4,99 milijona, najcenejša dizelska različica 5,19 milijona in s paketom, ki vključuje štirikolesni pogon še dodatnega pol milijona tolarjev.