V Gorenjki bo manj zaposlenih
Avtomatizacija, racionalizacije v okviru Žita in oddajanje del zunaj družbe še naprej krčijo število delovnih mest.
Lesce – Poslovanje Gorenjke, leške tovarne čokolade in peciva ter pekarne, redno spremljamo že nekaj let, saj je v teh letih doživljala različne spremembe, proizvodne, kadrovske in druge pretrese, kot sicer še mnoga podjetja v naši državi v tranziciji. Potem ko so ji napovedovali in jo priključevali različnim domačim in celo tujim podjetjem, je po volji lastnikov pristala v sistemu Žito, po kar nekaj zamenjavah vodstva pa se je očitno tudi v tem smislu stabilizirala. Kot vse gospodarske družbe v tržnem gospodarstvu seveda mora neprestano iskati svoj prostor na trgu in spremembe ter nihanja pri tem so zanimiva.
Nova ponudba, zaostaja izvoz
Če nam je pred letom dni glavni direktor Franci Čampa dejal, da beležijo občutno rast pri pecivih in zmerno rast pri čokoladah, pri kruhu pa upad, nas je za letos presenetil z drugačnimi podatki. Letos imajo namreč rast pri kruhu, tako količinsko kot tudi vrednostno, medtem ko so pri čokoladah in pecivu na lanski ravni, kar pomeni zaostajanje za planom. Rasti pri prodaji kruha je pripomogla stabilizacija razmerij v gorenjskih trgovinah, konsolidacija razmerij in boljša delitev terenov v okviru Žita (tudi zaprtje pekarne v Kamniku), svoje pa je prispevala tudi prodaja dopoldanske peke. Kruh Gorenjc in Gorenjsko žemljo namreč kljub višjim stroškom čez dan vozijo dodatno, in to predstavlja očitno opaženo kvaliteto. Pri pecivih so začeli izdelovati mlečno rezino – pecivo s svežim mlekom, ki ga je treba hraniti v hladilniku in se je ob dobrem sodelovanju trgovcev dobro prijelo. Pri čokoladah so prenovili ponudbo stogramskih čokolad s številnimi novimi okusi, ki so dobile tudi novo embalažo, precej močna pa je pri tem tudi marketinška podpora. V Gorenjki za letos ugotavljajo sicer normalno rast prodaje na domačem trgu, zelo močno pa zaostaja izvoz. Ta je sicer večji v evropske države, močno pa zaostaja izvoz na Hrvaško, ki se zapira za slovenske izdelke.
Upajo na dober konec leta
Poslovanje Gorenjke v lanskem letu je bilo pomembno boljše od leta poprej, saj so leto zaključili s 175 milijoni tolarjev dobička, v letu 2004 pa ga je bilo 115 milijonov, pa še v teh so bila sredstva od prodaje pekarne v Naklem. Lani so se v Gorenjki lotili dveh pomembnih investicij: kupili so novo pakirno in novo tablirno linijo. Slednja še ni povsem zaključena, saj je pri določenih izdelkih še nekaj težav, ki jih rešujejo z dobaviteljem. Podobno kot lani tudi letos v tem času še ne dosegajo svojega letnega poslovnega načrta, ker pa so zadnji meseci v letu bolj naklonjeni porabi njihovih izdelkov, računajo, da se bo to še popravilo.
Število delavcev bodo še zmanjševali
Nove liniji v proizvodnji pa pomenijo tudi manj potrebnega ročnega dela, kar skupaj s prenosom nekaterih nalog v službe Žita (na primer računovodstvo) ter z oddajanjem nekaterih del zunanjim izvajalcem (varnostna služba, čiščenje) pomeni manj delovnih mest. Prav v tem tednu so sprejeli nov pravilnik o sistematizaciji delovnih mest, ki kaže na to, da bo v Gorenjki do konca prihodnjega leta okoli dvesto zaposlenih. Lani jih je bilo ob tem času 260, sedaj jih je 230, skrbijo pa za to, da poteka zmanjševanje števila zaposlenih – na udaru so predvsem režijske in podporne službe, na mehak način. Za odprto brezposelnost so doslej imeli le štiri primere.
Pomembna postaja tudi lastna prodaja
Gorenjka bo prihodnjo pomlad praznovala svojo 85-letnico. Od lani ostaja neuresničena želja po posodobitvi trgovine in ureditvi Muzeja čokolade. Nekoliko čakajo na enoten koncept prenove Žitovih trgovin, saj ocenjujejo, da pomeni lastna maloprodajna mreža priložnost za povečano prodajo izdelkov z večjo dodano vrednostjo. Ta usmeritev je del strategije, ki jo je nadzorni svet sprejel za obdobje do leta 2010. Sicer pa ime Gorenjka ostaja kot pomembna blagovna znamka, tako za čokolade kot za pecivo, za rižev program pa uporabljajo znamko Bali. Za prihodnje leto pripravljajo prenovo žlahtnih čokolad, ki jih bodo tudi drugače pakirali (v kartonaste škatlice).