Mostovi Jumeaux v Toulousu, stičišče prekopov Canal du Midi in Canal de Garonne / Foto: Slavko Zupanc

Kolesarsko potepanje po Francij, 4. del

Zadnje tri dni naše »ar-kolo-navtske« avanture po Franciji smo kolesarili ob prekopu Canal du Midi od Toulousa do Sredozemskega morja. Toulouse je glavno mesto francoske regije Oksitanija, ki je zaradi stavb v barvi opeke dobilo vzdevek rožnato mesto, zaradi pridelave in uporabe vijolic pa ga imenujejo tudi mesto vijolic.

Hotel v Toulousu, kjer smo prespali, je bil tik ob prekopu, nedaleč od mostov Jumeaux, stičišča Canal de Garonne in du Midi, kjer prek osrednjega bazena barke prehajajo iz enega prekopa v drugega. Tretji prekop, Canal de Brienne, ki je dolg le dober kilometer, povezuje osrednji bazen z reko Garono. Iz osrednjega bazena je vhod v posamezen prekop pod enim od treh mostov.

Canal du Midi poteka od Toulousa do mesta Sete ob Sredozemskem morju. Gradili so ga med letoma 1667 in 1681. Dolg je 240 kilometrov, širok v povprečju 20 metrov, globok približno dva metra in pri Seuil de Naurouze doseže najvišjo nadmorsko višino 189 metrov. Uvrščen je na Unescov seznam svetovne dediščine. Skupaj s Canal de Garonne in reko Garono tvori kanal dveh morij (Canal des Deux Mers), ki povezuje Atlantski ocean s Sredozemskim morjem.

Po ogledu Toulousa smo pot nadaljevali ob Canal du Midi. Kolesarili smo po kolesarski poti v senci platan, ki rastejo ob prekopu, in občudovali barke. Nekatere so plule, druge so bile zasidrane. Po prekopu plujejo tudi jadrnice, ki ga izkoristijo kot bližnjico med Atlantikom in Sredozemljem. Za plovbo po prekopu jambore položijo. Prvo večje mesto, skozi katerega smo potovali, je bilo Castelnaudary. Prespali smo v mestu Carcassonne s srednjeveško utrdbo, ki je uvrščena na Unescov seznam svetovne dediščine.

Naslednji dan smo do mesta Trebes kolesarili po lokalnih cestah, nato pa spet ob prekopu. Kolesarska pot je bila večinoma makadamska, ponekod zelo slaba oziroma je prešla celo v ozko stezo. Na nekaterih odsekih smo se zato raje odločili za lokalne ceste, oddaljene od prekopa. V mestu Capestang smo zavili proč od prekopa proti mestu Nissan-lez-Enserune, kjer smo prenočili.

Naslednji dan smo se odpravili nazaj do prekopa in si najprej ogledali predor Malpas, kjer je prekop speljan pod hribom, nato pa kolesarili do znamenitih stopničastih zapornic Fonserannes s sedmimi splavnicami. Pot smo nadaljevali mimo mesta Beziers, kmalu zatem pa smo prekop zapustili in zavili na obalo Sredozemskega morja. Peljali smo se skozi zdraviliško mesto Agde in nato po kolesarski stezi tik ob obali do turističnega in pristaniškega mesta Sete, kjer smo zaključili 13-dnevno kolesarjenje.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Rekreacija / torek, 12. junij 2018 / 22:44

Mentalni trening (2. del)

Grem obirat grm, ki se šibi pod težo plodov. In se zalotim, da se, takoj ko začnem, v meni že odvija »samo(po)govor«.

Objavljeno na isti dan


Kranj / nedelja, 1. julij 2007 / 07:00

Dom upokojencev ne more biti bolnišnica

Stanovalka Doma upokojencev je opozorila na nekaj problemov v domskem življenju.

Splošno / nedelja, 1. julij 2007 / 07:00

Mond na vrhu Šmarjetne

Na šestem turnirju za državno prvenstvo v taroku je na Šmarjetni nad Kranjem igralo 138 tarokistov iz vse Slovenije. Tarokisti Merkurja zadnja leta najboljši.

Splošno / nedelja, 1. julij 2007 / 07:00

Nova generacija odličnjakov

Letos je zaključilo šolanje v kranjskih osnovnih šolah 112 učenk in učencev, ki so bili vsa leta odlični.

Splošno / nedelja, 1. julij 2007 / 07:00

Meščanska poroka za "naj" par

V soboto, 16. junija, sta se poročila ­­­­Ana Cestnik in Peter Razboršek, ki ste ju v akciji Gorenjskega glasa in Zavoda za turizem Kranj izbrali bralci.

Kranj / nedelja, 1. julij 2007 / 07:00

Cestni režim je treba spremeniti

Na razdalji tristo metrov sta kar dve kritični točki; prva preti voznikom na koncu Delavskega mostu, druga v bližini farme Rešet je nevarna pešcem. Na Direkciji Republike Slovenije za ceste so bili sk...