Ustavljanje izjemno nevarno
V poletnih mesecih je na slovenskih avtocestah več prometa in posledično se lahko zgodi tudi več okvar vozil. V družbi Dars in na Agenciji za varnost prometa opozarjajo, da je ustavljanje na odstavnem pasu avtoceste lahko smrtno nevarno in je dovoljeno le v nujnih primerih.
Kranj – Ko začne motor izgubljati moč ali pa nenadoma utihne, se stres za voznika in tudi potnike, kot pravijo na Agenciji za varnost prometa, običajno komaj začne. Okvara se lahko zgodi vedno in v vsakem trenutku, ravno tako kot lahko pride do predrtja pnevmatike ali pa v vozilu zmanjka goriva. »V vsakem primeru boste morali vozilo ustaviti hitro, po možnosti čim bliže desnemu robu cestišča oziroma ograji na avtocesti ali hitri cesti, če je narava okvare takšna, da vam ni uspelo pripeljati do odstavne niše ali počivališča,« so dejali na agenciji.
Ob tem poudarjajo, da v vsakem primeru takoj, še med upočasnjevanjem, vklopite varnostne utripalke, s čimer boste voznike za seboj opozorili, da nekaj ni v redu. »Če gre za okvaro na avtocesti, potem ustavite na odstavnem pasu ali odstavni niši čim bliže varnostni ograji. Nadenite si varnostni odsevni telovnik in čim prej zapustite vozilo,« so opozorili.
Zatem se nemudoma umaknite za varnostno ograjo. »Pred tem obvezno preverite, da niste na mostu, viaduktu ali na mestih, kjer bi lahko padli v globel ali se poškodovali,« so dodali. Pri tem morate vedno opazovati promet in se čim prej umakniti dovolj daleč od roba ceste. »Tudi ko boste vi in potniki na varnem, vedno opazujte dogajanje na cesti pred seboj, da boste v primeru kritične situacije lahko pravilno in predvsem pravočasno reagirali,« so priporočili na agenciji.
V naslednjem koraku označite vozilo z varnostnim trikotnikom na takšni razdalji od vozila, da ima voznik, ki pripelje od zadaj in vozi s predpisano hitrostjo, dovolj časa, da vozilo varno ustavi ali varno zapelje mimo ustavljenega vozila. Na agenciji svetujejo, da je to na avtocesti in hitri cesti praviloma med 250 in 400 metrov za vozilom ob desni rob cestišča, če pa ste zunaj avtoceste in na nepreglednem delu ceste, pa postavite trikotnik pred oviro. Pri hoji proti mestu postavitve trikotnika je za voznika odsevni telovnik obvezen.
Če se vam kaj takšnega zgodi ponoči, v mraku ali v trenutkih slabše vidljivosti, na primer med nevihto oziroma meglo, morate razdaljo med trikotnikom in ustavljenim vozilom povečati. Zakon o pravilih cestnega prometa voznikom tudi nalaga, da vozilo osvetlijo s pozicijskimi svetilkami. »Če te zaradi takšnih in drugačnih razlogov med okvaro te ne delujejo, morate ustavljeno vozilo, ki stoji na mestih brez cestne osvetlitve, dodatno osvetliti z baterijsko svetilko, celo baklo,« so povedali na agenciji in dodali, da znaša zagrožena globa pri neupoštevanju označevanja osemdeset evrov. Tudi če pozicijske svetilke delujejo, vam na agenciji priporočajo dodatno osvetlitev in veliko mero previdnosti. »Posebno na avtocestah, kjer je zaradi višjih hitrosti dobra vidnost še pomembnejša za varnost vseh udeležencev v prometu.«
Ob ustavitvi na avtocesti takoj pokličite številko 1970, kjer vam bodo zaposleni na Darsu dali vsa potrebna navodila in takoj zavarovali vozilo. »Zatem pokličite svojo asistenco, ki vam bo pomagala odpeljati vozilo. Če tega ne storite, bo to na vaš račun storil Dars,« so še opozorili na agenciji. Če ste bili vpleteni v nesrečo, morate poklicati še policijo na številko 113.