V Sloveniji se je lani kar petnajst odstotkov vseh prometnih nesreč na avtocestah zgodilo zaradi premajhne varnostne razdalje. / Foto: Gorazd Kavčič

Varnostna razdalja je ključna

Neupoštevanje zadostne varnostne razdalje je, predvsem v kombinaciji z neupoštevanjem drugih prometnih predpisov in »motilci« pozornosti, pogosto vzrok za prometne nesreče, ki imajo lahko hude posledice.

Kranj – »Varnostna razdalja med vozili na avtocesti je ključnega pomena za varnost vseh udeležencev v prometu. Neupoštevanje zadostne varnostne razdalje je, predvsem v kombinaciji z neupoštevanjem drugih prometnih predpisov in 'motilci' pozornosti, pogosto vzrok za prometne nesreče, ki imajo lahko hude posledice,« opozarjajo na Agenciji za varnost prometa (AVP). V zadnjih letih je število prometnih nesreč zaradi neupoštevanja varnostne razdalje skrb vzbujajoče visoko. V letu 2023 je bilo kar 15 odstotkov vseh prometnih nesreč na avtocestah posledica premajhne varnostne razdalje. Od teh nesreč se je petina končala z resnimi telesnimi poškodbami, pet odstotkov pa jih je bilo smrtnih.

Pravilo dveh sekund

Na Agenciji pojasnjujejo, da varnostna razdalja omogoča voznikom, da imajo dovolj časa za reakcijo v primeru nenadnega zaviranja ali drugih nepredvidenih situacij. Če je razdalja premajhna, se zmanjša čas, ki je na voljo za varno ustavitev vozila, kar povečuje tveganje za nalet in resne poškodbe. Čas ustavljanja je namreč odvisen od reakcijskega časa voznika (običajno med 0,8 in 1,2 sekunde) in zavorne poti. Kako hitro se boste torej ustavili, je odvisno od tega, kdaj boste zaznali oviro in kako hitro boste začeli zavirati. In seveda, kako hitro se bo ustavilo vaše vozilo.

Eden najpreprostejših načinov za zagotavljanje zadostne varnostne razdalje je uporaba pravila dveh sekund. Izberite fiksno točko ob cesti (npr. prometni znak ali drevo) in začnite šteti, ko vozilo pred vami preide to točko. Če preštejete vsaj dve sekundi, preden sami prevozite isto točko, ste na varni razdalji. V slabih vremenskih razmerah povečajte to razdaljo na štiri sekunde ali več.

Brez motilcev pozornosti

»Po drugi strani pa je seveda tudi res, da lahko odločen in silovit pritisk na pedal zavore (ob vseh sodobnih varnostnih sistemih v avtomobilih, kot je na primer ABS, ojačevalnik zavorne sile) tudi precej skrajša zavorno razdaljo (in v skrajnih primerih pomaga tudi obvoziti oviro). Toda voznik je še vedno ključen dejavnik – zato je pomembna tudi osredotočenost na vožnjo, odsotnost vseh t. i. motilcev pozornosti (mobilni telefon je eden ključnih), opazovanje neposredne okolice, vzvratnih ogledal … skratka – nenehno spremljanje poteka prometa pred in za vami, ki vam bo omogočilo predvidevanje in izognitev kritičnim dogodkom,« pojasnjujejo na AVP.

Prikolica zahteva daljšo varnostno razdaljo

Vožnja vozila z lahkim priklopnikom (prikolico), ki je najpogostejša poleti med potovanji, predstavlja še dodaten izziv pri zagotavljanju varnostne razdalje. Zaradi dodatne teže in daljše zavorne poti je nujno treba povečati varnostno razdaljo. Priporočljivo je, da razdaljo podvojite v primerjavi z vožnjo brez priklopnika. Posebno še, ko gre za nezaviran priklopnik. Nekoliko se spremeni tudi težišče vozila, kar lahko vpliva na stabilnost in zaviranje. Prtljago razporedite enakomerno, težje predmete postavite spodaj in nad osjo priklopnika, da zagotovite stabilnost. Preprečite premikanje tovora med vožnjo z uporabo varnostnih trakov ali mrež. Pred vsakim potovanjem pa seveda preverite še, ali je priklopnik pravilno in varno pritrjen ter ali delujejo vsi svetlobni signali.

Na kratko zavorno pot vplivajo tudi tehnična brezhibnost vozila, zavore, ustrezna tlak v pnevmatikah in globina profila, brezhibni blažilci in ustrezno nastavljena optika podvozja. Pomemben je tudi pravilen položaj za volanom, ki omogoča polno moč pritiska na zavoro.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / nedelja, 16. oktober 2016 / 17:54

»V hribih danes srečaš 'vse živo'!«

Tomo Česen je s hribi, alpinizmom in športnim plezanjem zaznamovan že vse življenje. Za prispevek k razvoju športnega plezanja v Sloveniji in vrhunske alpinistične dosežke mu je predsednik Pahor letos...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / četrtek, 18. julij 2024 / 19:33

Pomanjkljivosti zakona o psihoterapiji

V psihoterapevtskih društvih in organizacijah so prepričani, da je trenutni predlog zakona o psihoterapevtski in klinični psihoterapevtski dejavnosti slabo pripravljen. Na ministrstvu pa – ravno naspr...

Slovenija / četrtek, 18. julij 2024 / 19:32

Pri slovenskih šestošolcih slabo bralno razumevanje

Državni izpitni center je objavil prve informacije o dosežkih učencev šestega in devetega razreda na nacionalnem preverjanju znanja v letošnjem šolskem letu.

Radovljica / četrtek, 18. julij 2024 / 15:55

Različni pogledi na muzejski vrt

V Tržiču so med 30. junijem in 14. julijem potekale dejavnosti v okviru mednarodnega projekta Revive, ki ga vodi Združenje zgodovinskih mest Slovenije. Projekt je zasnovan z namenom oživitve starih me...

Rekreacija / četrtek, 18. julij 2024 / 14:58

Kolenogriz nad Mlinarico

Goličica (2101 m n. m.) – Vrh z neoznačeno potjo, skrit v zavetju bližnjih orjakov. Odmaknjen, neobljuden, totalno nasprotje nekaterih vršiških vrhov. Možici so zvesti prijatelji.

Gospodarstvo / četrtek, 18. julij 2024 / 14:55

Bolezni zmanjšujejo pridelek

Na nedavnem Agrosaatovem Dnevu polja na Polici pri Naklem so ugotavljali, da bo letos zaradi bolezni manjši pridelek žit, še zlasti pa pridelek krompirja.