Najzahtevnejše stranke so slovenske gospodinje
V Marmorju Hotavlje se ponašajo že z več kot tristoletno tradicijo kamnoseštva in ob tej priložnosti je vodstvo podjetja predstavilo tudi načrte za prihodnost.
Tomaž Selak je priznal, da so jih marsikje podcenjevali, a so prav s tradicijo in predanimi zaposlenimi dosegli sedanjo raven. »Višje se ne da, razen na področje letalstva,« je namignil na pogovore, ki že potekajo s podjetjem, ki je vodilno pri opremljanju zasebnih letal.
Hotavlje – V Marmorju Hotavlje so ponosni na tristoletno tradicijo, na kateri gradijo tudi prihodnost. Kot je ob tej priložnosti spomnil direktor podjetja Damijan Selak, so začeli kot obrtniška delavnica v manjši baraki ob kamnolomu z lomljenjem kamna in pripravo kamnitih blokov za druge kamnoseke. »Danes smo z izdelki prisotni po vsem svetu in s ponosom lahko rečemo, da veljamo za eno izmed vodilnih svetovnih kamnoseških podjetij.« Njihovi izdelki, je poudaril, so plod znanja in tradicije, brez katere bi bil hotaveljčan samo nem kamen. Prva znana in datirana letnica, ki pripoveduje o začetkih zgodbe hotaveljskega marmorja, je iz leta 1723, vklesana v vhodni portal cerkve sv. Jedrti v Čabračah. »To nam sporoča, da naši izdelki niso le za danes in jutri, ampak predvsem tudi za prihodnost.«
Direktor Tomaž Selak je ob tem posebej omenil sodelavce, ki so po njegovih besedah posebni ljudje, ki vsak dan znova marmorju dajejo pomemben pečat s svojo vztrajnostjo, pripadnostjo in energijo. »Naši predniki so delali v bistveno težjih pogojih, a danes delujemo globalno in smo zelo zadovoljni s tem, kam nam je uspelo priti v zadnjih 25 letih. Smo tam, kjer smo hoteli biti in kjer si zaslužimo biti.« Pri tem jim je pomembno, je dodal, da lahko znanje uporabijo pri res zelo različnih projektih – na prestižni jahti v ladjedelnici, v stanovanju v središču New Yorka, na umetniškem kosu za galerijo, na fasadi za vilo, v tlaku za hišo ali le na kopalniškem pultu. »Vsak projekt je unikaten in neponovljiv, obenem pa je lahko poln tehničnih izzivov. A vsi imajo skupno lastnost – do vsakega pristopimo z veliko skrbnostjo in požrtvovalnostjo, ne glede na velikost ali zahtevnost projekta.« In prav po znanju, ki ga z veseljem prenašajo na mlajše sodelavce, se po besedah Damijana Selaka razlikujejo od konkurentov. »Ves čas razvijamo nove možnosti in ob tem delamo tudi napake; a na napakah se učimo, kar je ključno za nadaljnji razvoj.« Ali kot ga je dopolnil Tomaž Selak: »Delamo tudi tam, kjer si drugi ne upajo ali ne znajo.«
A vse to po njunih besedah ne bi bilo možno brez dobre ekipe sodelavcev. »Pri tem, da neki ideji vdahnemo neskončno življenje v kamnu, sodeluje veliko različnih glav in rok, ki z medsebojnim sodelovanjem poskrbijo, da kamen zaživi. Ekipe inženirjev, tehnologov, arhitektov, oblikovalcev, kamnosekov, strojnih operaterjev, prodajnikov in drugih strokovnjakov tvorijo nepogrešljive koščke v mozaiku, kjer pretekle izkušnje nadgrajujemo z najsodobnejšimi tehnološkimi znanji,« je dejal Damijan Selak in dodal, da veliko vlagajo v razvoj in so zato tudi tehnološko dobro opremljeni. »A sodobna strojna tehnologija je zgolj orodje, šele človeške roke dajo kamnu žlahtnost in mehkobo.« Tomaž Selak je priznal, da so jih marsikje podcenjevali, a so prav s tradicijo in predanimi zaposlenimi dosegli sedanjo raven. »Višje se ne da, razen na področje letalstva,« je namignil na pogovore, ki že potekajo s podjetjem, ki je vodilno pri opremljanju zasebnih letal. Računajo, da bo ta segment v prihodnjem letu in pol do dveh letih obsegal deset odstotkov njihove proizvodnje.
Po besedah Helene Selak kot družinsko podjetje vrednote, ki so pomembne v družini, kot sta medsebojno spoštovanje in sodelovanje, prenašajo tudi v podjetje. »Veliko vlagamo v kadre in cenimo svoje zaposlene, saj je podjetje vredno le toliko, kolikor ceni zaposlene.« V zadnjem obdobju veliko pozornosti posvečajo tudi projektu Mladi upi, v okviru katerega se skozi različne izzive, ki jih morajo opraviti v podjetju, predstavijo učencem, dijakom in študentom. »Ugotavljamo namreč, da Marmor Hotavlje vsi poznajo, redko kdo pa dejansko pozna naše delo.«
A čeprav delajo za naročnike po vsem svetu, med katerimi so tudi znane osebnosti, se po besedah Damijana Selaka radi pošalijo, da ni zahtevnejšega kupca od slovenske gospodinje. »Preverijo prav vsako malenkost,« se posmeje.