Ob portretih očeta, deda in pradeda Ferda ter mame, babice in prababice Danice – potomci iz družine Mayer / Foto: Igor Kavčič

Mayer iz petdesetih let

V Galeriji Mestne hiše v Kranju je na ogled spominska razstava del akademskega slikarja Ferda Mayerja (1927–1994). Predstavljena so dela iz zgodnjega ustvarjalnega obdobja.

Kranj – Akademskega slikarja Ferda Mayerja je življenjska in ustvarjalna pot vodila iz Štajerske na Gorenjsko. Rodil se je v Podovi pri Mariboru, že v petdesetih letih pa se je z družino preselil v Kamnik, kjer je deloval kot likovni pedagog na Osnovni šoli Frana Albrehta, kasneje kot svobodni umetnik, po upokojitvi pa se je z družino preselil v Lom pod Storžičem.

Šolal se je v drugi generaciji na ljubljanski Akademiji upodabljajočih umetnosti in po diplomi leta 1950 opravil še specialko monumentalnega slikarstva pri Gojmirju Antonu Kosu.

Eno osrednjih del na tokratni razstavi v Kranju – kjer je sicer prvič razstavljal leta 1970 – je prav njegov avtoportret iz leta, ko je končal akademijo. Tudi sicer so v prvi sobi na ogled predvsem dela iz petdesetih let prejšnjega stoletja, s katerimi se je predstavljal na prvih samostojnih razstavah v Umetnostni galeriji Maribor, Jakopičevem paviljonu v Ljubljani, v Beogradu, na Reki … Med deli prevladuje figuralika.

»Vsa dela na razstavi so last družine Mayer, v kateri si slikarjeva žena Danica in hči Smiljana zelo prizadevata za ohranitev njegove slikarske dediščine,« je poudaril kustos razstave ddr. Damir Globočnik, eden najboljših poznavalcev Mayerjevega umetniškega ustvarjanja.

»Z očetovo slikarsko dediščino smo zelo skrbni in jo v domačem depoju hranimo po vseh strokovnih merilih, naj gre za olja na platnu ali pa akvarele na papirju,« je povedala umetnikova hči Smiljana Mayer. »Mislim, da je bil oče v drugi polovici 20. stoletja eden tistih slikarjev, ki bi ga lahko uvrstili v sam vrh slovenskega slikarstva. Pa tega ne govorim kot njegova hči, njegov opus za izjemen označuje stroka, to mi dajo vedeti mnogi galeristi. Zato se mi zdi prav, da še vedno predstavljamo njegova dela.«

V prihodnje naj bi v Gorenjskem muzeju na razstavi predstavili tudi Mayerjev abstraktni opus. Aktualna razstava bo na ogled do 9. junija.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / petek, 3. julij 2009 / 07:00

Dolgoročna bonitetna ocena ostaja stabilna

Bonitetna agencija Fitch je dolgoročno boniteto Gorenjske banke ocenila BBB+, njeno finančno moč s C in njeno pričakovano zunanjo podporo s 3.

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / četrtek, 23. oktober 2014 / 14:14

Ostri glasbeni zavoji

Koncert kranjske zasedbe Le Serpentine na odru Trainstation Squata je naletel na odličen odziv občinstva. Skupina bo v petek nastopila v jeseniškem Kolpernu v družbi zasedb Raggalution in Supersunset....

Kronika / četrtek, 23. oktober 2014 / 14:12

Pogorel zapuščen objekt

Jelendol – V nedeljo po­zno popoldne je v Jelendolu zagorel zapuščen objekt. Vzrok za nastanek požara še ni znan, saj so se kriminalisti na ogled kraja požara podali šele v ponedeljek dopoldne. »Tu...

Kranj / četrtek, 23. oktober 2014 / 14:02

Brez avta ne more niti do zdravnika

Kranjčana Ljubišo Vasilića je bolezen prikovala na invalidski voziček. Vozi dotrajan avto, ki se kvari, a ga zaradi skromne invalidske pokojnine in invalidnine ne more zamenjati za novejšega. Če mu pr...

Jezersko / četrtek, 23. oktober 2014 / 14:00

Pohodniki po tovorni poti

Lani je med Možjanco in Kokro oživela stara tovorna pot, obnovljena nekdanja povezava med Preddvorom in Jezerskim. Prvo soboto v oktobru pa so že drugič po njej organizirano krenili pohodniki.

Cerklje na Gorenjskem / četrtek, 23. oktober 2014 / 12:55

Najlepša je Praprotna Polica

V Cerkljah so podelili letošnja občinska priznanja najlepše urejenim vasem, ulicam in objektom.