Pouk v objemu narave
Na Gimnaziji Franceta Prešerna v Kranju so ob zaključku mednarodnega projekta School21 – Gremo ven! odprli novo učilnico, ki so jo uredili na prostem.
Kranj – »Naša gimnazija ima srečo, da se nam že ob pogledu skozi okna učilnic zdi, kot da se učimo v naravi. A naravo je treba občutiti z vsemi čutili. Zdaj bodo naši dijaki lahko to počeli pogosteje,« je ob odprtju učilnice na prostem poudarila ravnateljica Gimnazije Franceta Prešerna Mirjam Bizjak, ki je priznala, da je prav zato projekt School21 – Gremo ven! eden njenih najljubših. Poleg omenjene gimnazije in Osnovne šole Franceta Prešerna, kjer so prav tako uredili učilnico na prostem, so v projektu sodelovali še BSC Poslovno podporni center Kranj, Socialna akademija in norveški partner iz regionalne uprave okrožja More Romsdal.
Projekt je po besedah Mirjam Bizjak prišel kot naročen, in sicer kmalu po tem, ko so njihovi učitelji že tako ali tako precej pouka začeli izvajati na prostem. »Najprej zaradi epidemije covida-19, potem pa smo se navadili, da je dobro, če so dijaki zunaj, telefoni pa ostanejo v učilnicah.« S pomočjo sredstev iz Norveškega finančnega mehanizma bo pouk na prostem zdaj še bogatejši. Na voljo so namreč imeli petdeset tisoč evrov, s katerimi so uredili učilnico na prostem, ki so jo opremili tudi s platnom za kino na prostem in dvema teleskopoma, enim večjim in drugim manjšim. Slednji je po besedah profesorja fizike Nejca Davidovića opremljen s posebno folijo, ki omogoča tudi opazovanje najbližje zvezde, Sonca. »To je zelo priročno za učilnico na prostem, kjer se bo večji del pouka odvijal podnevi.« V učilnici na prostem bodo sicer lahko izvajali vse šolske predmete, je poudarila Mirjam Bizjak. »V okviru projekta smo razvili tudi različne metode, s katerimi bomo pouk zunaj naredili res kakovosten, saj ne želimo zgolj prestaviti šolske table na prosto,« je pojasnila in dodala, da bo učilnica omogočala izkustveno učenje, projektno delo, medpredmetno povezovanje … »Poučevanje bo temeljilo na poskusih in ugotovitvah, do katerih bodo dijaki prišli sami. Proces učenja je v takem primeru drugačen – lažje razumemo stvari, če jih vidimo in otipamo. To je boljša pot do znanja, tisto, kar samo preberemo, je bolj kratkega veka. Cilj bo zato opazovati in uživati v svetu okrog nas ter ga tako razumeti.« Ob tem je ravnateljica zagotovila, da ne bo vremena, ki bi jih ustavilo, kar so dokazali tudi ob odprtju učilnice, ki ga je spremljal rahel dež.