Jelenčeva ulica v lužah
Zaradi pločnika na Jelenčevi ulici v Kranju so pešci sicer bolj varni pred vozili, precej večja nevarnost pa jim preti v obliki velikih luž na cestišču in posledičnih vodnih prh.
Kranj – Na Jelenčevi ulici v Kranju so leta 2020 zgradili pločnik, da s tem omogočijo varnejše gibanje pešcev na izrazito prometni ulici mimo poslovne cone IBI. A kot je opozorila kranjska mestna svetnica Nataša Jenkole (SDS), izvedba ni bila dobra, saj med drugim ni ustrezno urejen odtok meteorne vode. Ob deževju se tako na cestišču nabirajo večje luže, zato so pešci mnogokrat deležni vodnih prh, ki jih sprožijo mimovozeča vozila. Na zadnji seji mestnega sveta je zato Nataša Jenkole vprašala, kdaj Mestna občina Kranj (MOK) načrtuje dokončno sanacijo Jelenčeve ulice z odpravo vseh nepravilnosti in kako je doslej postopala do izvajalca del, da nepravilnosti odpravi.
Z mestne uprave so odgovorili, da je MOK k izgradnji pločnika pristopila na podlagi večdesetletnih pobud krajanov Primskovega, tamkajšnje podružnične šole in stanovalcev Jelenčeve ulice. »Že pred izvedbo je bilo znano, da predlagana rešitev glede odtekanja vode ni optimalna, saj se je bilo zaradi praktično ničnega vzdolžnega sklona in bujne okoliške vegetacije zelo težko izogniti lokalnim zastajanjem meteorne vode. Na koncu je bil na podlagi razmišljanja, da je vsaka varianta boljša od variante brez pločnika na zelo občutljivi trasi šolske poti, le-ta tudi zgrajen,« piše v pojasnilu, ki sta ga pripravila urada za projekte ter za gospodarske dejavnosti in promet.
Mestna občina Kranj je tako odkupila potrebno zemljišče, Gorenjska gradbena družba pa je pločnik pod nadzorom Domplana Kranj zgradila jeseni leta 2020. »Izvajalec je nepravilnosti že odpravljal v okviru garancijskih rokov in po zaključenem asfaltiranju v območju požiralnikov, v liniji robnikov izdolbel ozke žlebove, kar pa je le deloma rešilo zastajanja vode. Zaradi neustreznih vzdolžnih oz. prečnih padcev in slabega stanja prevoznosti dela Jelenčeve ulice je poleg sanacije odvodnjavanja meteorne vode treba izvesti tudi obnovo oziroma preplastitev celotne ulice na tem odseku. Predhodno je treba pridobiti natančni geodetski posnetek obstoječe ulice in pločnika, na podlagi katerega bo mogoče izvesti zakoličbo vzdolžnih in prečnih padcev ulice,« pojasnjujejo na MOK. Kot so dodali, bi z delno obnovo spodnjega ustroja vozišča, postavitvijo obstoječih litoželeznih pokrovov na nove višine in v nadaljevanju s preplastitvijo celotne širine vozišča zagotovili tudi nemoteno prečno odvodnjavanje vozišča. Sanacijo ulice lahko začnejo takoj po pridobitvi geodetskega posnetka in izvedbi javnega naročila, predvidoma še letos, so še napovedali v mestni upravi.