Nove investicije in povezave
Na brniškem letališču posodabljajo vozni stezi, z dodatnim delom steze J bodo zagotovili ustrezno obračališče za največja letala. V poletni sezoni, ki jo prinaša konec marca, bo mrežo letov ustvarjalo dvaindvajset rednih prevoznikov, kar je največ doslej.
Brnik – »V polnem teku je eden največjih investicijskih projektov na manevrskih površinah letališča v zadnjih desetih letih, v okviru katerega bomo popolnoma obnovili obstoječi del vozne steze A in zgradili nov, dodatni del vozne steze J. Z novo vozno stezo bomo v skladu s sodobnimi standardi na zahodnem pragu vzletno-pristajalne steze zagotovili ustrezno obračališče za največja letala,« so nam v Fraportu Slovenija pojasnili prisotnost gradbene mehanizacije na letaliških površinah.
Gradbeno-inštalacijska dela izvaja Gorenjska gradbena družba, zaključena bodo predvidoma do konca junija, nato bo steklo programiranje razsvetljave. V Fraportu pričakujejo, da bo nova vozna steza J s pridobljenim obratovalnim dovoljenjem polno operativna do konca leta. Kot so še dodali, projekt organizacijsko in logistično predstavlja precejšen zalogaj, saj ne sme ovirati letalskega prometa, dela zato skoraj ves čas od odprtja gradbišča v začetku marca potekajo tudi ponoči.
Vrednost naložbe je 6,2 milijona evrov. Ob tem so v Fraportu Slovenija spomnili, da je bila v zadnjem desetletju najobsežnejša investicija v novi potniški terminal v višini 23 milijonov evrov. Od leta 2014 so sicer v razvoj in posodobitev letališke infrastrukture, opreme in informacijske tehnologije vložili več kot 70 milijonov evrov. Lani so nadgradili tovorni terminal, vanj so namestili novo tehnološko opremo za oskrbo letalskih palet, poleg tega so na manevrskih površinah zamenjali priletne luči steze ter svetlobne usmerjevalne in označevalne table. V prihodnjem obdobju bodo investicije usmerjene tudi v uresničevanje zelenega prehoda, njihov cilj je do leta 2045 postati brezogljično letališče.
Okrevanje prometa
Lani je čez ljubljansko letališče potovalo več kot 1.270.000 ljudi, kar je 30 odstotkov več kot leto prej. Podobno rast potniškega prometa ugotavljajo tudi v začetku letošnjega leta. Prav tako zadovoljstvo vzbuja poletni vozni red, saj bo okrepil in razširil mrežo letov. »Poletna sezona bo ponudila najbolj pester nabor rednih letalskih prevoznikov do zdaj. Že v prvih dneh se na Brnik po zimskem premoru vračajo povezave Finnaira v Helsinke (prvega aprila) ter Transavie na pariški Orly in Aegeana v Atene, obe 5. aprila. Lufthansa bo z majem začela zagotavljati dva dnevna leta v München, Air Montenegro bo v Podgorico letel tudi v poletnih mesecih (prej se je povezava izmenjevala z leti v Tivat). Pogostejši bodo leti Air Serbie v Beograd in Transavie France na letališče Pariz Orly. British Airways bo dnevno letel na londonski Heathrow, prav tako bodo dnevni leti prevoznika Brussels Airlines v Bruselj. Lani uvedena povezava Wizz Aira v Skopje bo okrepljena z dodatnim tedenskim letom.« Ob tem je vodja korporativnega komuniciranja Monika Jelačič poudarila tri nove povezave. »Najprej bo 25. aprila lete v Rigo vzpostavil AirBaltic, ki bo Slovenijo z Latvijo povezoval dvakrat na teden, vsak četrtek in nedeljo. Povezava z letališčem Kobenhavn s prevoznikom Norwegian bo zaživela 29. aprila. Leti na Dansko bodo na voljo dvakrat na teden, sprva ob ponedeljkih in petkih, v vrhuncu poletne sezone pa ob torkih in sobotah. Prevoznik bo ponudil tudi dobre možnosti nadaljevanja poti z bogatim naborom povezav največjega severnoevropskega letalskega vozlišča. V nizu novih povezav se bo zvrstila še Iberijina v Madrid, ki bo vzpostavljena 29. julija z dvema letoma na teden v mesecu avgustu.«
Skupno bo v poletni sezoni na voljo 25 rednih povezav z 22 prevozniki, turistične agencije pa po besedah Jelačičeve napovedujejo še čarterske lete na 57 destinacij.