Garancijske pasti pri nakupih v tujini

V Sloveniji je na trgu velika ponudba gospodinjskih aparatov, računalnikov in drugih tehničnih izdelkov, a se nekateri potrošniki kljub temu zaradi nižje cene ali iz drugih razlogov odločijo za nakup v drugi državi Evropske unije.

V Zvezi potrošnikov Slovenije jim svetujejo, da pred nakupom pridobijo čim več informacij o tem, kako bodo ob morebitni okvari izdelka uveljavljali garancijo in ali bodo izdelek lahko dali v popravilo na servis v Sloveniji ali ga bodo morali peljati na pooblaščeni servis v tujino. Zakonodaja Evropske unije namreč ne zavezuje proizvajalcev k obvezni garanciji za izdelke, zato je vprašanje garancije v državah Evropske unije urejeno zelo različno. Proizvajalci lahko ponudijo potrošnikom tržno oziroma prostovoljno garancijo, ob tem pa velja, da je ta zavezujoča pod pogoji, ki jih navedejo v garancijski izjavi. Če so se recimo odločili, da bodo za svoje izdelke omogočili garancijska popravila tudi v drugih državah članicah Evropske unije, je zanje to zavezujoče, v tem primeru so njihovi zastopniki (serviserji) v Sloveniji dolžni prevzeti izdelek v popravilo. Zakonodaja Evropske unije tudi določa minimalno vsebino garancijske izjave. Ta mora vsebovati bistvene podatke, ki so potrebni za uveljavljanje garancije – predvsem ime in naslov garanta, postopek za uveljavitev tržne garancije, pogoje garancije …

V praksi ne gre vedno vse gladko, dogaja se tudi, da na servisih v Sloveniji potrošnikom zavrnejo popravilo v tujini kupljenih izdelkov, pogosto z izgovorom, da serviserji za popravilo kupljenega izdelka niso usposobljeni, nimajo rezervnih delov ali ne sklenjene pogodbe s proizvajalcem. Kako naj potrošniki ukrepajo v takih primerih? V zvezi potrošnikov jim svetujejo, da v primeru težav pri uveljavljanju garancije lahko zaprosijo za pomoč slovenski Evropski potrošniški center, ta pa bo navezal stik s proizvajalcem, ki je dal garancijo, ter zahteval spoštovanje pravic, ki so zapisane v garancijski izjavi.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / sobota, 17. december 2016 / 23:48

Slaščice za dober namen

Pollakov salon v Tržiškem muzeju je v ponedeljek gostil sedaj že peto dobrodelno dražbo prazničnih slaščic. Izkupiček so namenili upokojencem in otrokom v Tržiču in okolici, ki potrebujejo pomoč, draž...

Objavljeno na isti dan


Kranj / ponedeljek, 2. junij 2008 / 07:00

Ravnik Tomanova ostaja direktorica

Kranj - Konec tega tedna bo direktorici Gorenjskega muzeja Kranj Barbari Ravnik Toman potekel mandat. Na nov razpis, ki je bil objavljen v mesecu aprilu, se je prijavila z...

Bled / ponedeljek, 2. junij 2008 / 07:00

Posvet o ustanavljanju pokrajin

Bled - Vlada ta teden začenja posvete o ustanavljanju pokrajin. V petek bo minister za lokalno samoupravo in regionalni razvoj Ivan Žagar s sodelavci v gosteh v bodoči Gor...

Gospodarstvo / ponedeljek, 2. junij 2008 / 07:00

Gorazd Trček prevzel vodenje Gorenjske banke

Na položaj predsednika uprave ga je nadzorni svet imenoval 10. aprila, član uprave ostaja Srečko Korber. Nasledil je Zlatka Kavčiča, ki je bil predsednik uprave Gorenjske banke kar osemnajst let.

Splošno / ponedeljek, 2. junij 2008 / 07:00

Jubilej jeseniške bolnišnice

V Splošni bolnišnici Jesenice so proslavili 60-letnico uradnega odprtja bolnišnice.

Splošno / ponedeljek, 2. junij 2008 / 07:00

Označitev domačij s hišnimi imeni

Letos bomo v občini Jesenice zaključili projekt označevanja domačij s hišnimi imeni. Preostali sta še naselji Hrušica in Jesenice. Vse domačine iz omenjenih naselij pozivamo, da nam svoje domače...