Garancijske pasti pri nakupih v tujini
V Sloveniji je na trgu velika ponudba gospodinjskih aparatov, računalnikov in drugih tehničnih izdelkov, a se nekateri potrošniki kljub temu zaradi nižje cene ali iz drugih razlogov odločijo za nakup v drugi državi Evropske unije.
V Zvezi potrošnikov Slovenije jim svetujejo, da pred nakupom pridobijo čim več informacij o tem, kako bodo ob morebitni okvari izdelka uveljavljali garancijo in ali bodo izdelek lahko dali v popravilo na servis v Sloveniji ali ga bodo morali peljati na pooblaščeni servis v tujino. Zakonodaja Evropske unije namreč ne zavezuje proizvajalcev k obvezni garanciji za izdelke, zato je vprašanje garancije v državah Evropske unije urejeno zelo različno. Proizvajalci lahko ponudijo potrošnikom tržno oziroma prostovoljno garancijo, ob tem pa velja, da je ta zavezujoča pod pogoji, ki jih navedejo v garancijski izjavi. Če so se recimo odločili, da bodo za svoje izdelke omogočili garancijska popravila tudi v drugih državah članicah Evropske unije, je zanje to zavezujoče, v tem primeru so njihovi zastopniki (serviserji) v Sloveniji dolžni prevzeti izdelek v popravilo. Zakonodaja Evropske unije tudi določa minimalno vsebino garancijske izjave. Ta mora vsebovati bistvene podatke, ki so potrebni za uveljavljanje garancije – predvsem ime in naslov garanta, postopek za uveljavitev tržne garancije, pogoje garancije …
V praksi ne gre vedno vse gladko, dogaja se tudi, da na servisih v Sloveniji potrošnikom zavrnejo popravilo v tujini kupljenih izdelkov, pogosto z izgovorom, da serviserji za popravilo kupljenega izdelka niso usposobljeni, nimajo rezervnih delov ali ne sklenjene pogodbe s proizvajalcem. Kako naj potrošniki ukrepajo v takih primerih? V zvezi potrošnikov jim svetujejo, da v primeru težav pri uveljavljanju garancije lahko zaprosijo za pomoč slovenski Evropski potrošniški center, ta pa bo navezal stik s proizvajalcem, ki je dal garancijo, ter zahteval spoštovanje pravic, ki so zapisane v garancijski izjavi.