Parkirnih mest na prelazu Vršič bo po ureditvi manj
Direkcija RS za infrastrukturo načrtuje ureditev ceste in parkirišča na prelazu Vršič. Javno naročilo za izbor izvajalca gradbenih del že poteka, začetek del je predviden letošnjo jesen.
Po uvedbi zapornic bo vožnja čez prelaz mogoča v vsakem primeru, ustavljanje na vrhu prelaza pa le, če bodo na voljo prosta parkirna mesta.
Kranjska Gora – Kot so pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, je glede na prostorske omejitve in projektne pogoje soglasodajalcev na območju prelaza Vršič predvidenih 92 parkirnih mest za osebna vozila, od tega bodo tri namenjena za invalide. Urejenih bo tudi 14 parkirnih mest za motorje in dve parkirni mesti za avtobuse. Ureditev parkirišč bo pomenila precejšnje zmanjšanje števila vozil, ki bodo lahko ustavila na vrhu Vršiča. »Danes je na območju vršiškega prelaza delno utrjenih približno 70 mest, ki jih vozniki uporabljajo za parkiranje, pa niso ustrezno urejena. Poleg teh površin so ob cesti še druge degradirane površine, ki niso namenjene parkiranju, jih pa obiskovalci uporabijo za parkiranje svojih vozil. Skupaj na navedenih površinah v najbolj obremenjenih dneh v turistični sezoni hkrati parkira do 350 osebnih vozil, kar povzroča močno degradacijo obcestnega sveta in ovira pretočnost tranzita na tej cesti ter zmanjšuje prometno varnost,« so pojasnili na direkciji.
Dela v turistični sezoni ne bodo potekala
Začetek gradbenih del na prelazu je predviden letošnjo jesen, trenutno potekata pregled in ocena prispelih ponudb na javno naročilo za izbor izvajalca del. Projekt zajema tudi rekonstrukcijo ceste, avtobusno postajališče, ploščati prepust, izvedbo novega vodovodnega priključka in izgradnjo nizkonapetostnega priključka, postavitev vremenske kamere ter krajinsko ureditev v območju izvajanja del. Kot so dodali na direkciji, bo večina del izvedenih v prihodnjem letu, rekonstrukcija pa naj bi bila zaključena v pomladnih mesecih 2026. »Gradnja bo časovno omejena, saj dela v turistični sezoni ne bodo potekala. Način in postopek gradnje ter podroben terminski plan del bo pripravil izbrani izvajalec po uvedbi v delo. V času gradnje je odvijanje prometa predvideno pod polovično zaporo. Za izvedbo določenih del pa je predvidena tudi krajša popolna zapora.«
Dodatno še sistem zapornic
Za izvedbo sistema zapornic v dolinah na obeh straneh prelaza je v teku izdelava projektne dokumentacije v sklopu dveh ločenih projektnih nalog (ena za kranjskogorsko in druga za trentarsko stran). »Načrta sta trenutno še v izdelavi, izvedba javnega naročila za gradnjo pa je predvidena v prvi polovici letošnjega leta. Če bodo pravočasno pridobljena vsa soglasja, je začetek gradnje predviden letošnjo jesen, dela pa bodo zaključena predvidoma v prihodnjem letu.«
Županja vesela, da se kažejo prvi koraki
Kranjskogorska županja Henrika Zupan je vesela, da se po mnogih let kažejo prvi koraki in da se je končno začelo premikati. Kot je poudarila, se bodo po projektu uredila izključno parkirišča na vrhu prelaza Vršič, in dodala, da morajo biti pri načrtovani ureditvi upoštevana vsa soglasja pristojnih naravovarstvenih zavodov in zavoda za kulturno dediščino. Na podlagi predstavljenega projekta, kot je pojasnila, bo po uvedbi zapornic vožnja čez prelaz mogoča v vsakem primeru, ustavljanje na vrhu prelaza pa le, če bodo na voljo prosta parkirna mesta. »Tako na kranjskogorski kot trentarski strani naj bi bili po dve zapornici, ena za tranzitni promet, in ta čas za prehod bo omejen, druga pa za tiste, ki bodo želeli parkirati na Vršiču. V primeru, da bo parkirišče zasedeno, se zapornica ne bo odprla.«
Kakšen bo režim še letos poleti
Med letošnjo poletno sezono bosta tako kot že lani, kot je pojasnila županja Zupanova, občini Kranjska Gora in Bovec zagotovili reditelje, ki bodo skrbeli za parkiranje in pretočnost prometa na vrhu prelaza. »Ko bo parkirišče polno, bodo reditelji to sporočili prometnoinformacijskemu centru, zato da bo interaktivna obvestilna tabla že v Kranjski Gori in enako na trentarski strani obiskovalce na to opozorila.« Stroške rediteljev bosta pokrili obe občini.