Na delo večkrat peš in s kolesom
Občina Škofja Loka je vodilni partner projekta Trata 2.1, s katerim spodbujajo trajnostno mobilnost zaposlenih v Industrijski coni Trata.
Škofja Loka – Leto in pol v škofjeloški občini poteka projekt, ki so ga poimenovali Trata 2.1. V tem času so preizkušali različne pristope upravljanja trajnostne mobilnosti v treh podjetjih, in sicer Knauf Insulation, LTH Castings ter Sibo Group.
Osnova zanje so bili oblikovani mobilnostni načrti ter študijski obisk v Lihtenštajnu in na avstrijskem Predarlskem, kjer so jih seznanili z dobrimi praksami s področja načrtovanja trajnostne mobilnosti v podjetjih.
»Idejna vodja projekta je bila Razvojna agencija Sora. Čeprav se že vrsto let ukvarjamo z mobilnostjo, sem večkrat razmišljal, da se premalo ukvarjamo z industrijskimi conami. Tako smo se tudi prijavili za projekt. Ob tem smo pridobili sodelovanje občine, strokovne partnerje in tri podjetja, ki smo jim predstavili prednosti zanje in njihove zaposlene,« je ob predstavitvi priporočil za upravljanje mobilnosti povedal v. d. direktorja Razvojne agencije Sora Gašper Kleč in dodal, da je v Sloveniji zelo veliko industrijskih con, v povprečju tri v eni občini. »Industrijske cone so zelo različne, saj je v njih različno število podjetij. Dobili smo podatek, da delodajalci morajo za te cone zagotavljati štiristo tisoč parkirnih mest. To je ogromno,« je povedal Gašper Kleč in pojasnil, da približno 45 odstotkov vseh prebivalcev dela v industrijskih conah.
»Lahko rečem, da je Industrijska cona Trata dober primer, kako spodbujati trajnostno mobilnost. Imamo namreč kar dobro povezanost z avtobusi, imamo železniško postajo, imamo tudi sistem izposoje koles,« je povedal Kleč in poudaril pomen spodbujanja hoje, kolesarjenja, uporabe javnega potniškega prometa in tudi drugih alternativnih oblik mobilnosti, kot je sopotništvo. Hkrati je spomnil, da vse to pomeni več gibanja, manj stresa, manj stroškov in več denarja, podjetje pa s takšnim načinom spodbujanja prihoda na delo lahko dvigne svoj ugled.