Pri nakupu električnega vozila je od števila prevoženih kilometrov pomembnejši podatek, kolikokrat in na kakšen način ga je prejšnji lastnik polnil. Fotografija je simbolična. / Foto: Gorazd Kavčič

Servis električnega avtomobila

Električni avtomobili so zaradi preprostosti in manj gibljivih delov načeloma cenejši za vzdrževanje od vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.

V nasprotju s klasičnimi avtomobili pri električnih ni treba menjati olja, filtrov za gorivo in vžigalnih svečk ali opravljati meritev izpušnih plinov ter menjave številnih drugih delov ter tekočin, za kar moramo skrbeti pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem.

Kranj – Na slovenskih cestah srečujemo vse več električnih avtomobilov. V lanskem letu se je v primerjavi z letom prej prodaja električnih avtomobilov povečala za skoraj sto odstotkov, vsak deseti kupec novega avtomobila je lani kupil električnega. Kako poteka servisiranje avtomobilov z bencinskimi ali dizelskimi motorji nam je znano, morda malo manj pa, kakšno vzdrževanje zahteva servis električnega avtomobila.

»Vaše vozilo Tesla ne potrebuje letnega vzdrževanja ali rednih zamenjav tekočin,« lastnikom njihovih vozil pravijo pri Tesli, ki je tudi med slovenskimi vozniki najbolj priljubljena znamka električnih vozil. Tako kot tudi nekateri drugi proizvajalci Tesla omogoča brezžične posodobitve programske opreme, daljinsko diagnostiko in podporo mobilnih servisnih tehnikov, s čimer lahko lastniki precej omejijo potrebo po obisku servisnega centra.

V nasprotju s klasičnimi avtomobili pri električnih ni treba menjati olja, filtrov za gorivo in vžigalnih svečk ali opravljati meritev izpušnih plinov ter menjave številnih drugih delov ter tekočin, za kar moramo skrbeti pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem. Tudi zamenjave zavornih ploščic niso tako pogoste, saj se baterija polni z regenerativnim zaviranjem, kar precej zmanjša obrabo zavor.

Čeprav je električni motor tehnično manj zapleten in ima manj gibljivih sestavnih delov, pa je za učinkovito in varno delovanje treba pozornost posvečati tudi vzdrževanju. Poleg zavornega sistema pozornost pri električnem avtomobilu zahtevajo krmilni sistem, klimatska naprava, kolesa in pnevmatike, menjati pa je treba na primer tudi zračni kabinski filter. Zaradi vsega tega je vzdrževanje električnega avtomobila večinoma cenejše od vzdrževanja klasičnega, kar potrjujejo tudi primerjave različnih znamk primerljivih vozil. Glede na to, da so električni avtomobili še vedno relativno dražji od klasičnih, pa zgolj cenejši servis v prvih letih lastništva načeloma ne odtehta večje začetne investicije.

Na akumulatorski sklop večina proizvajalcev električnih avtomobilov ponuja večletno garancijo, ob servisu pa velja preveriti njegovo zmogljivost, kar je še posebno pomembno ob prodaji oz. nakupu rabljenega električnega vozila. Kot pravijo v Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS), je namreč pri nakupu električnega od števila prevoženih kilometrov pomembnejši podatek, kolikokrat in na kakšen način ga je prejšnji lastnik polnil. Zato pred nakupom rabljenega vozila velja opraviti meritev zmogljivosti. Cene menjave akumulatorskega zgloba so namreč najdražji del električnega avtomobila in se po navedbah AMZS pri najbolj prodajanih modelih gibljejo med sedem in dvajset tisoč evrov.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / torek, 6. julij 2021 / 10:44

Tatovi ne počivajo

Ta konec tedna so bili dejavni tudi tatovi, znova pa je tudi več kraj na avtocestnih postajališčih.

Objavljeno na isti dan


Železniki / sreda, 3. oktober 2007 / 07:00

Najprej požar, zdaj poplave

Franc Trojar iz Železnikov je le štiri mesece užival v novem stanovanju, dokler ga januarja letos ni zajel požar. Pred tremi meseci ga je obnovil. Žal zaman, saj so ga povsem uničile poplave.

Mengeš / sreda, 3. oktober 2007 / 07:00

Obnovljena Slovenska cesta

Obnova je stala 1,37 milijona evrov, hkrati pa so uredili tudi parkirišča pred Mercatorjem.

Gorenjska / sreda, 3. oktober 2007 / 07:00

Komentar: Solidarnost je zmagala

Čeprav se zdi, da zaradi številnih obveznosti v zdajšnjem času le še hitimo drug mimo drugega, je nedavna naravna katastrofa pokazala, da imamo še vedno čut za stisko sočloveka. V najhuje prizadeti...

Kronika / sreda, 3. oktober 2007 / 07:00

Pri Zbiljah umrl motorist iz Žirov

Zbilje – V sredo okoli 13.40 se je pri Zbiljah smrtno ponesrečil 35-letni Žirovec. Z motornim kolesom Suzuki se je proti Zbiljam vozil iz smeri Jeprce. Pri Zbiljah, kjer cesta pr...

Zanimivosti / sreda, 3. oktober 2007 / 07:00

Glavna je ljubezen do drevja

Jože Mirtič iz Mojstrane je pravi strokovnjak za sadno drevje. Tudi letos se je razveselil obilnega pridelka jabolk, hrušk, sliv, marelic ...