Po najslabšem letu lani izboljšanje prodaje
Po tem, ko smo v letu 2022 zabeležili najnižjo prodajo v tem stoletju, je lani prodaja avtomobilov poskočila za 5,85 odstotka. Vedno večji delež na trgu predstavljajo električna vozila, ugotavljajo v poročilu AMZS.
V letu 2022 je bilo prodanih 2293 električnih avtov, lani pa 4330, kar pomeni, da je bil električni skoraj vsak deseti prodani novi avto.
V Sloveniji smo prodali 56.609 novih osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil, kar je 3131 oz. 5,85 odstotka več kot leto prej. Kljub temu je bilo to eno najslabših let v zadnjih 25 letih.
Kranj – Svetovni avtomobilski trg je v lanskem letu doživel nekaj sprememb. Na svetovni globalni lestvici najbolje prodajanih avtomobilov se je na sam vrh prvič povzpel električni avto. Teslin model Y si je omislilo 1,2 milijona novih lastnikov. Prodajo je ameriški proizvajalec električnih avtomobilov glede na leto prej povečal za skoraj dve tretjini. Kljub uspehu z modelom Y pa je kitajski proizvajalec BYD v zadnji četrtini minulega leta po prodaji električnih avtomobilov presegel Teslo, kar je še en dokaz več, da so kitajski avtomobili vse bolj konkurenčni in priljubljeni na globalnem trgu.
Med proizvajalci večjih presenečenj sicer ni bilo. Naziv najbolj prodajane znamke je obdržala Toyota z nekaj več kot 11 milijoni prodanih avtomobilov. Zahvaljujoč nagli rasti prodaje električnih avtomobilov pa je lani Kitajska postala največja izvoznica avtomobilov in prvič prehitela Japonsko.
Najbolj priljubljen Volkswagen
Kakšna je slika v Sloveniji? Po tem, ko je bilo v letu 2022 prodanih najmanj osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil v tem stoletju, se je prodaja lani vendarle izboljšala. V Sloveniji smo prodali 56.609 novih osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil, kar je 3131 oz. 5,85 odstotka več kot leto prej. Tako ugotavljajo v poročilu AMZS, kjer so pripravili podrobnejšo analizo avtomobilskega trga, ki jo povzemamo v nadaljevanju.
Kot opozarjajo v AMZS, je bilo sicer lani iz tujine uvoženih približno 38 tisoč rabljenih osebnih avtomobilov, kar je treba upoštevati tudi pri analizi prodaje novih avtomobilov, saj je tudi to vplivalo na povpraševanje po novih avtih. Iz tujine je bilo sicer pripeljanih za 21 odstotkov več rabljenih avtomobilov kot leta 2022.
Slovenci sicer tudi v lanskem letu nismo pretirano spremenili okusa, ko gre za znamke avtomobilov. Še vedno je najbolj priljubljena znamka Volkswagen. Prodanih je bilo 7273 vozil te znamke, kar predstavlja skoraj 15-odstotni tržni delež. Tudi na drugem in tretjem mestu ni večjih sprememb. S 5325 prodanimi vozili je druga Škoda, s 4625 pa je tretji Renault. Mesto višje, pa se je lani v primerjavi z letom 2022 uspelo zaihteti Toyoti. Peterico zaključuje Kia, sledijo pa Peugeot, Hyundai in Dacia. Med prvimi desetimi sta še Citroën in Audi.
Prodaja električnih se je podvojila
Tako kot na svetovnem trgu je tudi v Sloveniji velik skok uspel Tesli. Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov je pri nas prodal 1376 avtomobilov in se v primerjavi z letom poprej povzpel s 23. na 14. mesto. Tudi sicer se je prodaja električnih avtomobilov pri nas skoraj podvojila. V letu 2022 je bilo namreč prodanih 2293 električnih avtov, lani pa 4330, kar pomeni, da je bil električni skoraj vsak deseti prodani novi avto. Med modeli je prevladoval Teslin model Y, sledil je model 3, od tretjega do sedmega mesta pa si sledijo modeli koncerna Volkswagen: VW ID.4, Škoda Enyaq, VW ID.3, Cupra Born in Audi Q4.
Da je tudi na slovenskih cestah vse manj predsodkov do kitajskih znamk, pa dokazuje MG. Prodanih je bilo 832 vozil tega proizvajalca.
Med modeli prednjači Škoda Octavia
Če je pri Slovencih med znamkami najbolj priljubljen Volkswagen, pa je med modeli največ pozornosti kupcev pritegnila Škoda Octavia – 1696 teh avtomobilov je bilo prodanih v lanskem letu. Na drugem mestu je sicer dolgoletni prvak po priljubljenosti, Renaultov Clio, tretji pa še en Renaultov model – Captur. Sledita VW T-Roc in Toyotin model Yaris Cross. Za modeloma Škoda Kamiq se je uvrstil Teslin model Y. Sicer pa tudi preostanek prve dvajseterice kaže na to, da so med vozniki vse bolj priljubljeni cestni terenci in križanci, vse manj pa je klasično oblikovanih avtomobilov. Gre za trend, ki ga že dlje časa opazujemo tudi drugod po Evropi. Kot je pred nedavnim poročal The Economist, so evropski avtomobili višji, večji in težji – od začetka stoletja naj bi pridobili dvesto kilogramov.
Med lahkimi gospodarskimi vozili je še vedno na prvem mestu Renault. Lani je bilo prodanih 1748 vozil te znamke, kar predstavlja skoraj 23-odstoten delež. Sledi Ford s 1293 prodanimi vozili in Volkswagen, ki jih je prodal 1164.
Če je med vozniki osebnih avtomobilov vse več kupcev električnih avtomobilov, pa se trend (še) ni razširil med lahkimi gospodarskimi vozili. V tem segmentu so namreč prodali le 108 vozil, ki jih poganja elektrika.