Športni objekti v upravljanje občini
Občina Radovljica postavlja novo organizacijo upravljanja športnih objektov v občinski lasti. Upravljanje bodo prenesli na novo službo z režijskim obratom, ki je v občinski upravi sicer že organiziran, a v njegovem okviru za zdaj deluje le Alpski letalski center Lesce.
Posebej so poudarili vlogo prostovoljcev v klubih in društvih, ki s svojim delom pomembno prispevajo k vzdrževanju in upravljanju športne infrastrukture. Tudi ta se bo z novo organizacijo spremenila.
Radovljica – Nova služba za upravljanje občinskega premoženja naj bi v celoti prevzela naloge upravljanja javnih športnih objektov in igrišč. Te naloge zdaj opravlja več oddelkov občinske uprave, posamezne storitve izvajajo zunanji izvajalci, pri nekaterih športnih objektih pa sodelujejo tudi društva in s tem, kot so pojasnili na občinski upravi, ponekod presegajo zgolj vlogo njihovih uporabnikov. Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti namreč določa, da so upravljavci stvarnega premoženja v lasti občine lahko le samoupravne lokalne skupnosti in osebe javnega prava, kamor pa se društva ne uvrščajo.
V Radovljici tako načrtujejo, da bo nova služba najprej prevzela upravljanje javnih športnih objektov in igrišč, med katerimi so poleg letališča Lesce še športna parka Radovljica in Vrbnje, kopališči Radovljica in Kropa, dom Ljubno, športne površine Ljubno, nogometni center Lesce, v nadaljevanju pa tudi druge javne družbene infrastrukture, ki je ne upravljajo občinski javni zavodi in krajevne skupnosti. Navedeni športni objekti in igrišča so v proračun že vključeni z lastnimi postavkami, je pojasnila direktorica občinske uprave Alenka Langus.
Povedala je še, da je za učinkovito delovanje nove službe predvidenih sedem novih delovnih mest in delovno mesto upravnika letališča; slednje je v režijskem obratu že zasedeno.
Občinska uprava je z namenom reorganizacije upravljanja športnih objektov pripravila spremembe in dopolnitve občinskega odloka, ki ureja delovanje občinske uprave. Svetniki so osnutek dokumenta obravnavali in potrdili na redni seji preteklo sredo. Do naslednje faze, to je obravnave predloga sprememb odloka, bo občinska uprava pretehtala tudi njihove pripombe, ki so se pretežno nanašale na dopolnitev pravnih podlag in vsebinskih, finančnih in drugih podatkov za poslovanje predvidene nove službe. Posebej so poudarili tudi vlogo prostovoljcev v klubih in društvih, ki s svojim delom pomembno prispevajo k vzdrževanju in upravljanju športne infrastrukture. Tudi ta se bo z novo organizacijo spremenila, so opozorili.
Sprejem odloka bo podlaga za pripravo finančnega načrta in vključitev predvidenih prihodkov, med katerimi so tudi plačila uporabnikov športnih objektov, in odhodkov v občinski proračun. Glede na trenutne ocene prihodkov in stroškov bo višina proračunskih sredstev za upravljanje športnih objektov znašala približno petsto tisoč evrov, kar je nekaj več od trenutno zagotovljenih proračunskih sredstev za leto 2024, so še pojasnili na občinski upravi.