Lani porast klicev v sili na številko 112
Enajstega februarja smo zaznamovali evropski dan številke za klic v sili 112. Lani so v trinajstih regijskih centrih za obveščanje v državi prejeli skoraj za četrtino več klicev kot leto poprej.
Sindikat ministrstva za obrambo je ravno na dan mednarodne evropske številke za klic v sili 112 napovedal stavko operaterjev v centrih za obveščanje. Stavka se bo začela 19. februarja. Kot so poudarili v sindikatu, delovanje številke za klic v sili 112 med stavko ne bo ogroženo.
Kranj – V nedeljo je bil evropski dan številke 112. Od leta 2009 je namreč 11. februar v Evropi namenjen ozaveščanju o evropski številki za klic v sili 112, hkrati pa je tudi priložnost za priznanje vseh, ki prispevajo k delovanju evropske verige služb za pomoč, od operaterjev v centrih za obveščanje do različnih reševalnih enot.
V Sloveniji operativno-komunikacijske naloge opazovanja, obveščanje in alarmiranja 24 ur na dan in 365 dni v letu opravljajo v Centru za obveščanje RS in trinajstih Regijskih centrih za obveščanje (ReCO), ki se odzivajo na klic v sili 112. »Z delovanjem ReCO so vsem državljanom zagotovljeni dostopnost nujne medicinske pomoči, hitro aktiviranje reševalcev, predvsem gasilcev, ter ustrezno odzivanje različnih reševalnih služb ob naravnih in drugih nesrečah,« poudarjajo na Upravi RS za zaščito in reševanje (URSZR).
Po zadnjih nerevidiranih podatkih so lani operaterji v vseh trinajstih ReCO v državi sprejeli 705.989 telefonskih klicev, kar je za skoraj četrtino več klicev kot v letu 2022. Kot že vrsto let je najpogostejši razlog za klic potreba po nujni medicinski pomoči. Kot sporočajo z URSZR, je bilo najvišje število prejetih klicev v eni uri 2345, 4. avgusta lani (poplave) pa so zabeležili rekordnih 13.789 klicev v enem dnevu.
V Kranju največ klicev 4. avgusta zjutraj
Največ klicev so na letni ravni sprejeli operaterji v ReCO Ljubljana (172.390), sledijo Celje (95.768), Maribor (84.680) in Kranj (64.457). Najmanj klicev so sprejeli v ReCo Ptuj (26.000), Slovenj Gradec (25.874) in Trbovlje (17.361). Največje število dohodnih klicev v enem dnevu so po vseh ReCO zabeležili v mesecu juliju ali avgustu zaradi neurja ali poplav, le v Trbovljah so v enem dnevu največ klicev prejeli 16. januarja zaradi snegoloma. V kranjskem regijskem centru je bilo največ dohodnih klicev 4. avgusta (3149), in sicer zaradi poplav. Tega dne so v Kranju prejeli tudi največ klicev v eni uri: med 5. in 6. uro zjutraj so imeli 605 klicev v sili. Avgust je bil tudi mesec, v katerem so bili lani operaterji v kranjskem centru za obveščanje najbolj obremenjeni – v enem mesecu so prejeli 9274 klicev.
Kot v preteklih letih so tudi leta 2023 občani največkrat, 37.846-krat, klicali, ker so potrebovali nujno medicinsko pomoč. V takšnih primerih operater v regijskem centru za obveščanje preveže klic v najbližji center za nujno medicinsko pomoč. Poleg tega so operaterji opravili tudi 4943 klicev na policijo, 7771 klicev gasilcev in 56.327 klicev na druge službe zaščite in reševanja.
Po podatkih URSZR je bilo v letu 2023 zaradi nesreč 66.485 intervencij, na katerih je sodelovalo 404.680 pripadnikov različnih sil za zaščito in reševanje. Največ intervencij je bilo avgusta (27.220), največ posredovanj pa so opravila prostovoljna gasilska društva (54.055), poklicne gasilske enote (12.324), Gorska reševalna zveza Slovenije (914) in Državna enota za varstvo pred neeksplodiranimi ubojnimi sredstvi (717), Kinološka zveza Slovenije (64) in Zveza reševalnih psov Slovenije (85). V letu 2023 so največkrat aktivirali gasilce, in sicer 66.470-krat, gorske reševalce 914-krat, 130-krat enote z reševalnimi psi, potapljače 23-krat, jamarje 41-krat in druge enote Civilne zaščite 20-krat.