Karierni dan povezuje študente z delodajalci
Na Višji strokovni šoli za gostinstvo, velnes in turizem Bled so gostili že šesti Petzvezdični karierni dan, kjer so se študentje prvih in drugih letnikov srečali z delodajalci ter z njimi opravili strukturirane karierne razgovore. Letošnja osrednja tema je bila uporaba tehnologij umetne inteligence v gostinstvu in turizmu.
Bled – Na Višji strokovni šoli za gostinstvo, velnes in turizem (VSŠ) Bled v tem šolskem letu izobražuje približno 35 študentov v programu gostinstvo in turizem ter 50 študentov v programu velnes. Od pojava epidemije dalje zaznavajo po besedah direktorja Petra Mihelčiča manjši upad zanimanja za tovrstne programe, kar zlasti v času, ko se v gostinstvu in turizmu soočajo s kroničnim pomanjkanjem strokovnega kadra, ni spodbudno. »Naš cilj je, da mlade znova navdušimo za programe, kjer je nabor poklicev zelo širok in raznolik. Prav tako naši diplomanti nimajo težav pri zaposlovanju, saj so kot visoko usposobljen kader zelo iskani v storitvenih dejavnostih,« je poudaril.
Na kariernem dnevu, kjer je bil častni gost predsednik Turistične zveze Slovenije Dominik Černjak, so se tudi tokrat predstavili delodajalci, za katere na VSŠ Bled menijo, da študentje lahko pri njih opravijo kakovostno praktično izobraževanje, ki je obvezen del študijskih programov. »Prepričani smo, da strateških ciljnih usmeritev v gostinsko-turističnem sektorju ne moremo doseči, če zastavljenih petzvezdičnih doživetij ne oblikuje in izvaja petzvezdično usposobljen kader, zato se pri nas trudimo izobraževati bodoče strokovnjake na najvišji ravni,« je pojasnila mentorica Darija Cvikl.
Študentje so letos svojo raziskovalno radovednost v okviru kariernega dneva usmerili v tematiko uporabnosti tehnologije umetne inteligence v gostinstvu in turizmu, saj kot je dejala Cviklova, želijo slediti trendom aktualnega časa in znanje nadgraditi s sodobnimi izzivi gostinsko-turističnega poslovanja. Študent Balsa Mićkovič je ob tem predstavil uporabo t. i. ChatBot svetovalca. Gre za protoptip pametnega klepetalnika, ki deluje na podlagi umetne inteligence. »Pristen stik z gosti je še vedno ključnega pomena, pri čemer nam CahtBot svetovalec omogoča, da se jim še bolj posvetimo, saj turističnega delavca razbremeni ponavljajočih se nalog, kot je denimo odgovarjanje na elektronska vprašanja gostov. Poleg tega je zelo učinkovit, saj avtomatizirano delo lahko opravi v nekaj sekundah,« je strnil Mićković.