Zaradi napadov zamude pri dobavi
Jemenski uporniki že več tednov napadajo trgovske ladje v Rdečem morju. Vpliv že čutijo tudi v Domelu iz Železnikov, kjer se trenutno srečujejo z dvo- do tritedenskimi zamudami pri dobavi materialov.
Zaradi zaostrenih razmer v Domelu že iščejo tudi alternativne dobavitelje, a to ni vselej možno. Kar 98 odstotkov vseh magnetov redkih zemelj, ki jih potrebujejo za izdelavo naprednih motorjev, je namreč izdelanih na Kitajskem.
Sueški prekop, ki zagotavlja pomorski promet med Azijo in Evropo, predstavlja eno izmed najpomembnejših plovnih poti.
Železniki, Kranj – Zaostrovanje konflikta na Bližnjem vzhodu ima globalen vpliv, ki posledice kaže tudi v slovenskem gospodarstvu. Zaradi hutijevcev, jemenskih upornikov, ki v Rdečem morju napadajo tovorne ladje, se z zamudami srečujejo v Luki Koper, težave pa ima tudi Domel iz Železnikov.
»Kritične so dobave iz Kitajske, od koder uvažamo predvsem magnete redkih zemelj, ki so ključni element naših naprednih motorjev. Prav tako imamo nekaj dobaviteljev aluminijastih odlitkov in drugih sestavnih delov elektromotorjev,« nam je povedal predsednik uprave Domela Matjaž Čemažar.
Trenutno se srečujejo z dvo- do tritedenskimi zamudami, skrbi pa jih že tudi oskrba v marcu in aprilu. »Vmes je še kitajsko novo leto in v tem tednu ne moremo nakladati vseh materialov, potrebnih za proizvodno v aprilu, saj v kitajskih pristaniščih primanjkuje ladij, ki se zaradi zastojev v Rdečem morju niso pravočasno vrnile,« težave, s katerim se spopadajo v podjetju, pojasnjuje predsednik uprave Domela.
Zaradi zaostrenih razmer že iščejo tudi alternativne dobavitelje, a Čemažar poudarja, da to ni vselej možno. Kar 98 odstotkov vseh magnetov redkih zemelj je namreč izdelanih na Kitajskem.
Kaj se dogaja v Rdečem morju
Hutijevci so jemenski uporniki, ki ob podpori Irana že več tednov sprožajo napade predvsem na tovorne ladje, ki plujejo proti Sueškemu prekopu, s čimer želijo izsiliti konec izraelske ofenzive v Gazi. Zaradi tega je večina največjih ladjarjev in drugih logistov plovila preusmerila na veliko daljšo pot okoli Afrike ali pa jih zadržala v pristaniščih, kar povzroča precejšnje zamude v dobavah.
Sueški prekop, ki zagotavlja pomorski promet med Azijo in Evropo, predstavlja eno izmed najpomembnejših plovnih poti. Skozenj pluje kar trideset odstotkov vsega kontejnerskega prometa. Gre sicer že za drugo krizo v Sueškem prekopu v zadnjih nekaj letih. Marca 2021 je v prekopu za teden dni namreč obtičala ladja Ever Given, kar je po nekaterih ocenah svetovno trgovino stalo približno deset milijard dolarjev na dan in povzročilo vrzel v globalni dobavni verigi, ki je imela še precej večje posledice.