Evropska sredstva unovčena
Kolesarska povezava med Bledom in Bohinjem bo zagotovljena predvidoma do konca leta. Gradnja, ki se je začela jeseni 2022, za zdaj poteka po načrtih, na trasi od Bohinjske Bistrice do Soteske jo je le nekoliko omejil lanski vetrolom.
Bled, Bohinjska Bistrica – Gradnja trase od Bohinjske Bistrice do Soteske, ki bi morala biti že zaključena, bo zaradi vetroloma in posledično gozdnogospodarskih opravil dokončana v letu 2024. »Lastniki na tem območju so nas prosili za preložitev gradnje do aprila, da lahko do tedaj odstranijo polomljeno drevje in sanirajo poškodovano območje, zato dela na tem odseku trenutno ne potekajo,« je pojasnil bohinjski župan Jože Sodja. Na trasi je bil sicer že položen grobi asfalt, čemur sledi še fini in nameščanje ograj, ki so že kupljene in do nadaljevanja gradnje shranjene v vojašnici na Bohinjski Beli.
»Na določenih odsekih se bodo namestile tudi zaščitne mreže proti padanju kamenja, ki sicer prvotno niso bile načrtovane,« je dejal Sodja in poudaril, da dokler trasa ne bo v celoti zaključena, kolesarjenje na njej ni dovoljeno. »Kolesarje zato pozivamo, naj po stezi ne vozijo. V nasprotnem primeru se morajo zavedati, da ravnajo na lastno odgovornost.«
Ob tem je Sodja dodal, da so vseeno uspešno unovčili vsa evropska sredstva. »Vračati bi jih morali le v primeru, da kolesarska povezava med Bledom in Bohinjem ne bo zagotovljena do konca letošnjega leta,« pojasnjuje Sodja, ki verjame, da bodo pogoj izpolnili. »Če nam do roka vseeno ne bi uspelo, bi zadevo reševali z začasno zarisanim kolesarskim delom na cestišču, a srčno upam, da bomo uspešni.«
Odsek skozi Sotesko
V fazi gradnje je prav tako odsek skozi Sotesko, gradnja bo skladno s terminskim planom in pogodbenim rokom zaključena predvidoma konec leta 2024, so navedli na DRSI, kjer odgovarjajo, da bo kolesarska infrastruktura predana v uporabo, ko bo izdano uporabno dovoljenje. »Na trasi skozi Sotesko se na poti gradijo propusti zaradi ogromne količine vode. V delu so tudi študije opornih zidov, ki bodo pokazale, ali bodo morda potrebne kakšne spremembe na tem delu,« je še povedal Sodja. Ob tem je poudaril, da pot ob Savi ni predvidena za kolesarsko traso, temveč je le servisna pot, da lahko z gradbeno mehanizacijo pridejo do delovišča.
Inšpekcija za naravne vire in rudarstvo letos nadaljuje ugotovitveni postopek v zvezi s celotnim posegom gradnje kolesarske povezave Bled–Bohinj. »Trasa ima gradbeno dovoljenje, kar pomeni, smo morali pridobiti vsa soglasja in izpolniti vse zahteve. Morda posameznike le moti, da so škarpe prevelike, a očitno so se ob neurjih izkazale za primerne, saj niso bile poškodovane ali odtrgane,« se je na to odzval Sodja. Na DRSI pa so še dodali, da ima projektna dokumentacija, po kateri se gradi kolesarska pot, vsa zahtevana soglasja in mnenja.