Od iPhona do samokolnice
Kupci na spletu postajajo vse bolj racionalni, kaže zadnja raziskava platforme Ceneje! in družbe Valicon.
Rast v segmentu mode se je umirila, več povpraševanja pa je bilo po električnih skirojih.
Ljubljana – Leto 2023 je bilo leto racionalizacije in stagnacije tudi v spletnem poslovanju, kaže sveži E-comerce Report, ki so ga pripravili pri platformi za primerjalno spletno nakupovanje ter svetovanje spletnim kupcem Ceneje! in družbi Valicon, podjetju za trženjsko svetovanje.
Kljub temu so nekatere kategorije, kot so moda, elektronika in izdelki za dom in vrt, ohranile svojo priljubljenost. V predstavitvi pred dnevi so kot zanimivost omenili tudi, da se je, čeprav je bilo domače nakupovanje še vedno prevladujoče, povečal delež nakupovanja iz tujine – s 14 na 17 odstotkov.
Po besedah Matjaža Robinšaka iz Valicona je v spletnem nakupovanju vedno bolj dominanten vpliv generacije Y oz. milenijcev, torej oseb, rojenih med letoma 1981 in 1995. V nakupnem procesu imajo vodilno vlogo mobilni telefoni, kar po njegovem mnenju kaže na stalno prilagajanje tehnologij in spletnih platform potrebam sodobnih potrošnikov.
Kot je povedal David Čreslovnik s platforme Ceneje!, so kupci lani postali izredno racionalni, kar je vodilo do zmanjšanja impulzivnih nakupov. Sicer pa so bili med najbolj iskanimi izdelki mobilni telefoni iPhone ter Playstation 5. Presenetljivo so se na listi znašle tudi samokolnice. Rast v segmentu mode se je umirila, več povpraševanja pa je bilo po električnih skirojih.
Med zanimivostmi je Robinšak omenil tudi, da je največ vračil pri spletnih nakupih povezanih z oblačili. Do tega prihaja predvsem zaradi neustreznih velikosti, kar po njegovem mnenju kaže na pomembnost natančnih informacij o izdelkih in njihovo predstavitev na spletu.
Raziskavo sta podjetji izvedli oktobra lani, v njej pa je sodelovalo 2.994 ljudi, ki so zastopali širok spekter potrošnikov.