Izgubljeno in najdeno: prtljaga na potovanju
Na družbenih omrežjih so se v zadnjem času ponovno razširili oglasi, ki kupce vabijo k nakupu izgubljene prtljage po izredno nizki ceni. Gre za spletno prevaro, ki izrablja tudi ime brniškega letališča, nas pa je zanimalo, kaj se dejansko dogaja z izgubljeno prtljago.
Družba Arriva: »Potniki izgubijo veliko predmetov. V mesecu decembru 2023 smo iskali 204 izgubljene predmete, letos do 15. januarja pa kar 160 predmetov.«
Kranj – Kot je pojasnila Monika Jelačič iz Fraporta Slovenija, so na ljubljanskem letališču primeri, ko se prtljaga zaradi prepolnega prtljažnega prostora ne naloži na letalo, redki. »Zamujena prtljaga se pošlje za potnikom na namembno letališče s prvim razpoložljivim letom. Največkrat gre za zamujeno prtljago ob prihodih letal, ko potniki ugotovijo, da prtljaga ni prispela z istim letalom. V primeru zamujene prtljage mora potnik kontaktirati z našim agentom za izgubljeno in najdeno prtljago, ki naredi zapisnik o pogrešani prtljagi in vnese podatke v centralni sistem za iskanje prtljage,« je pojasnila in nadaljevala: »Ko se prtljaga najde, se pošlje na ljubljansko letališče in dostavi potniku ali pa jo potnik prevzame sam na letališču. Status takšne prtljage lahko potniki pri večini prevoznikov preverjajo tudi enostavno na njihovih spletnih straneh, v namenskih aplikacijah.« Kot je še povedala, se prtljaga, ki je potniki ne dvignejo, zavede v centralni sistem za iskanje prtljage kot najdena prtljaga brez lastnika, varnostno pregleda in hrani v skladišču. Če se lastnik ne javi v roku petih dni oziroma prtljaga ni prijavljena kot pogrešana, jo pošljejo nazaj na letališče, od koder je prispela. Da bi olajšali proces iskanja izgubljene prtljage, letališča potnikom svetujejo, naj svojo prtljago vedno označijo s kontaktnimi podatki.
Kaj pa prtljaga v vlakih in avtobusih
Slovenske železnice (SŽ) so v okviru urada za najdene predmete v letu 2023 prejele 572 izgubljenih predmetov. »V skladu z našo prakso nemudoma predajamo vrednejše predmete, kot so denarnice, mobilne naprave in kamere, ter dokumente pristojnim organom, tj. policiji. Približno 50 odstotkov najdenih predmetov se uspešno vrne lastnikom v roku 48 ur,« je pojasnila Tea Šavor iz SŽ. V prejšnjem letu so med izgubljenimi predmeti prevladovale brezžične slušalke, rokavice, dežniki ter nahrbtniki, vsi predmeti pa so skrbno popisani, saj poznavanje datuma najdbe ter lokacije omogoča lažjo identifikacijo lastnika. Kot so še sporočili iz SŽ, najdene predmete hranijo do enega leta, za dodatno transparentnost pa uporabljajo tudi spletno stran, na kateri redno objavljajo seznam najdenih predmetov.
Potniki izredno veliko prtljage izgubijo oziroma pozabijo na avtobusih. Kot so sporočili iz družbe Arriva, so v decembru iskali 204 izgubljene predmete, do 15. januarja pa kar 160 predmetov. »Voznik avtobusa ob zaključku vožnje preveri vozilo, najdene predmete pa po zaključku dela ali naslednji dan prinese v najbližjo poslovno enoto, kjer potnik izgubljene predmete tudi lahko prevzame. Ko nam kdo sporoči, da je na avtobusu kaj pozabil, takoj ukrepamo. Najprej pridobimo vse potrebne podatke, da lahko primer preverimo, nato pa sodelavci sprožijo postopek, da čim prej najdemo in vrnemo izgubljene predmete lastniku,« so zapisali. Najdeni predmeti so hranjeni mesec dni na posameznih poslovnih enotah, vrednejši predmeti pa so predani najbližji policijski postaji. »Imamo visok odstotek uspešnega lociranja in vračanja izgubljenih predmetov. Večina prijavljenih izgubljenih predmetov je uspešno najdena v relativno kratkem času,« so še dejali.