Količina manjša, cena pa višja
Kranj – Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so že lani v okviru kampanje o t. i. skrčflaciji opozarjali na različne do potrošnika neprijazne prakse, s katerimi proizvajalci in trgovci prikrito dvigajo cene izdelkov z zmanjšanjem količine v embalaži, zdaj pa so razkrili nove tovrstne primere. »Krčenje izdelkov sicer zakonsko ni prepovedano, a večina proizvajalcev izdelke preoblikuje netransparentno, zato večina potrošnikov spremembe v ceni ne zazna,« so sporočili z ZPS.
V želji po ozaveščenosti potrošnikov so objavili nov seznam 11 izdelkov, pri katerih je zaradi zmanjšanja količine prišlo do občutnega povišanja cene za enoto. Količina teh izdelkov se je v povprečju zmanjšala za 20 odstotkov, njihova cena za enoto (na kilogram oz. liter) pa se je v primerjavi s ceno pred skrčenjem povišala za od 17 do 86 odstotkov. Gre za pogosto prakso prikritega dvigovanja cen v času draginje, zato so to prakso poimenovali »skrčflacija«, kar izhaja iz besed skrčenje in inflacija.
Seznam izdelkov so objavili na spletni strani ZPS in v januarski številki revije ZPStest. Na njem najdemo mešanico za francosko solato, ki ima več kot podvojeno ceno za enoto kot pred skrčenjem, mehčalec za perilo, ki se je kljub zmanjšanju embalaže z 1,8 na 1,6 litra podražil z 2,99 na 4,99 evra, pa tudi sir, kosmiče, čistilo …
ZPS potrošnikom svetuje, naj kupujejo preudarno ter berejo oznake na embalaži in naj bodo pozorni na ceno za enoto. Če opazijo, da je proizvajalec zmanjšal količino izdelka oz. spremenil njegovo sestavo ter kakovost, naj poiščejo alternativo.